Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Τα τραίνα «ανεβάζουν» τα Ιταλικά και Ισπανικά λιμάνια

0MAERSK train

Βαλένθια και Γένοβα, Τεργέστη, Αγκόνα. Τέσσερα λιμάνια που έχουν το τελευταίο διάστημα βρεθεί στο «μικροσκόπιο» των αναλυτών «δείχνει» το ενδιαφέρον μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για απολήξεις «γραμμών» στην Μεσόγειο δυτικότερα... του Πειραιά.

Ουσιαστικά τα προαναφερθέντα Ισπανικά και Ιταλικά λιμάνια έχουν «παίξει δυνατά το χαρτί» των σιδηροδρομικών καλύψεων με την δρομολόγηση ειδικών εμπορικών συρμών που αξιοποιούν τα δίκτυα υψηλών ταχυτήτων και τους «νοητούς» σιδηροδρομικούς άξονες που διατρέχουν κάθετα και οριζόντια την ΕΕ. Σε «μια πρώτη ανάγνωση» τα λιμάνια αυτά ουσιαστικά φαίνεται να «κλέβουν» φορτία από τον Πειραιά καθώς με τα σημερινά δεδομένα ο σιδηροδρομικός άξονας Πειραιά Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να αντιμετωπίζει «προβλήματα υποδομών» απέχει δε «παρασάγγας» από άποψη ταχυτήτων των εμπορικών συρμών σε σχέση με τις ταχύτητες που επιτυγχάνουν τα εμπορικά τραίνα σε Ισπανία και Ιταλία. Το αισιόδοξο σενάριο για την «ανατροπή» αυτής της κατάστασης θέλει τον τερματισμό των προβλημάτων του ελληνικού σιδηροδρομικού άξονα, την αλλαγή στις φιλοσοφίες των ταχυτήτων αλλά και την διασύνδεση του δικτύου με εκείνο της Βουλγαρίας-Ρουμανίας που «αενάως» συζητείται. Μέχρι να συμβούν τα προαναφερθέντα η «γρηγορότερη» διασύνδεση είναι αυτή του Πειραιά με το in land port στο Ντούινσμπουργκ το οποίο είναι κόμβος συνδυασμένων μεταφορών μείζονος σημασίας για την διάχυση εμπορευμάτων προερχόμενων εξ ανατολών στις αγορές της ΕΕ αλλά και της Ανατολικής Ευρώπης.
Χαρακτηριστικό της όλης κατάστασης είναι ότι η MAERSK ανακοίνωσε μια νέα υπηρεσία feeder μεταξύ Πορτ Σαιντ και Γένοβας σημειώνοντας ότι μειώνει σημαντικά τους χρόνους διέλευσης από την Ασία στη Βόρεια Ιταλία μεταξύ 5 και έως και 22 ημερών, ανάλογα με το πού είναι η αναχώρηση προέλευσης φορτίου στο Busan της Κορέας ή στη Σαγκάη, το Ningbo, το Yantian, το Shekou ή το Xingang στην Κίνα. Η Maersk τονίζει ότι η στρατηγική θέση της Γένοβα διαθέτει ισχυρή συνδεσιμότητα μεταξύ, οδικών και σιδηροδρόμων αξόνων, συμπεριλαμβανομένης μιας ανανεωμένης διατροπικής εγκατάστασης, επιτρέποντας στην τεχνολογία, τα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά, και τις βιομηχανίες λιανικής να επωφεληθούν από την ταχύτερη και συχνότερη πρόσβαση σε οποιαδήποτε εσωτερική τοποθεσία της Βόρειας Ιταλίας και ιδιαίτερα από και προς το Μιλάνο, την Πάντοβα και την Πιατσέντσα.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter