Πεμ12192024

Last updateΠεμ, 19 Δεκ 2024 6am

Σ. Θεοφάνης: «Δεν κρατιέται λιμάνι χωρίς σιδηρόδρομο…»

0trianose

«Δεν κρατιέται λιμάνι χωρίς σιδηρόδρομο...». Με αυτή την «αφοπλιστική...» τοποθέτηση απάντησε ο εκτελεστικός πρόεδρος του δ.σ. του ΟΛΘ κ. Σ. Θεοφάνης σε ερώτημα που έθεσε κατά τη διάρκεια της πρόσφατής συνέντευξης για την πορεία και τα επενδυτικά σχέδια του Οργανισμού το “theseanation.gr”. Η τοποθέτηση- απάντηση Θεοφάνη ουσιαστικά αποκαλύπτει το σοβαρό έλλειμμα στρατηγικής στις συνδυασμένες μεταφορές χάρη στο οποίο τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη ταλανίζονται . Έλλειμμα το οποίο και «αναγνώρισε» ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης, κατά την ομιλία του στο 3ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών, επισημαίνοντας ότι «επί δεκαετίες υπήρξε επιλογή υποβάθμισης στην κατασκευή διαμετακομιστικών κέντρων, στις συνδυασμένες μεταφορές και στην ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου», παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα λόγω γεωγραφικής θέσης αποτελεί την πύλη μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Μάλιστα όπως σημείωσε, η χώρα μας παραμένει ουραγός στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ, καταγράφοντας μερίδιο μόλις 1,2% στο σύνολο των εμπορευματικών μεταφορών, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 17%. Σύμφωνα με τον κ. Κακουλάκη, βάσει του στρατηγικού πλαισίου επενδύσεων του υπουργείου Μεταφορών, ο Οργανισμός, κατά την περίοδο 2015-2019, δρομολόγησε την πλήρη σύνδεση του δικτύου με λιμάνια και βιομηχανικές ζώνες. Αρχικά στα δυο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, σχεδιάζεται η αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της γραμμής που συνδέει το δίκτυο με τον λιμένα του Νέου Ικονίου στον Πειραιά. Όσο για τη Θεσσαλονίκη, σχεδιάζεται η αναβάθμιση σε μήκος 7 χλμ. της υφιστάμενης σύνδεσης με τον προβλήτα του λιμανιού και, όπως είπε ο πρόεδρος του ΟΣΕ, βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης η σύνδεση σε δεύτερο προβλήτα. Επίσης, στον προγραμματισμό του ΟΣΕ βρίσκονται οι συνδέσεις με τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Πατρών, Καβάλας, Βόλου Ηγουμενίτσας. Ακόμη, ο κ. Κακουλάκης αναφέρθηκε στην έγκριση από τον ΟΣΕ της κατασκευής δεύτερης γραμμής ηλεκτροκίνησης Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, η οποία έχει ανατεθεί στην ΕΡΓΟΣΕ και βρίσκεται στο στάδιο ένταξης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Αλλά και από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας & Ανάπτυξης κ. Στέργιος Πιτσιόρλας στην ίδια διοργάνωση παραδέχθηκε ότι η χώρα έχει αρκετά βήματα ακόμη να κάνει στο πεδίο των υποδομών, αλλά και θεσμικά, για να φτάσει να αναδειχθεί σε κέντρο εμπορευματικών μεταφορών. Μάλιστα έθεσε ως προτεραιότητα την ανάγκη σύνδεσης των οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων με λιμάνια και ΒΙΠΕ. Ο κ. Πιτσιόρλας έφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη βιομηχανική περιοχή των Οινοφύτων, η εξυγίανση της οποίας δρομολογήθηκε με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης. Οι εταιρείες της όμως αντιμετωπίζουν πρόβλημα σύνδεσης με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ο «φόβος» Γερμανικών και Ολλανδικών λιμένων

Με το λιμάνι του Πειραιά να καλπάζει, ελέω COSCO, για την πρώτη τετράδα των λιμανιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για την πρώτη στην κατάταξη των λιμένων της Μεσογείου οι καθυστερήσεις, πους ως γνωστόν υπερέβησαν για τον Πειραιά της εικοσαετίας στη σιδηροδρομική του κάλυψη «ρίχνει νερό στο μύλο» του ανταγωνισμού προς τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη από άλλα λιμάνια σε κεντρική Ευρώπη και Βαλκάνια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων η βελτιστοποίηση της σιδηροδρομικής κάλυψης των δύο λιμένων αλλά και συνακόλουθα των συναφών μεταφορικών υποδομών θα επιτάχυνε την πορεία του Πειραιά προς τις πρώτες θέσεις και της Θεσσαλονίκης στην αξιοποίηση του ισχυρού brand που διαθέτει ο ΟΛΘ στα Βαλκάνια για την διαμετακόμιση φορτίων της Βαλκανικής ενδοχώρας διαμέσου του ΟΛΘ. Υπενθυμίζεται ότι σε ερώτηση του Theseanation για τις ποτάμιες και σιδηροδρομικές μεταφορές ο Πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Θεοφάνης σημείωσε την σημασία κα των δύο για την ανάπτυξη των κινήσεων του λιμανιού στην βαλκανική ενδοχώρα δράττοντας την ευκαιρία και αφορμή την αναφορά του Προέδρου ΕΕΕ κ. Θ. Βενιάμη στην εκδήλωση των Εξαγωγέων της Βορείου Ελλάδας να επισημάνει ότι η ναυτιλιακή κοινότητα βλέπει πλέον διαφορετικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης γεγονός που το χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντικό.

Υπό εξέταση η ρότα αξιοποίησης των λιμένων- Η επομένη των εκλογών

Παρά το γεγονός ότι η μέχρι σήμερα ηγεσία του ΥΝΝΠ εμμένει στην περί τμηματική παραχώρηση «θέση» για τα λοιπά στρατηγικής σημασίας λιμάνια στην τοποθέτησή του, μεταξύ άλλων, στη διάρκεια των εργασιών του 3ου Συνέδριου Υποδομών & Μεταφορών ο κ. Πιτσιόρλας υποστήριξε ότι θα πρέπει να επιταχυνθεί η αξιοποίηση των υπολοίπων λιμένων της χώρας, αλλά και να ξανασκεφτούμε ενδεχομένως τον τρόπο αξιοποίησής τους. Να σημειωθεί ότι και η Ν.Δ. για το θέμα της αξιοποίησης των εν λόγω λιμένων φαίνεται να έχε διαφοροποιηθεί ως προς τη ρότα που έχει επιλέξει το ΥΝΝΠ αλλά εικάζεται ότι η εν λόγω θέση θα ξεκαθαρίσει την επαύριον των εκλογών του Ιουλίου. Δεδομένου ότι τουλάχιστον για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης , όπου έχει καταγραφεί ισχυρό διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον με έντονο διπλωματικό παρασκήνιο, η γνωστοποίηση του σχεδίου της επόμενης κυβέρνησης για τα λιμάνια μάλλον θα «ξεδιπλωθεί» μεσούσης της θερινής περιόδου. Τέλος ,αναφερόμενος ο κ. Πιτσιόρλας, στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής γύρω από το Λιμάνι του Πειραιά, τόνισε ότι απαιτούνται αλλαγές στο ζήτημα της κατάταξης των οχλήσεων. «Η επίλυση του ζητήματος των οχλήσεων έχει δρομολογηθεί και είναι σημαντικό όχι μόνο να μην σταματήσει, αλλά εάν είναι δυνατόν και να επιταχυνθεί» υπογράμμισε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter