Πεμ12192024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Όχι το 2022 αλλά το 2023…

0koyti

Το σενάριο εφιαλτικότερο όλων των άλλων. Σύμφωνα με πληροφορίες σε webinar που επικέντρωσε στην κατάσταση που επικρατεί στα λιμάνια ο γνωστός αναλυτής του BIMCO, ο Peter Sand, τοποθέτησε χρονικά την άμβλυνση των πιέσεων που δέχονται τα αμερικανικά, και όχι μόνο, λιμάνια στην έναρξη του κινεζικού έτους το 2023. Να σημειωθεί ότι οι μέχρι σήμερα προβλέψεις θέλουν την αποκλιμάκωση να ξεκινά στην έναρξη του κινεζικού έτους αλλά το 2022. Ο Sand μεταξύ άλλων σημείωσε ότι η ζήτηση μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αυξηθεί κατά 12% από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2021 σε σύγκριση με το 2020, για να τονίσει ότι οι ναυτιλιακές γραμμές, οι οποίες δέχονται επικρίσεις λόγω του αυξανόμενου κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων, έχουν αυξήσει τη χωρητικότητα στις γραμμές που σε ορισμένες των περιπτώσεων ξεπερνούν το 30% γεγονός που απεικονίζεται με το ότι συμβαίνει στα αμερικανικά λιμάνια με την συμφόρηση.
Η τοποθέτηση Sand έρχεται σχεδόν ταυτόχρονα με τις εκτιμήσεις του chief executive της MSC, Søren Toft ο οποίος μιλώντας στην London International Shipping Week προέβλεψε ότι κατάσταση που επικρατεί στην εφοδιαστική θα εξομαλυνθεί όταν επιβραδυνθεί η ζήτηση. Ωστόσο μια νέα θεώρηση των στοιχείων του ισοζυγίου προσφοράς ζήτησης φαίνεται να δικαιώνει την πρόβλεψη του Peter Sand αλλά και του Søren Toft καθώς οι χώρες της Ασίας αύξησαν τις εξαγωγικές τους δραστηριότητες με τις αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης να ζητούν όλων των τύπων τα αγαθά. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχικές αναλύσεις του περασμένου έτους, που χαρακτηρίστηκε έτος της πανδημίας, ήθελαν με την σταδιακή αποδρομή της πανδημίας την αποσυμπίεση των οικονομιών και τις αγοραστικής δύναμης του κοινού που χάρη στα lockdowns «εκπαιδεύτηκε» στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Το γεγονός αυτό ήρθε να διαταράξει τις «σταθερές» της παγκόσμιας εφοδιαστικής καθώς σήμερα οι αναζητήσεις προϊόντων από το πληκτρολόγιο του υπολογιστή αναδιαμορφώνει το σκηνικό στην εφοδιαστική αναδεικνύοντας αδυναμίες που προ πανδημίας περνούσαν απαρατήρητες.
Χάρη στις χαοτικές καταστάσεις με την φορτο-εκφορτώσεις πλοίων στα αμερικανικά κυρίως λιμάνια η «αξιοπιστία» των γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τείνει να κατρακυλήσει σε ιστορικά χαμηλά.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter