Αμβούργο- Halkali σιδηροδρομικώς
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 05 Σεπτεμβρίου 2022 18:12
Αναβίωση ενός παλαιότερου σχεδιασμού ή απλά μια εξέλιξη ακόμη στις συνδυασμένες μεταφορές; Το ερώτημα, η απάντηση του οποίου επιδέχεται πολλών «εκδόσεων», «ταλανίζει» τους αναλυτές των συνδυασμένων μεταφορών και της εφοδιαστικής που «βλέπουν» την ταχύτατη ανάπτυξη των μεταξύ λιμένων σιδηροδρομικών συνδέσεων. Αιτία του νέου προβληματισμού η Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) να προσφέρει νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ της Βαλτικής Θάλασσας, της Κεντρικής Ευρώπης και της Τουρκίας όπου ο τερματικός σταθμός Halkali κοντά στην Κωνσταντινούπολη συνδέθηκε με το δίκτυο Metrans. Το πλήρες σιδηροδρομικό δίκτυο εκτείνεται τώρα από το Γκντανσκ, το Αμβούργο, το Μπρέμερχαφεν, το Βίλχελμσχαφεν και το Ρότερνταμ στη βόρεια Ευρώπη, έως το Κόπερ, την Τεργέστη, τον Πειραιά και την Κωνσταντινούπολη στα νότια.
Η νέα σύνδεση με την Τουρκία κατέστη δυνατή χάρη στη συνεργασία με τον τουρκικό πάροχο εφοδιαστικής Omsan Logistics. Το πρώτο τρένο με εμπορευματοκιβώτια αναχώρησε από τον τερματικό σταθμό Metrans Hub Dunajska Streda (Σλοβακία) προχθες 3 Σεπτεμβρίου με κατεύθυνση προς τον τερματικό σταθμό Halkali της Κωνσταντινούπολης. Δύο εβδομαδιαίες σιδηροδρομικές συνδέσεις μετ' επιστροφής προγραμματίζονται κατά την αρχική ανάπτυξη της υπηρεσίας. Αναμφίβολα πρόκειται για μεγάλη επιτυχία της HHLA η οποία έχει τοποθετηθεί εγκαίρως σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο στης Ε.Ε. που καλύπτει στρατηγικής σημασίας λιμάνια και in land ports.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις, η σιδηροδρομική σύνδεση-κάλυψη με την Κωνσταντινούπολη «επαναφέρει» στο προσκήνιο τον σιδηροδρομικό άξονα από Βόρεια Γερμανία μέχρι την Κωνσταντινούπολη και από εκείθεν στο Τουρκικό σιδηροδρομικό δίκτυο με απολήξεις και διασυνδέσεις στην εγγύς Ανατολή και όχι μόνο. Με την υποθαλάσσια σιδηροδρομική ζεύξη του Βοσπόρου η Τουρκία σχεδιάζει την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων των συνδυασμένων μεταφορών μέσω του «θρυλικού» της σιδηροδρομικού δικτύου. Αναλυτές που παρακολουθούν τις εξελίξεις με τα περιβαλλοντικά της Ε.Ε. και την διάθεσή της να επιβληθούν προσαυξήσεις σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα «πιάνουν» σε ευρωπαϊκά λιμάνια «διαβλέπουν» ότι αν αυτό τελικά συμβεί τα εκτός Ε.Ε. λιμάνια, μεταξύ των οποίων και τα Τουρκικά, σε Μεσόγειο και Αιγαίο θα ωφεληθούν για λόγους προφανείς. Άλλωστε δεν έχει διαλάθει της προσοχής τους οι επενδύσεις που ανακοινώθηκαν από την MAERSK για την κατασκευή ενός νέου ελλιμενισμού στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων της Διώρυγας του Σουέζ στο East Port Said, αλλά και η ανάπτυξη των όγκων εμπορευματοκιβωτίων στην Ταγκέρη.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.