Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Απεργιακό κύμα απειλεί τα λιμάνια

0Containers stacked

Οι διαπραγματεύσεις με τους συνδικαλιστικούς φορείς των λιμενεργατών σε λιμάνια της Β. Ευρώπης και της Βρετανίας δεν πάνε καλά γεγονός που καθιστά περισσότερο από ορατό ένα απεργιακό κύμα που θα κάνει άνω κάτω την εφοδιαστική. Στην Γερμανία οι διαπραγματεύσεις με το ver.di, δεν φαίνεται να οδηγούν σε συμφωνία γεγονός που προδικάζει νέο κύκλο απεργιακών κινητοποιήσεων μέσα στον Αύγουστο. Ήδη οι Γερμανοί λιμενεργάτες έχουν πραγματοποιήσει τρείς προειδοποιητικές κινητοποιήσεις ενώ προσανατολίζονται πλέον σε μία μεγάλης διάρκειας κινητοποίηση η οποία αν συμβεί θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στα Ολλανδικά και Βελγικά λιμάνια. Μόλις αυτόν τον μήνα, το προσωπικό σε δύο μεγάλα λιμάνια στο Λίβερπουλ και το Felixstowe στο Ηνωμένο Βασίλειο ψήφισε ή εξετάζει την εφαρμογή απεργιακών κινητοποιήσεων σε διαφορές σχετικά με τις αμοιβές. Κοινή συνισταμένη των απαιτήσεων των συνδικαλιστικών φορέων είναι οι αυξήσεις να κινηθούν στο ύψος του πληθωρισμού που έχει καταγραφεί κοντά στο 11% έναντι των προτάσεων των εργοδοτών που δεν ξεπερνούν το 5% ή 6%.

Ροκ καταστάσεις

Και δεν είναι μόνο οι λιμενεργάτες που προετοιμάζονται για κινητοποιήσεις. Στο σκηνικό εισέρχονται και οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους σε Γερμανία και Βρετανία τα συνδικαλιστικά όργανα των οποίων ζητούν ανάλογες αυξήσεις στο επίπεδο του πληθωρισμού. Ήδη κάποιες προειδοποιητικού χαρακτήρα κινητοποιήσεις επιδείνωσαν το ήδη μεγάλο πρόβλημα διαθεσιμότητας στους χώρους εναπόθεσης των λιμανιών με τους «παγιδευμένους» όγκους εμπορευματοκιβωτίων με προορισμό τη Ρωσία όπως η περίπτωση του Ρότερνταμ. Η αυξημένη εισροή φορτίου από την Κίνα μετά την επαναλειτουργία της Σαγκάης θα μπορούσε να είναι το αποκορύφωμα του θρίλερ που βιώνουν τα στελέχη των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που αγωνίζονται να βρουν διέξοδο ώστε να μην αυξηθούν και άλλο οι αρώδο καθυστερήσεις των πλοίων και υπάρξει ντόμινο με τους χρόνους παράδοσης των φορτίων να παρουσιάζουν επιδείνωση. Αξίζει να σημειωθεί ότι μεσούσης και της θερινής περιόδου πολλά λιμάνια εμφανίζουν θέμα υποστελέχωσης με ότι αυτό συνεπάγεται για τον φόρτο εργασίας αλλά κυρίως για τους χρόνους διεκπεραίωσης.

Στις ΗΠΑ

Αλλά και στις ΗΠΑ η εικόνα δεν είναι «καθαρή». Οι φόβοι για απεργία των λιμενεργατών στη Δυτική Ακτή συνεχίζουν να παραμένουν ζωντανοί καθώς οι συνομιλίες δεν έχουν ακόμη οδηγήσει σε επίλυση μετά τη λήξη της σύμβασης στις 30 Ιουνίου. Αν και τόσο η Pacific Maritime Association (PMA) όσο και η Διεθνής Ένωση Longshoreman and Warehouse (ILWU) έχουν διαβεβαιώσει ότι οι επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ανεμπόδιστα, οι φορτωτές «εξακολουθούν να είναι δύσπιστοι για το μέλλον» Ο όγκος των εισαγωγών στις ΗΠΑ εξακολουθεί να βρίσκεται σε επίπεδα ρεκόρ, γεγονός που δείχνει ότι η καταναλωτική οικονομία εξακολουθεί να είναι εύρωστη αλλά η εφοδιαστική ετοιμάζεται να αποσταθεροποιηθεί αν οι οδηγοί των φορτηγών οχημάτων που διακινούν εμπορευματοκιβώτια απεργήσουν καθώς φορείς τους φαίνεται να μεν δέχονται ρυθμίσεις για να θεωρούνται ανεξάρτητοι εργολάβοι.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter