Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Το 2023 ή το 2024 ή…;

dolar 00

Διχογνωμία σχετικά με κόστος εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων που καλείται να καταβάλει το παγκόσμιο εμπόριο από τις δραστηριότητες στην εφοδιαστική καταγράφεται το τελευταίο διάστημα μεταξύ αναλυτών της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων ως προς τον ορίζοντα εξομάλυνσης των τιμών. Πρόσφατα αναλυτής του Drewry στο UK Ports Conference 2022 προσδιόρισε τον ορίζοντα εξομάλυνσης των ναύλων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων το 2024 με μία μείωση στις τιμές σταδιακά κατά 40% αλλά σε ορίζοντα δεκαετίας. Καθώς η οικονομική αστάθεια και ο πληθωρισμός καλά κρατούν ελέω και της Ρωσο-ουκρανικής σύρραξης στο μόνο που φαίνεται να υπάρχει σύγκλιση των απόψεων είναι στο γεγονός ότι οι τιμές διαμετακόμισης εξακολουθούν να βρίσκονται στα ύψη και μάλιστα υψηλότερα της περιόδου της πανδημίας. Κόστος ναυτιλιακών καυσίμων, καθυστερήσεις στα λιμάνια, δυσεύρετα κενά εμπορευματοκιβώτια, συναλλαγματικές ισοτιμίες, αλλά και αλλαγές σε «λούπες» του short sea σε Μαύρη Θάλασσα και Βαλτική συνθέτουν ένα σκηνικό που μάλλον οδηγεί στο συμπέρασμα ότι και πάλι οι αισιόδοξες προβλέψεις για το προσεχές έτος μάλλον θα διαψευσθούν. Προηγούμενες αναλύσεις είχαν προσδιορίσει τον ορίζοντα εξομάλυνσης μέσα στο 2023 αλλά η εκτιμήσεις για πόλεμο φθοράς μεταξύ Ρωσίας Ουκρανίας μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους αναπροσδιορίζουν παραμέτρους που επιδρούν στα κόστη μεταφοράς.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter