Πεμ12192024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Αιτία ατυχημάτων η ακατάλληλη συσκευασία

0κουτί θαλασσα

Συζητήσεων συνέχεια μετά από τα ατυχήματα με καταστροφές φορτίων που έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα με την πλέον γνωστή εκείνη της ανάφλεξης και βύθισης πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από διαρροή χημικών προϊόντων. Η ακατάλληλη συσκευασία έχει αναγνωριστεί ως μία από τις κύριες αιτίες ζημιών φορτίου, σύμφωνα με τους ναυτικούς ασφαλιστές. Ενώ δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία, έως και το ήμισυ του συνόλου των ζημιών φορτίου θεωρείται ότι οφείλεται, άμεσα ή έμμεσα, σε ακατάλληλες συσκευασίες. Το όλο θέμα ήρθε προς συζήτηση στο συνέδριο της International Union of Marine Insurance καθώς φαίνεται να απασχολεί σε όλο της το «μήκος» την εφοδιαστική. Πρόσφατα ήρθε στο προσκήνιο ο κώδικας CTU σκοπός του να διευκολύνει την κατάλληλη συσκευασία, μεταφορά και αποσυσκευασία μονάδων μεταφοράς φορτίου, συμπεριλαμβανομένων των εμπορευματοκιβωτίων. Εμπειρογνώμονες σε θέματα ασφαλείας φορτίων σημειώνουν ότι η χρήση των οδηγιών CTUs μειώνει ορισμένους κινδύνους στους οποίους εκτίθενται τα περιεχόμενά των φορτίων και όχι μόνο. Η ακατάλληλη ή απρόσεκτη συσκευασία φορτίων, το εσφαλμένο lashing στα εμπορευματοκιβώτια ή σε conex box, μπορεί να οδηγήσει σε συμβάντα κατά το χειρισμό ή τη μεταφορά που προκαλούν τραυματισμό, βλάβη στο ίδιο το φορτίο, στον εξοπλισμό χειρισμού, στην υποδομή μεταφοράς ή στο περιβάλλον.
Τα άτομα που συσκευάζουν, ασφαλίζουν φορτίο και το σφραγίζουν, μπορεί να είναι τα τελευταία άτομα που θα κοιτάξουν μέσα σε αυτή τη μονάδα μέχρι να ανοίξει στον τελικό προορισμό της. Κατά συνέπεια, πολλοί άνθρωποι στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών βασίζονται στις ικανότητες των εν λόγω προσώπων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο συνέδριο της International Union of Marine Insurance ο Πάτρικ Τίλερι, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας ερευνών ασφαλίσεων Batterman & Tillery, τόνισε ότι σχεδόν απαραίτητο για τους ασφαλιστές φορτίου, πριν προσφέρουν κάλυψη σε νέους πελάτες, να εξετάσουν προσεκτικά τη συσκευασία μεταφοράς της μονάδας και να ελέγξουν τη γενική καταλληλόλητα της συσκευασίας εκ των προτέρων. Η σχετική αναφορά για προέλεγχο έθεσε μία νέα παράμετρο στο θέμα της ασφαλούς μεταφοράς φορτίων και συνεπακόλουθα της ασφάλειας όλων των μέσων μεταφοράς που συμμετέχουν στην εφοδιαστική αλλά και του έμψυχου δυναμικού της. Να σημειωθεί τέλος ότι λόγω του γιγαντισμού των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει ξεκινήσει ένας νέος κύκλος συζητήσεων για τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων αλλά και την επάρκεια εκπαίδευσης των ναυτικών που επιβαίνουν σε αυτά τα πλοία να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά πιθανές ακραίες περιπτώσεις αναφλέξεων, διαρροών κλπ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter