2020- COVID-19: Και όμως τα λιμάνια άντεξαν…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου 2020 14:20
Και όμως τα λιμάνια άντεξαν τα ισχυρά κύματα της πανδημίας που εξακολουθεί να ταλαιπωρεί την ανθρωπότητα. Τα στοιχεία μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας δείχνουν ότι η επακόλουθη επιστροφή των εξαγωγών προκάλεσε νέα κρίση συμφόρησης σε λιμένες σε όλο τον κόσμο, ιδίως στην Ινδία, αλλά και επιστροφή σε σχεδόν προ-πανδημίας επίπεδα όγκου.
Ορισμένα μεγάλα λιμάνια στις ΗΠΑ, όπως το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς, έχουν δει ρεκόρ μηνιαίας απόδοσης προς το τέλος του 2020. Τα Κινεζικά λιμάνια που δέχθηκαν πρώτα τα κύματα της πανδημίας συνέχισαν σε μεγάλο βαθμό να ανακάμπτουν με μια οριακή ετήσια αύξηση 0,8% στην απόδοση teu. Σύμφωνα με στοιχεία του Ningbo Shipping Exchange τα Κινεζικά λιμάνια είχαν διαφορετική «τύχη» τους πρώτους 10 μήνες του 2020 και μόνο δύο είδαν πτώση στην απόδοση.
Το λιμάνι με τις χειρότερες επιδόσεις ήταν το Dalian, το οποίο είδε την απόδοση σε TEU’s να μειώνεται κατά 39,6% μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου 2020 καταγράφοντας μια εντυπωσιακή πτώση της τάξης του 54,4% τον Νοέμβριο. Ήταν το μόνο από τα οκτώ μεγάλα κινεζικά λιμάνια που είδε μείωση της απόδοσης τους πρώτους 10 μήνες του 2020 και τον Νοέμβριο.
Η Σαγκάη, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι της χώρας, ήταν το άλλο λιμάνι που υπέστη βουτιά μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου, αυτή τη φορά κατά 0,4%, αν και η συνολική απόδοση του Νοεμβρίου του 2020 αυξήθηκε κατά 13%.
Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο Χάβρη, Βαρκελώνη, Γένοβα και Αμβούργο είδαν διψήφιες πτώσεις στα TEU’s με το λιμάνι του Ρότερνταμ να διατηρεί την πρώτη θέση παρά την πτώση κατά 4,7% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019 και την Αμβέρσα να είναι το μοναδικό λιμάνι που κατάφερε να φτάσει σε επίπεδο όγκου συγκρίσιμο με το 2019.
Αξίζει να σημειωθεί ότι απώλειες της τάξης του 1,9 δις δολαρίων κατέγραψαν τα container terminals κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 σύμφωνα με στοιχεία ανάλυσης του Drewry που παρουσιάστηκαν σε ένα webinar ενώ οι συνολικές απώλειες σε δολάρια μέλλεται να αποτιμηθούν περί τα μέσα Ιανουαρίου του 2021.
Σύμφωνα με τις πρώτες αναλύσεις το 2020 θα κλείσει με μείωση των απωλειών σε κίνηση με τα «στοιχήματα» ήδη να έχουν τεθεί για το πρώτο τρίμηνο του 2021 όπου και πάλι σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών θα έχει επέλθει και εξισορρόπηση του ισοζυγίου προσφοράς- ζήτησης για τα κενά «κουτιά» και άρα και των εμπορευματικών ροών.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.