Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Διπλός προβληματισμός για ένα προβλήτα

0COSCO kouti

Το προσεχές διάστημα δεν αποκλείεται να επανέλθει στο προσκήνιο το, σε εκκρεμότητα ευρισκόμενο ζήτημα, της ανάπτυξης του 4ου προβλήτα στο λιμάνι του Πειραιά.

Από τα στοιχεία φαίνεται ότι οι συζητήσεις στο παρασκήνιο περί αυτόν , που δεν έχουν ατονήσει, κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι στην πλειοψηφία τους οι χρήστες των εγκαταστάσεων του container terminal προσβλέπουν στην ανάπτυξή του ως βασικού στοιχείου για την περαιτέρω ανάπτυξη του κύκλου εργασιών τους ενώ έκδηλος είναι και ο προβληματισμός της ηγεσίας της COSCO- ΟΛΠ. Η τελευταία «βλέπει» ότι οι τρείς προβλήτες πολύ σύντομα θα φτάσουν στα όριά τους δεδομένου ότι η κίνηση, μετά το πέρασμα του πρώτου κύματος της πανδημίας, βελτιώνεται με γεωμετρική πρόοδο. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου οι επενδύσεις για το λιμάνι του Πειραιά αποτέλεσαν, μεταξύ άλλων, αντικείμενο της συνάντησης του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Yang Jiechi, μέλος του Πολιτικού Γραφείου και Διευθυντή της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας. Μάλιστα στις αναφορές του ο κ. Yang Jiechi είχε εκφράσει την πεποίθηση ότι «οι διμερείς συνεργασίες μας είναι προς όφελος των δύο λαών μας, με σημαντικό έργο-πρότυπο, την επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά. Πιστεύω το έργο αυτό αποτελεί επίσης σημαντικό έργο-υπόδειγμα για τη διασύνδεση της πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» με την αναπτυξιακή στρατηγική της Ελλάδας». Η συνάντηση αυτή αποτέλεσε και την αφορμή για την αναζωπύρωση των συζητήσεων από την πλευρά των χρηστών που έχουν στραμμένο το βλέμμα στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας.
Να σημειωθεί ότι οι χειρισμοί σε επί μέρους θέματα που σχετίζονται με master plan αλλά και την καθυστέρηση της μεταβίβασης ποσοστού στην COSCO ενδεχομένως να έχει προκαλέσει προβληματισμό στο Πεκίνο για την από ελληνικής πλευράς πολιτική προσέλκυσης επενδύσεων. Πρόσφατα, όπως αποκάλυψε το «theseanation.gr» η ηγεσία της COSCO- ΟΛΠ υποστήριξε χορηγικά την επικαιροποίηση της μελέτης για την υπογειοποίηση των γραμμών των ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι το λιμάνι του Πειραιά που αποτελεί εμβληματικό έργο η υλοποίηση του οποίου θα αλλάξει επί τα βελτίω το κυκλοφοριακό της πόλης προς όφελος των Πειραιωτών αλλά και των επιχειρήσεων. Η εν λόγω κίνηση αποτιμήθηκε ως κίνηση μεγέθυνσης του κοινωνικού αποτυπώματος του λιμένα οι επιδόσεις του οποίου που καταγράφηκαν το 2019 προκάλεσαν μία σειρά από θετικές συνέπειες στην εθνική και τοπική οικονομία. Το αντάλλαγμα παραχώρησης που εισέπραξε το ελληνικό Δημόσιο αυξήθηκε κατά 12% περίπου και ανήλθε σε 5,4 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, η συμβολή του ΟΛΠ σε φόρους ανήλθε σε 49 εκατ. περίπου. Πέρα από τους περίπου 1.000 εργαζόμενους στην ΟΛΠ Α.Ε. το λιμάνι στηρίζει πάνω από 3.500 έμμεσες και επαγόμενες θέσεις εργασίας. Με βάση τα παραπάνω το κοινωνικό – οικονομικό αποτύπωμα της ΟΛΠ Α.Ε. εκτιμάται σε 0,68% του ΑΕΠ για το 2019.
Όσον αφορά στη θέση του Πειραιά ως γνωστόν στην έβδομη θέση της κατάταξης μεταξύ των εκατό πρώτων λιμένων που πέτυχαν σημαντικές αυξήσεις στους όγκους τους κοντά στο 60% φιγουράρει ο Πειραιάς σύμφωνα με στοιχεία ανάλυσης της lloydslist. Ο Πειραιάς το 2019 επισκίασε τα άλλα λιμάνια της Μεσογείου σημειώνοντας αύξηση άνω του 15% . Να σημειωθεί ότι το Αλχεθίρας ολοκλήρωσε το 2019 με αύξηση του όγκου κατά 7,4%, αλλά η Βαρκελώνη είδε τα ετήσια στοιχεία να μειώνονται κατά 2,9%, σε μια χρονιά γεμάτη αναστάτωση στο λιμάνι. Στα ανατολικά της Μεσογείου, ο Ιζμίτ της Τουρκίας εντάχθηκε στις 100 πρώτες θέσεις. Όσον αφορά στην πρώτη πεντάδα ο Πειραιάς φιγουράρει πρώτος και ακολουθούν η Βαλένθια, Αλγεθίρας, Ταγκέρη και Βαρκελώνη. Σημειώνεται τέλος ότι ο Πειραιάς επίσης φιγουράρει στην τέταρτη θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης των δέκα μεγαλύτερων λιμένων διεκδικώντας μία από τις τρείς πρώτες υπό την προϋπόθεση της κατασκευής του 4ου προβλήτα και της περαιτέρω βελτίωσης του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου που καλύπτει και τον Πειραιά.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter