Δευ05202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Logistics: «Κολασμένη» περίοδος για υπολογισμούς

cosco olp provlita

«Κολασμένη» περίοδος για υπολογισμούς όσον αφορά στα logistics φαίνεται ότι θα είναι η διανυόμενη καθώς στοιχεία αναλύσεων, όπως εκείνης του Drewry, που αποτυπώνει ή επιχειρεί να αποτυπώσει την πολυπλοκότητα της κατάστασης με βασικό γνώμονα ότι οι συνενώσεις δυνάμεων, οι συνεργασίες σε επιχειρησιακό πλαίσιο και όχι μόνο δίνουν και παίρνουν.

Τυπικά στο σύνολό τους οι αναλύσεις εμφανίζουν μία εικόνα «ρευστή» γεγονός που δεν επιτρέπει εφησυχασμό για την αλυσίδα των logistics καθώς η Κίνα δεν έχει «πει την τελευταία λέξη».

Μέχρι τα μέσα του περασμένου έτους το λιμάνι του Πειραιά αποτελούσε ένα «μεγάλο ερωτηματικό» παρά το γεγονός ότι η PCT SA (COSCO) ανέβασε θεαματικά στις κατατάξεις αλλά τώρα ο Πειραιάς, μετά και την κατακύρωση του διαγωνισμού στην COSCO αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για τα logistics. Και σύμφωνα με εκτιμήσεις έπεται και συνέχεια καθώς στο επόμενο διάστημα είναι να «τρέξει» και ο διαγωνισμός για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Πρακτικά αρχής γενομένης από το λιμάνι του Πειραιά μπήκε «δυναμικά» στον χάρτη της ΕΕ με τον τομέα των logistics σε τοπικό-εθνικό αλλά και διεθνές επίπεδο να «αναρωτιέται» πως θα αξιοποιήσει την «ευκαιρία».

Και αν επί ελληνικού εδάφους τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα στη βόρεια Ευρώπη αναμένεται να γίνει «σφαγή» καθώς αναμένονται ανατροπές και λόγω της δυναμικής του Πειραιά αλλά και λόγω του γεγονότος ότι οι «συμμαχίες» των μεγάλων εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα «πριμοδοτήσουν» εκείνα τα λιμάνια που θα πληρούν τις πλέον εξελιγμένες προϋποθέσεις των συνδυασμένων μεταφορών.

Ο «πονοκέφαλος» των αρμοδίων είναι «μεγάλος» καθώς τα λιμάνια της Β. Ευρώπης διαθέτουν την οικονομική ευρωστία αλλά και τη ταχύτητα λήψης αποφάσεων για επενδύσεις. Κάτι που έχει καταγραφεί το τελευταίο διάστημα ευκρινώς.

Ποτάμια στο βορρά και σιδηρόδρομος στο νότο εκτιμάται ότι θα παίξουν σημαίνοντα ρόλο στην αναδιαμόρφωση των εμπορευματικών ροών στη διετία 2016-17 με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Και τα ερωτήματα παραμένουν. Που, πότε και πως θα μετακινηθεί η αλυσίδα των logistics και ποιες θα είναι οι ενδεδειγμένες επενδύσεις αλλά και ποιες οι συνέργειες και με ποια λιμάνια;

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter