Θέμα ανταγωνισμού… και υψηλών τιμών διαμετακόμισης
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 25 Ιουλίου 2022 15:10
Την αλλαγή του καθεστώτος που ισχύει σε ευρωπαϊκό έδαφος για τους ελέγχους στις συμμαχίες- κοινοπραξίες ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων ζήτησαν δέκα φορείς που εμπλέκονται στην εφοδιαστική θέτοντας επι της ουσίας με επιστολή τους προς την Ε.Ε. θέματος ανταγωνισμού. Η κίνηση αυτή προσλαμβάνει ιδιάζουσας σημασίας μετά τις ανάλογες κινήσεις φορέων της εφοδιαστικής επι Αμερικανικού εδάφους οι οποίες έφτασαν μέχρι και το κατώφλι του Λευκού Οίκου. Ο κανονισμός εξαιρεί τις ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων από πολλούς από τους ελέγχους και τις ισορροπίες της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού της ΕΕ και τους επιτρέπει να ανταλλάσσουν εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες για τη διαχείριση του αριθμού και του μεγέθους των πλοίων που αναπτύσσονται, καθώς και της συχνότητας και του χρονοδιαγράμματος των δρομολογίων σε εμπορικές οδούς ανά τον κόσμο. Με τις τιμές αποστολής να έχουν υπερτετραπλασιαστεί σε πολλά δρομολόγια και συνεχίζουν να παραμένουν τρεις έως τέσσερις φορές υψηλότερες από ό, τι το 2019 πριν από την πανδημία, η «διαμαρτυρία» των φορέων που συνυπογράφουν το σχετικό έγγραφο εκτιμάται ότι θα ασκήσει πιέσεις στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.
Οι φορείς που ζητούν την παρέμβαση της ΕΕ είναι οι: European Association for Forwarding, Transport, Logistics and Customs Services (CLECAT), Federation of European Private Port Companies and Terminals (FEPORT), European Shippers’ Council (ESC), Global Shippers Forum, FIATA International Federation of Freight Forwarders Associations (FIATA), International Association of Movers (IAM), International Union for Road-Rail Combined Transport (UIRR), FIDI Global Alliance, European Barge Union (EBU) και European Tugowners Association (ETA).