Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

«Ναυμαχία» ναυλωτών – μεταφορέων και στο βάθος ύφεση

0Containers stacked

Τα άδεια «κουτιά», το πλεονάζον δυναμικό, οι δείκτες των οικονομικών προβλέψεων δημιουργούν ένα «εκρηκτικό μείγμα» σύμφωνα με αναλύσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα. Το γεγονός ότι το παγκόσμιο εμπόριο αναζητά φθηνότερες μεταφορές υπό τον φόβο της επερχόμενης ύφεσης λόγω της ταχύρρυθμα μειούμενης ζήτησης για αγαθά από τις αγορές ασκεί σοβαρές πιέσεις στις ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων με τους ναύλους στην spot αγορά να κατρακυλούν. Βασικός ρυθμιστής των εξελίξεων ωστόσο είναι ο πληθωρισμός που σε ευρωπαϊκό επίπεδο κινείται πλέον σε διψήφια νούμερα με το αγοραστικό κοινό να έχει μπροστά του την επιλογή των νέων αγορών ή την κάλυψη των ανελαστικών δαπανών διαβίωσης που σε πολλές των περιπτώσεων έχει φτάσει στα στοιχειώδη επίπεδα. Οι απεργιακές λιμενεργατικές κινητοποιήσεις σε βρετανικά και όχι μόνο λιμάνια που οδήγησαν σε αυξήσεις κοντά στα ύψη του πληθωρισμού φαίνεται να «ρίχνουν λάδι στην φωτιά» ως προς την διαμόρφωση του κόστους διαμετακόμισης αλλά και για την τάση «αντίστασης» που διαφαίνεται στα επι μέρους κοινωνικά σύνολα να ξοδέψουν για νέες αγορές αγαθών αν δεν επέλθουν αυξήσεις στους μισθούς. Το γεγονός «πυροδοτεί» την ναυμαχία μεταξύ ναυλωτών και μεταφορέων καθώς οι πρώτοι πιέζουν για χαμηλότερα κόστη επισείοντας την υψηλή κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην διετία 2021-22, με βάση τις σχετικές οικονομικές ανακοινώσεις, και με «όπλο» το πλεονάζον δυναμικό. Οι αγορές πάντως έχουν ήδη «στρέψει την προσοχή τους» στην επικείμενη εορταστική περίοδο η οποία και προσλαμβάνει πλέον ιδιότητα «Λυδίας λίθου» που θα αποτυπώσει τα όρια της αγοραστικής δύναμης του κοινωνικού συνόλου εν μέσω κρίσης που ασκεί ο πληθωρισμός και το ενεργειακό. Η έκβαση της «ναυμαχίας» αναμένεται με ενδιαφέρον καθώς οι φορτωτές μπορεί μεν να επιθυμούν να επαναφέρουν τις τιμές στα προ πανδημίας επίπεδα, οι μεταφορείς δε είναι πιθανό να προσπαθήσουν να το αποτρέψουν με περαιτέρω αποσύρσεις χωρητικότητας.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter