Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Τορπίλη» ΕΣΑΛ στην ανάπτυξη του car terminal;

car terminal 655

«Τορπίλη» στην ανάπτυξη του car terminal ενδεχομένως αποτελεί η απόφαση της ΕΣΑΛ να απορρίψει την κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000m2 το καθένα, στην περιοχή Γ2 (G2) που εξελίσσονται εργασίες που αφορούν στην διακίνηση οχημάτων. Η εν λόγω απόφαση ,που η ΕΣΑΛ απέρριψε κατά πλειοψηφία με τους εκπροσώπους της ΡΑΛ και του υπουργείου τουρισμού να τάσσονται υπέρ υπό την προϋπόθεση της τήρησης έως το μέγιστο της υφιστάμενης επιτρεπόμενης δόμησης και διατήρηση του προτεινόμενου από τη μελέτη ύψους των 18μ. αλλά και της διαμόρφωσης χώρων πρασίνου στην πλάκα οροφής, έρχεται σε χρονική συγκυρία που το car terminal βγήκε μετά από δεκαετίες από την «σκιά» του container terminal. Είναι προφανές ότι η στέρηση των αναγκαίων χώρων στάθμευσης και μάλιστα σε φάση ανάπτυξης του εν λόγω terminal απλά στερεί τον ΟΛΠ από ένα επιπρόσθετο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ανάπτυξης αλλά και επιπρόσθετου έργου από τις εταιρίες οι οποίες διακινούν αυτοκίνητα και γενικότερα οχήματα μέσω του Πειραιά. Να σημειωθεί ότι το car terminal με την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής πρόσβασης στο λιμάνι και τις εταιρίες που έχουν δραστηριοποιηθεί στη σιδηροδρομική διαμετακόμιση εμπορευματοκιβωτίων, και όχι μόνο, διατηρούσε ανοικτούς ορίζοντες. Επισημαίνεται ότι ο Πειραιά διεκδικούσε κομμάτι της πίτας του έργου άλλων car terminal της Αδριατικής, και όχι μόνο, τα οποία με την εν λόγω εξέλιξη εφησυχάζουν ως προς την αντιμετώπιση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος του Πειραιά να διαχέει μεγαλύτερους όγκους οχημάτων σιδηροδρομικώς στις αγορές της Βαλκανικής αλλά και της κεντρικής Ευρώπης προερχόμενων από την Άπω Ανατολή, και όχι μόνο.

Στα σκαριά νομικές ενέργειες

Σύμφωνα με πληροφορίες το αμέσως προσεχές διάστημα νομικοί κύκλοι του ΟΛΠ αλλά και του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να εξετάσουν κάθε πιθανή νομική προσφυγή κατά των αποφάσεων απόρριψης μιας σειράς έργων που περιλαμβάνονται στο master plan, μηδέ εξαιρουμένης και της προσφυγής στη Διαιτησία.

Και το... ΚΑΣ-Περιβαλλοντικές μελέτες

Να σημειωθεί επιπροσθέτως ότι προβληματισμό σε κύκλο των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων έχει προκαλέσει η εμπλοκή του Αρχαιολογικού Συμβουλίου όπως και το θέμα των περιβαλλοντικών μελετών. Και τούτο γιατί αποτελεί «κοινή γνώση» ότι οι διαδικασίες αυτές χρονοτριβούν, ενίοτε αενάως, καθώς οι τυχόν προσφυγές επ αυτών και μέχρι της τελεσιδικίας μπορεί να τραβήξει πολλά χρόνια. Εκ του γεγονός αυτού μπορεί ακόμη και εγκεκριμένα έργα, να παγώσουν με ότι αυτό συνεπάγεται.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter