Δευ05202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ευρώπη: Οι λιμενικές αναδιαρθρώσεις αλλάζουν τους «διαδρόμους

COSCO vessel

Υπό αναδιαμόρφωση φαίνεται πως είναι οι εμπορευματικές ροές στην Ευρωπαϊκή επικράτεια ελέω της αναδιάταξης των δυνάμεων στον λιμενικό τομέα ιδιαίτερα εκείνων που «κινούνται» στους διαδρόμους διαμετακόμισης μεταξύ βορρά και νότου της Ε.Ε.

Η «είσοδος» του Πειραιά ως κομβικού λιμένα βάσει του ρόλου που επιφυλάσσει η COSCO στο πλαίσιο υλοποίησης του «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού» φαίνεται ότι θα αλλάξει θεαματικά τα δεδομένα για ορισμένα λιμάνια δυτικότερα του Πειραιά με πρόσωπο στη Μεσόγειο.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης συναγερμού στην οποία βρίσκονται οι ανταγωνιστές του Πειραιά ,που διασυνδέονται σιδηροδρομικών και οδικώς με λιμάνια της βόρειας Ευρώπης είναι η προσπάθεια επαναπροσδιορισμού της σχέσης συνεργασίας με την μεγιστοποίηση της αξιοποίησης των υποδομών σε όλο το εύρος των logistics που αναπτύσσονται μεταξύ βορά- νότου. Στο πλαίσιο αυτό και το ScanMed Core Network Corridor βρίσκεται σε φάση επανεξέτασης πολιτικών σε επίπεδο διοικήσεων λειμών που μετέχουν του δικτύου.

Μερίδα αναλυτών επισημαίνει ότι η δρομολόγηση των πλοίων με γιγαντιαίες μεταφορικές ικανότητες σε TEU's αργά ή γρήγορα θα αλλάξουν τα δεδομένα επιδρώντας και στην σχέση των λιμένων μεταξύ βορά- νότου της ΕΕ καθώς το ζητούμενο είναι η βελτίωση των ταχυτήτων συγκέντρωσης και διασποράς των εμπορευμάτων στα κομβικά λιμάνια, στα οποία φαίνεται ότι έχει ενταχθεί και ο Πειραιάς.

Αποκαλυπτικό του ενδιαφέροντος για την «επόμενη ημέρα» του Πειραιά από της κατακυρώσεως του διαγωνισμού και της θέσης των υπογραφών με την COSCO είναι τα δημοσιεύματα του διεθνούς οικονομικού τύπου και όχι μόνο για το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρομικών υποδομών στην Ελλάδα και του εκπεφρασμένου Κινεζικού ενδιαφέροντος για το Θριάσιο.

Στην επικείμενη «αντεπίθεση» των ανταγωνιστικών προς τον Πειραιά λιμανιών της Μεσογείου ένα από τα όπλα που θα χρησιμοποιηθεί αφορά στο γεγονός ότι τα λιμάνια αυτά διαθέτουν άριστη σιδηροδρομική κάλυψη ενώ τα σιδηροδρομικά δίκτυά τους στις χώρες που αυτά είναι παρέχουν τη δυνατότητα δρομολόγησης υπερ-ταχέων εμπορικών συρμών εν αντιθέσει με τα εν Ελλάδι συμβαίνοντα με ότι αυτό συνεπάγεται.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter