Δευ05202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μοντέλο εκ Βρετανίας για... ιδιωτικοποιήσεις

Immingham2008

Το ενδεχόμενο να υπάρξει Brexit έχει πέραν των πολιτικών και οικονομικών θεμάτων αναδείξει και ορισμένα ζητήματα που σχετίζονται με τις εμπορευματικές ροές αλλά και το ρόλο που διαδραματίζουν και θα διαδραματίσουν Βρετανικά λιμάνια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών τα αρμόδια όργανα της ΕΕ θα ήταν ιδανικό να μελετήσουν τα περί ιδιωτικοποιήσεων που έχουν ακολουθήσει Βρετανικά λιμάνια των οποίων τα θετικά στοιχεία εξυμνούν σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι σε περίπτωση Brexit θα μπορούσαν να αποτελέσουν ακόμη και «απειλή» για τα λιμάνια της ΕΕ.

Ο λόγος βέβαια για τα λιμάνια με πρόσωπο στη Βόρεια θάλασσα τα οποία ως γνωστόν τρέχουν μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα προκειμένου να αντεπεξέλθουν στα νέα δεδομένα των πλοίων με μεγάλες μεταφορικές ικανότητες.

Το αξιοσημείωτο είναι, πάντα κατά τους αναλυτές ότι η ανάπτυξη του short sea στη Βόρεια Θάλασσα αλλά και οι κινήσεις της Ρωσίας να ενδυναμώσει τα λιμάνια της όπως συμβαίνει ήδη στη Βρετανία θα μπορούσε να επιφέρει αλλαγές σε ένα σκηνικό που λίγο ως πολύ θεωρείται «παγιωμένο» με τα σημερινά δεδομένα.

Από τις «εξισώσεις» δεν φαίνεται να λείπει και ο «παράγοντας» Πειραιάς καθώς υπολογίζεται ότι λίαν συντόμως η Κινεζική συμμαχία της COSCO θα τον αξιοποιήσει στο μέγιστο δυνατό συνυπολογιζομένου του γεγονότος ότι στην προσεχή διετία η σιδηροδρομική κάλυψη Αθήνας Θεσσαλονίκης θα γίνεται μόνο σε 3+1/2 ώρες με υπερταχείς συρμούς.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter