Πεμ12192024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Κάτι «τρέχει» σιδηροδρομικώς…με τα λιμάνια

0RAILFREIGHT3

Κάτι τρέχει σιδηροδρομικώς και μάλιστα μεταξύ των κάθετων αξόνων που συνδέουν λιμάνια της Β. Ευρώπης με εκείνα της Μεσογείου. Τους τελευταίους μήνες καταγράφεται έντονη επιχειρηματική και επιχειρησιακή κινητικότητα στο πεδίο της αξιοποίησης των συνδυασμένων μεταφορών από μεγάλα ονόματα της εφοδιαστικής που φαίνεται να επενδύουν στον σιδηρόδρομο για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, και όχι μόνο. Πρόσφατα η PSA Cargo Solutions EuroMed και η PSA Genova Pra εόρτασαν τον πεντακοσιοστό εμπορευματικό συρμό από το λιμάνι της Γένοβα προς το Frenkendorf που αποτελεί κόμβο συνδυασμένων μεταφορών στην Ελβετία που είναι διασυνδεδεμένος με αντίστοιχους σιδηροδρομικούς κόμβους της Β. Ευρώπης που εξυπηρετούν τα Ολλανδικά και Γερμανικά λιμάνια. Το σέρβις έχει ιστορικό με το 83% των τρένων να φθάνουν μέσα σε μία ώρα και το 94% εντός δύο ωρών από τη δεδομένη εκτιμώμενη ώρα άφιξης καθώς οι συρμοί αξιοποιούν στο έπακρο τη δυνατότητα ανάπτυξης υψηλών ταχυτήτων στο εμπορικό δίκτυο.
Υπενθυμίζεται ότι η HHLA, που ανήκει στους μεγάλους «παίκτες» της εφοδιαστικής στις σιδηροδρομικές μεταφορές μέσω της θυγατρικής της Metrans έχε ήδη «τοποθετηθεί» στην Αδριατική με το σιδηροδρομικό κόμβο της Τεργέστης ( Τεργέστη- Αμβούργο) ενώ ετοιμάζεται να επενδύσει στην ανάπτυξη «σιδηροδρομικού λιμένα» στην Ουγγαρία. Η επένδυση θα γίνει από την θυγατρική της Metrans και στόχος είναι η ανάπτυξη ενός σιδηροδρομικού άξονα κατά μήκος του «διαδρόμου» της Αδριατικής και προς τη Νότια και Νοτιοανατολική Ευρώπη. Το «σιδηροδρομικό λιμάνι»- κόμβος θα κατασκευαστεί στο Zalaegerszeg, το οποίο βρίσκεται στον άξονα μεταφοράς προς τα λιμάνια της Αδριατικής Τεργέστης, του Κόπερ και της Ριέκα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η στρατηγικά σημαντική θέση του λιμένα της Τεργέστης στην Αδριατική επιτρέπει εξαιρετικές ευκαιρίες ανάπτυξης στις μεταφορές στην ενδοχώρα. Ο εκεί τερματικός σταθμός πολλαπλών χρήσεων έχει τη δική του σιδηροδρομική σύνδεση. Η σιδηροδρομική θυγατρική της HHLA Metrans συνδέει ήδη το λιμάνι της Τεργέστης με το ευρωπαϊκό intermodal δίκτυο. Και ο σιδηροδρομικός άξονας που θα καλύπτει τα λιμάνια του Κόπερ και της Ριέκα με απόληξη στο Zalaegerszeg, αποτιμάται επίσης ως κίνηση με ιδιάζουσα στρατηγική σημασία καθώς οι σιδηροδρομικές υποδομές της Ουγγαρίας καλύπτουν και τον άξονα του πλεύσιμου Δούναβη που ως γνωστόν εκβάλει στην Μ. Θάλασσα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην κοσμογονία των κάθετων σιδηροδρομικών αξόνων επι εδάφους ΕΕ διασύνδεσης λιμένων της Μεσογείου με της Β. Θάλασσας οι ελληνικοί άξονες Πειραιά- Θεσσαλονίκης και Θεσσαλονίκης- Αλεξανδρούπολης είναι πολλά υποσχόμενοι για το διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο υπό την προϋπόθεση της επίλυσης των επισημασμένων προβλημάτων και τεχνικών αδυναμιών που κρατούν τις ταχύτητες των εμπορικών συρμών σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με αυτές που αναπτύσσονται σε Ιταλία, Γαλλία και Γερμανία.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter