Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Συζητήσεις σε επίπεδο ΕΕ για τις διατλαντικές εμπορικές σχέσεις

Americas Ports Freight System Recognized in MAP 21 Surface Transportation Bill Reauthorization

Το Ευρωκοινοβούλιο εξετάζει σήμερα τις πολυσυζητημένες θέσεις του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που σχετίζονται με τις διαπραγματεύσεις για την διατλαντική εταιρική σχέση εμπορίου και επενδύσεων (ΤΤΙΡ). Το σχέδιο για να εγκριθεί κατά την αυριανή σύνοδο ολομέλειας έχει ετοιμαστεί από την Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου , σε συντονισμό με άλλες κοινοβουλευτικές επιτροπές.

Ανάμεσα στις πολλές προτάσεις που προβλήθηκαν, οι ευρωβουλευτές καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αντιμετωπίσει ουσιαστικά και αφαιρέσει τους τρέχοντες περιορισμούς των ΗΠΑ στις ευρωπαϊκές υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών, ως αποτέλεσμα της νομοθεσίας των ΗΠΑ.

Αυτό περιλαμβάνει περιορισμούς στο πλαίσιο του λεγόμενου «νόμου Jones», μια Πράξη του 1920 που ρυθμίζει το θαλάσσιο εμπόριο στα ύδατα των ΗΠΑ και μεταξύ των αμερικανικών λιμένων.

Διάφοροι περιορισμοί ισχύουν σήμερα για τις επιχειρήσεις της ΕΕ που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο εμπόριο στις ΗΠΑ.

Για παράδειγμα, σύμφωνα με το νόμο Jones, τα εισερχόμενα ξένα πλοία δεν μπορούν να ξεφορτώσουν το φορτίο τους σε πολλά λιμάνια των ΗΠΑ.
Αντ ' αυτού, μπορούν να ξεφορτώσουν μόνο το σύνολο του φορτίου τους σε ένα μόνο λιμένα των ΗΠΑ. Αυτό το φορτίο στη συνέχεια θα μεταφερθεί στους άλλους λιμένες των ΗΠΑ από επανδρωμένα πλοία με αμερικανική σημαία.

Αυτό αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στην αγορά για τις επιχειρήσεις της ΕΕ στις ΗΠΑ και επίσης στερείται αμοιβαιότητας, καθώς παρόμοιοι περιορισμοί δεν ισχύουν σε αμερικανικούς operators στην Ευρώπη.
Επιπλέον, η έλλειψη αμερικανικών θαλάσσιων services απαιτεί συχνά τα φορτηγά να παραδίδουν το φορτίο σε άλλα λιμάνια, γεγονός που δε συμβάλλει στη συνολική βιωσιμότητα.

Ένα άλλο σχετικό παράδειγμα είναι το γεγονός ότι το 75% του φορτίου της επισιτιστικής βοήθειας πρέπει να εξάγεται με πλοία αμερικανικής σημαίας.
Πρόσφατα σχέδια για την παροχή κινήτρων στις αμερικανικές εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου με πλοία αμερικανικής σημαίας, επιβεβαιώνουν την ανάγκη να υπάρχει μια σαφής νομική δέσμευση για διατήρηση ανοικτών αγορών στις υπηρεσίες διεθνών θαλάσσιων μεταφορών.

Ως εκ τούτου, η ναυτιλιακή βιομηχανία της ΕΕ υποστηρίζει σθεναρά τη θέση της Επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου και ελπίζει ότι οι βουλευτές θα καταλάβουν τη σημασία της, ζητώντας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διαπραγματευθεί σε αυτό το σημαντικό θέμα.

Ο Ολλανδός ευρωβουλευτής και εισηγητής της γνωμοδότησης Mr Wim, καλεί τους ευρωβουλευτές να διατηρήσουν τη θέση της Επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου: «Πολλές πτυχές του κειμένου που θα εγκριθούν αύριο ήταν εξαιρετικά αμφιλεγόμενες και εστιάζουν στην έντονη διαπραγμάτευση. Ωστόσο, οι περιορισμοί των ΗΠΑ δεν είναι από τα επίμαχα ζητήματα για την Ευρώπη. Οι ΗΠΑ και η ΕΕ διαπραγματεύονται επί του παρόντος μια σημαντική εμπορική συμφωνία, η οποία θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει μια συμφωνία για ναυτιλιακές υπηρεσίες και τους περιορισμούς των ΗΠΑ επ 'αυτού».

Από την πλευρά του ο γενικός Γραμματέας της ECSA Patrick Verhoeven, δήλωσε: «Το άνοιγμα της αγοράς των ΗΠΑ θα ήταν επωφελές όχι μόνο για τους ευρωπαίους operators . οι αμερικανοί καταναλωτές καθώς και η αμερικανική οικονομία θα επωφεληθούν από τις πιο ανταγωνιστικές ναυτιλιακές υπηρεσίες»

Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αντιμετωπίσει μια δύσκολη μάχη, καθώς η κυβέρνηση των ΗΠΑ είναι γενικά αντίθετη με την ιδέα της κατάργησης αυτών των περιορισμών. Είναι, επομένως, σημαντικό να βρούμε εναλλακτικές λύσεις που θα επιτρέψουν κάποια ελάφρυνση των κανόνων των ΗΠΑ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter