Πεμ12192024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

«Εξ απήνης»;

CAR TERMINAL

«Εξ απήνης» φαίνεται να «έπιασε» άπαντες τους εμπλεκόμενους στα της εφαρμογή του master plan του ΟΛΠ- COSCO η εξέλιξη που δρομολόγησε το ΣτΕ η οποία επι της ουσίας αφήνει «εκτεθειμένη» όλη την διαδικασία που προηγήθηκε της έγκρισης των σχεδίων τα οποία πέρασαν «δια πυρός και σιδήρου».

Η εξέλιξη δεν είναι άσχετη με την «τύχη» που έχουν οι οποιοιδήποτε σχεδιασμοί επενδυτών που επιχειρούν να τοποθετηθούν σε τομείς της ελληνικής οικονομίας. Ουσιαστικά ο λόγος για την «βάσανον» της νομικής επεξεργασίας η οποία ενίοτε με τους αλλεπάλληλους κύκλους της έχει οδηγήσει στην πλειάδα των περιπτώσεων στην εγκατάλειψη των όποιων επενδυτικών σχεδίων προς μεγάλη χαρά των ανταγωνιστών κατά τομέα του επιχειρείν. Νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Αδ. Γεωργιάδης κληθείς από ραδιοτηλεοπτικό σταθμό να σχολιάσει τόσο την εξέλιξη του ΟΛΠ όσο και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σημείωσε ότι πρέπει να έχουμε εμπιστοσύνη στους θεσμούς καθώς καμία επένδυση δεν γίνεται χωρίς να ελεγχθεί εξονυχιστικά. Πέραν των δύο αυτών περιπτώσεων χαρακτηριστική περίπτωση ήταν και αυτή που αφορούσε στην αξιοποίηση της έκτασης του παλαιού αεροδρομίου όπου τα περιβαλλοντικά ζητήματα ροκάνισαν σημαντικό χρόνο. Βέβαια στην περίπτωση του ΟΛΠ τίποτα δεν έχει επί της ουσίας κριθεί καθώς είναι προφανές ότι εκτός από την κατά πληροφορίες εκφρασθείσα «λύπη,υπομονή και την αποφασιστικότητα της» η πλευρά του λιμανιού περιμένει να δει πως θα «ξεμπλέξει» η διαδικασία σε επίπεδο ΕΣΑΛ, που υπάγεται στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η οποία και πάντα κατά άλλες πληροφορίες αναμένεται να συνεδριάσει για να επανεξετάσει το θέμα υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει «κλείσει» το θέμα της έγκρισης των περιβαλλοντικών σχεδίων. Ωστόσο η εν λόγω προϋπόθεση «φαντάζει ρευστή» καθώς δεν αποκλείεται το γαϊτανάκι των προσφυγών από φορείς ή μεμονωμένα άτομα να οδηγήσει εκ νέου σε νομική αναψηλάφηση μέχρι της τελεσιδικίας όποτε αυτή έρθει.
Να σημειωθεί ότι πέραν της υπόθεσης περί τα ξενοδοχειακά συγκροτήματα και την επέκταση του επιβατικού σταθμού τον ισχυρό κτύπημα δέχεται ο τομέας του car terminal καθώς στους εν λόγω σχεδιασμούς ενυπήρχαν η ανάπτυξη πενταόροφου κτηρίου στάθμευσης οχημάτων στην προβλήτα Ηρακλέους καθώς και νέων αποθηκών σε έκταση 80 στρεμμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέραν του car terminal, οι ορίζοντες του οποίου ήταν και παραμένουν ευοίωνοι, και ο τομέας της κρουαζιέρας θα πληγεί καθώς το νέο cruise terminal θα λειτουργούσε υποστηρικτικά στην όλη διαδικασία ο Πειραιάς να καταστεί για όσο το δυνατόν περισσότερες εταιρίες home port.
Εν κατακλείδι η ανάσχεση των επενδυτικών σχεδίων στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά επι της ουσίας στερεί τον Πειραϊκό χώρο από την αναγέννηση της «ναυπηγικής τρίαινας» στην οποία τόσο έχουν επενδύσει οι παραγωγικές τάξεις που προσβλέπουν στην αναζωογόνηση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου αλλά και τμήμα του cluster που προωθεί είτε τροφοεφόδια στα κρουαζιερόπλοια, είτε υλικά σε κάθε τύπου φορτηγά πλοία ενώ στην περίπτωση του ΟΛΠ δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους ο ανταγωνισμός από τα Ιταλικά ακόμη και τα Ισπανικά λιμάνια να «κλέψει» έργο που υπό άλλες συνθήκες θα περνούσε μέσα από τον Πειραιά.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter