Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Σιδηροδρομικώς…

0τραίνοφορτηγό

Σιδηροδρομικώς... Η Ρωσο-Ουκρανική σύρραξη, το πέρας της οποίας δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα έφερε στο προσκήνιο το ζήτημα της σιδηροδρομικής κάλυψης των ελληνικών λιμένων του άξονα της Εγνατίας εξ αιτίας του ρόλου που καλούνται να διαδραματίσουν στην μεταφορά σιτηρών από την Ουκρανία. Που θα φτάσουν σιδηροδρομικώς μέσω του ανατολικού σιδηροδρομικού δικτύου Ουγγαρίας- Ρουμανίας- Βουλγαρίας. Οι διεθνείς πιέσεις για εξεύρεση λύσης στην μεταφορά των σιτηρών από την Ουκρανία και η εν συνεχεία μεταφόρτωσή τους σε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίων έχουν κατατείνει στο σενάριο της αξιοποίησης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης και δευτερευόντως της Θεσσαλονίκης γεγονός που καταδεικνύει για μία ακόμη φορά την σημασία της πολυθρύλητης και πολυσυζητημένης ανάπτυξης του σιδηροδρομικού άξονα διασύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια που έχουν πρόσωπο την Μ. Θάλασσα. Υπενθυμίζεται ότι οι συζητήσεις περί της στρατηγικής σημασίας του εν λόγω άξονα βρίσκονται σε εξέλιξη την τελευταία δεκαετία και πλέον με αυτές να εντείνονται κατά την χρονική περίοδο που το διεθνές εμπόριο στόχευε και στοχεύει... να «παρακάμψει» τα στενά του Βοσπόρου, και τις τουρκικές «απειλές» για αποκλεισμούς, αυξημένα τέλη διέλευσης κλπ, με μεταφορτώσεις των εμπορευματοκιβωτίων σε Ρουμανικά και Βουλγαρικά λιμάνια με προορισμό την Αλεξανδρούπολη και τη Θεσσαλονίκη. Εξ αιτίας των καταστάσεων που έχουν δημιουργηθεί τώρα είναι προφανές ότι τα συναρμόδια υπουργεία θα πρέπει να τρέξουν διαδικασίες ώστε τα έργα στο σιδηροδρομικό τμήμα της Αλεξανδρούπολης να γίνουν άμεσα ώστε να καταστεί εφικτό το σενάριο μεταφοράς ποσοτήτων ουκρανικών σιτηρών προς το Αιγαίο για την εν συνεχεία φόρτωσή τους σε πλοία. Να σημειωθεί τέλος ότι το σενάριο αυτό κατέστη ισχυρότερο έναντι άλλων καθώς παραμένουν ναρκοθετημένες θαλάσσιες ζώνες έξω από τα Ουκρανικά λιμάνια με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter