Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Η Omicron και το dwell fee penalty

0koyti

Η κρίση των καθυστερήσεων στα αμερικανικά λιμάνια φαίνεται ότι έχει «ρίξει άγκυρα για τα καλά» με τις καθυστερήσεις στην διακίνηση- διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων χθες στο λιμάνι του Λος Άντζελες να κυμαίνονται από 4 έως και 13 ημέρες.

Οι χώροι εναπόθεσης παραμένουν «πιεσμένοι» με τους ειδικούς αναλυτές να ανησυχούν για τις εξελίξεις καθώς η ταχέως εξαπλούμενη παραλλαγή Omicron του Covid-19 θα μπορούσε να αυξήσει την εισερχόμενη κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων ακόμη περισσότερο εάν οι καταναλωτές των ΗΠΑ μειώσουν τις δαπάνες για υπηρεσίες και αυξήσουν ξανά τη ζήτηση για εισαγόμενα αγαθά. Στο μεταξύ η Alphaliner έχει σταδιακά επικεντρώσει το ενδιαφέρον στις αλλαγές που ανακοινώνονται σε προσεγγίσεις στις «λούπες» σε συγκεκριμένα σέρβις όπου η κατάσταση βαίνει ανεξέλεγκτη. Από τον Ιανουάριο, η Σαγκάη και το Ningbo στο Λος Άντζελες το σέρβις «AA1» λειτούργησε με feeder 4.250 teu - 5.600 teu πλοία με προοπτική δρομολόγησης μικρότερων 1.440 teu - 1.700 teu πλοίων που προσεγγίζου εβδομαδιαίως στη λούπα Σαγκάη, Qingdao, Όκλαντ, Σαγκάη. Η εφοδιαστική φαίνεται να εξακολουθεί να αδυνατεί να απορροφήσει τα εισερχόμενα κουτιά η παραμονή των οποίων στους λιμενικούς χώρους εναπόθεσης δημιουργεί και αλυσιδωτά προβλήματα στο λιανικό εμπόριο αλλά και στους εξαγωγείς με το σαφάρι εύρεσης κενών εμπορευματοκιβωτίων να συνεχίζεται. Την ίδια στιγμή προβληματισμός επικρατεί για το αν και κατά πόσο θα λάβει νέα παράταση το "Container Dwell Fee" η εφαρμογή του οποίου ήδη έχει παραταθεί μέχρι τις 3 Ιανουαρίου. Από την άλλη πλευρά η με γεωμετρική πρόοδο αύξηση τω κρουσμάτων της Omicron φαίνεται πως θα επηρεάσει και τα κινεζικά λιμάνια τα οποία αν και δεν θα περάσουν σε λογική lockdown θα κινδυνεύσουν από έλλειψη στελεχών με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τους ρυθμούς των λιμενικών λειτουργιών. Ο ίδιος φόβος διακατέχει και τα ευρωπαϊκά λιμάνια καθώς η Omicron έχει «ισχυρότερη παρουσία» επι ευρωπαϊκού εδάφους όπου και εδώ οι καθυστερήσεις είναι ορατές μεν αλλά αντιμετωπίσιμες δε λόγω της εφαρμογής σχεδίων έκτακτης ανάγκης από τα λιμάνια στην Β. Ευρώπη με την αρωγή των σιδηροδρομικών και ποτάμιων μεταφορών που εκτονώνουν μερικώς τις πιέσεις.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter