Πεμ12192024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

«Σφραγίδα» στην αλλαγή της φιλοσοφίας των logistics «έβαλε» το Σουέζ

0Kina treno

«Σφραγίδα» στην αλλαγή της φιλοσοφίας των logistics έβαλε το Σουέζ με τον εξαήμερο αποκλεισμό του από την προσάραξη πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αν και οι συζητήσεις για τον επαναπροσδιορισμό των κόμβων των logistics και την νέα φιλοσοφία, που θα πρέπει να διαπνεύσει στο εξής την εφοδιαστική, είχαν ουσιαστικά αρχίσει από τα γενικευμένα lockdown που επέβαλε η επέλαση της πανδημίας, με τις αρρυθμίες στα κομβικής σημασίας λιμάνια το Σουέζ, ήρθε να δώσει νέο τόνο σε αυτές. Χρειάστηκαν μόλις έξι ημέρες για να συνειδητοποιήσει το διεθνές κοινό, και όχι οι εμπλεκόμενοι στην εφοδιαστική, πόσο λεπτή είναι η ισορροπία στην παγκόσμια ναυτιλία... και τι σημαίνει μια διαταραχή της για το παγκόσμιο εμπόριο. Η περίπτωση του Σουέζ είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσει αντικείμενο μελέτης ως προς την αναθεώρηση- επικαιροποίηση σχεδίων εκτάκτων αναγκών για το διεθνές εμπόριο αλλά και θα επιταχύνει τις συζητήσεις αλλά και δράσεις για την ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής.

Ο αποκλεισμός τα εμβόλια και τα τραίνα

Η διαταραχή που επέφερε ο αποκλεισμός της διώρυγας εκτός των άλλων επαναφέρει, από άλλη οπτική γωνία, στο προσκήνιο και το θέμα των εμβολιασμών των ναυτικών αλλά και των λιμενεργατών που μετ επιτάσεως έχουν ζητήσει φορείς της ναυτιλίας και των εργαζόμενων στις μεταφορές. Χωρίς ως φαίνεται μέχρι ώρας να εισακούγονται για το βάσιμο του αιτήματος. Και τούτο γιατί δεν έχει συμβεί μια διαταραχή , ανάλογης του Σουέζ, που θα «αφύπνιζε» τα ανακλαστικά του διεθνούς κοινού. Εκ των πραγμάτων η εφοδιαστική συνεχίζει να βρίσκεται εκτεθειμένη σε «κίνδυνο» για νέα περιστατικά με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών το παγκόσμιο εμπόριο έχει κατανοήσει ότι θα πρέπει να αλλάξει λίαν συντόμως το μοντέλο διακίνησης κάθε τύπου προϊόντων και να επενδύσει σε κόμβους logistics με επάρκεια χώρων αποθήκευσης ώστε να υπάρχουν στοκ και αποθέματα για «ώρα ανάγκης» πλησιέστερα στα κέντρα διανομής μέχρι και το «τελευταίο μίλι».
Επιπροσθέτως όσοι αρχικώς είχαν «εκπλαγεί» για το γεγονός ότι η Κίνα «έτρεξε» με μεγαλύτερη ταχύτητα την ανάπτυξη του «σιδηροδρομικού δρόμου του μεταξιού» συνειδητοποιούν τώρα την «αξία» του εγχειρήματος παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης των όγκων που μπορεί αν μεταφέρει ένας συρμός τραίνου με τον όγκο που μεταφέρει ένα πλοίο της τάξης εκείνου που απέκλεισε το Σουέζ. Αξίζει να υπενθυμιστεί επίσης ότι η Αίγυπτος έχει εκπονήσει σχεδιασμό για την ανάπτυξη σιδηροδρομικού άξονα σχεδόν παράλληλου με την διώρυγα που θα ενώσει τα Αιγυπτιακά λιμάνια. Σχέδιο που λόγω και του γεγονότος προβάλει και τα όποια θετικά στοιχεία που κατανοούν απολύτως και δίχως επεξηγήσεις οι γνώστες των γεωπολιτικών και φυσικά οι περί των συνδυασμένων μεταφορών.
Επί ελληνικού εδάφους τέλος οι σχεδιασμοί για την σιδηροδρομική διασύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Βουλγαρικό και Ρουμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο, άρα και με τα λιμάνια με πρόσωπο στην Μ. Θάλασσα, έχει ανάλογη γεωπολιτική σημασία. Την οποία εσχάτως «υπενθύμισαν» οι διαρροές για «απειλή» της Τουρκίας να τεθεί εκτός της συμφωνίας του Μοντρέ που προσδιορίζει τα της ναυσιπλοΐας στα στενά των Δαρδανελίων.
Οι κίνδυνοι για την εφοδιαστική είναι ορατοί και η σημασία της ναυτιλίας και των μεταφορών γενικώς πρόδηλη.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter