Έλλειψη κενών «κουτιών» και τον Ιανουάριο…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 17 Δεκεμβρίου 2020 20:55
Το απόλυτο μεγαλύτερο πρόβλημα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυτή τη στιγμή, είναι η τρομερή έλλειψη κενών «κουτιών σε βασικά λιμάνια, ειδικά στην Ασία. Η έλλειψη κενών κουτιών οδηγεί τις αγορές spot rate σε ιστορικά υψηλά επίπεδα γεγονός που προκαλεί αναστάτωση στους φορτωτές αλλά και γενικότερα στην εφοδιαστική. Στο ερώτημα πότε θα υπάρξει αποκατάσταση του ισοζυγίου προσφοράς ζήτησης επεχείρησε η Sea-Intelligence μέσα από μία ενδελεχή ανάλυση στοιχείων και στατιστικών με αποτέλεσμα τον καθορισμό του κυκλικού χρόνου που απαιτείται για ένα εμπορευματοκιβώτιο να φορτωθεί στην Ασία και επιστρέψει πάλι για επαναφόρτωση. Η μελέτη στων στοιχείων αποκάλυψε ότι για να εξισορροπηθεί το ισοζύγιο προσφοράς ζήτησης θα πρέπει να ακολουθηθούν τέσσερις διαφορετικές στρατηγικές που έχουν στη διάθεσή τους οι μεταφορείς, για να επιλυθεί ενδεχομένως η έλλειψη κενών εμπορευματοκιβωτίων. Να σημειωθεί ότι ήδη ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων έχουν επιλέξει από αυτές τις στρατηγικές την «επιθετική» βάση της οποίας αγοράζουν «νεότευκτα» εμπορευματοκιβώτια και τα ρίχνουν στις «λούπες» προκειμένου να μειώσουν το πρόβλημα ή κατά δεύτερο λόγο «ρίχνουν» τα κενά νεότευκτα «κουτιά» στα ασιατικά λιμάνια για να εξυπηρετήσουν την εφοδιαστική. Σύμφωνα με εκτιμήσεις χάρη στην επιθετική επιλογή η εξισορρόπηση τοποθετείται χρονικά μέσα στον προσεχή μήνα με την αγορά να βρίσκεται ενώπιον ενός διλλήματος είτε να υποστεί τώρα την πίεση στους ναύλους από το «ρίξιμο» των κουτιών στα ασιατικά λιμάνια ή να αποδεχθεί την σταδιακή αποφόρτιση αλλά με ορίζοντα μείωσης της πίεσης προς τα τέλη Φεβρουαρίου. Να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση το αντιμετωπίζουν οι εξαγωγείς καθώς εκτός της έλλειψης εμπορευματοκιβωτίων αντιμετωπίζουν και τους υψηλούς ναύλους με ότι αυτό συνεπάγεται.