Τι γίνεται στο Yantian;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 08 Ιουνίου 2021 18:02
Στο Yantian τέταρτο κατά σειρά δύναμης λιμάνι στον κόσμο είναι συγκεντρωμένο το ενδιαφέρον αναλυτών της εφοδιαστικής καθώς εξακολουθούν τα προβλήματα με το προσωπικό εξ αιτίας νέου κύματος της COVID-19 που ξεκίνησαν στις 25 Μαϊου. Οι ελλείψεις σε προσωπικό φαίνεται να έχουν οδηγήσει πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε αρώδο αναμονές με κάποιες ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων να εκτρέπουν προσεγγίσεις πλοίων προς άλλα κινεζικά λιμάνια, όπως το Χονγκ Κονγκ. Η A.P. Moller-Maersk δήλωσε στις 7 Ιουνίου 2021 ότι η κατάσταση στο Yantian «συνεχίζει να επιδεινώνεται» ενώ η η Hapag-Lloyd ανακοίνωσε τροποποιήσεις προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος αδράνειας των πλοίων. Μιλώντας κατά τη διάρκεια ενός webinar σήμερα , η Eleanor Hadland του Drewry, προειδοποίησε επίσης για πιθανή διακύμανση της κίνησης στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, λέγοντας ότι ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων έχει πολύ μικρή πλεονάζουσα ικανότητα να αντιμετωπίσει τις διαταραχές. Οι φόβοι των αναλυτών εστιάζουν στο ενδεχόμενο αλυσιδωτής αντίδρασης με άλλα λιμάνια υποστηρίζοντας ότι η εξέλιξη στον εν λόγω λιμάνι έρχεται σε χρονική συγκυρία όπου οι ρυθμοί εξυπηρέτησης ανακάμπτουν και η ζήτηση για προϊόντα έχει λάβει την ανιούσα. Μάλιστα η ζήτηση για κινεζικά αγαθά να παραμένει σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα την ίδια στιγμή που καταγράφονται ελλείψεις σε κενά εμπορευματοκιβώτια με τις συζητήσεις για «κενά δρομολόγια» καλά να κρατούν. Ναυτιλιακές εταιρείες και οι κινεζικές αρχές συμβούλευσαν πλοία να εκτραπούν σε κοντινά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου του δυτικού λιμανιού του Shenzen και του λιμανιού Nansha της Γκουανγκζού, τα οποία λειτουργούν κανονικά παρά τα σποραδικά κρούσματα του κορωνοϊού στην περιοχή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, λόγω της κατάστασης, οι τιμές Ασίας-ΗΠΑ στη Δυτική Ακτή αυξήθηκαν 2% στα 5.494 δολάρια/FEU. Το ποσοστό αυτό είναι 236% υψηλότερο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Αντίστοιχα το κόστος Ασίας-ΗΠΑ στην Ανατολική Ακτή αυξήθηκε επίσης 2% στα 7.479 δολάρια/FEU και είναι 190% υψηλότερο σε σύγκριση με τις αποτιμήσεις για αυτή την εβδομάδα πέρυσι. Στις 3 του μηνός περισσότερα από 23.000 εμπορευματοκιβώτια περίμεναν να εξαχθούν από το λιμάνι.
Το γεγονός πάντως έχει πυροδοτήσει εκ νέου συζητήσεις για την ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής και κυρίως για την ταχύτητα που αυτή πρέπει να συντελεστεί μετά και το ατύχημα στο Σουέζ όπου παρ’ ολίγον να προκαλέσει συμφόρηση στα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.