Πεμ12192024

Last updateΠεμ, 19 Δεκ 2024 10am

Μερικά… τραίνα «κάνουν» τη διαφορά

0000000000 TRAINOSE 1

Στο σιδηροδρομικό άξονα Πειραιά- Θεσσαλονίκης έχουν επικεντρώσει το ενδιαφέρον τους τα λιμάνια με πρόσωπο στη Μεσόγειο που ανταγωνίζονται τους ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Και τούτο γιατί από την συχνότητα δρομολόγησης εμπορευματικών συρμών από και προς τα δύο λιμάνια θα εξαρτηθεί αν ο Πειραιώς περάσει στην πρώτη θέση της δεκάδας των λιμανιών της Μεσογείου και η Θεσσαλονίκη επεκτείνει επιχειρησιακά στην ενδοχώρα της Νότιας Βαλκανικής. Η αποπεράτωση των εργασιών ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού άξονα «ανοίγει» τους επιχειρησιακούς ορίζοντες και για τα δύο λιμάνια αλλά ταυτόχρονα και για τις Pearl και Rail Cargo Logistics Goldair που ετοιμάζονται να μονομαχήσουν σε ένα πεδίο όπου, σύμφωνα με εκτιμήσεις, δεν έχουν πει την «τελευταία λέξη τους άλλα σχήματα που εξετάζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τα δεδομένα του εν λόγω άξονα.
Το σιδηροδρομικό «σκέλος» είναι αυτό που σε τελική ανάλυση κάνει τη διαφορά στον ανταγωνισμό. Και τούτο γιατί είναι προφανές πλέον ότι τα λιμάνια της Ιβηρικής, και όχι μόνο, επενδύουν στις σιδηροδρομικές καλύψεις γεγονός που δεν έχει διαλάθει της προσοχής μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων όπως η MSC. Η οποία αξίζει να υπενθυμιστεί ότι μέσω του του freight operator «Medway» επενδύει για την κατασκευή στην Πορτογαλία, στο Lousado, ενός μεγάλου dry port για να καλύψει τις ανάγκες του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της ευρύτερης περιοχής της Ιβηρικής Χερσονήσου.
Στελέχη του τομέα των logistics εκτιμούν ότι το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα αποδειχθεί, μετά και το τεστάρισμα του European Traffic Control System (ΕTCS), πόσο «γρήγορος», για τα ελληνικά δεδομένα θα καταστεί ο σιδηροδρομικός άξονας Πειραιά-Θεσσαλονίκης. Αλλά και επίσης αποδειχθεί πώς θα τον αξιοποιήσουν οι Pearl και Rail Cargo Logistics Goldair επιχειρησιακά για διακίνηση από και προς τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων. Να σημειωθεί ότι παράλληλα με τον θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού η Κίνα έχει προωθήσει ταχύτατα και τον σιδηροδρομικό δρόμο του μεταξιού γεγονός που καθιστά από πολλές απόψεις στρατηγικής σημασίας το ελληνικό άξονα υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι η εν συνεχεία σιδηροδρομικοί άξονες της Νότιας Βαλκανικής που συνδέονται με την Ελλάδα δεν θα παρουσιάσουν προβλήματα.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter