Τετ05012024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Σκοτεινιάζει» ο ορίζοντας για την κρουαζιέρα;

cruise ship 78

Τα «θέματα ασφαλείας» που έχουν να κάνουν με τις γενικότερες πολιτικο-οικονομικές και άλλες εξελίξεις στην ανατολική Μεσόγειο φαίνεται ότι είναι εκείνα που ουσιαστικά δημιουργούν «σύννεφα» στον ορίζοντα της κρουαζιέρας παρά το γεγονός ότι ο τομέας εμφανίζει σημαντική ανάπτυξη. Οι εκτιμήσεις τόσο για το τρέχον έτος όσο και για το επόμενο κατατείνουν «απαισιόδοξες» καθώς εκτός των άλλων ήρθε να προστεθεί και η Ελληνο-Τουρκική ένταση των τελευταίων ημερών στο Αιγαίο. Να σημειωθεί ότι στο «σκηνικό» η απόφαση της Βρετανικής All Leisure Holidays να διακόψει προγράμματα κρουαζιέρας στην Ελλάδα που πρόσφερε στο πελατειακό της δυναμικό έρχεται να «επιβεβαιώσει» τις τάσεις που διαγράφονται.

Καθώς είναι ήδη γνωστό ότι μεγάλες εταιρίες του τομέα έχουν στρέψει εκ νέου το ενδιαφέρον για προορισμούς στη Δυτική Μεσόγειο αλλά και πέραν του Γιβραλτάρ εγγύς νησιωτικά συμπλέγματα αλλά και Ασιατικούς προορισμούς που εμφανίζουν υψηλή δημοφιλία γεγονός που δεν έχει διαλάθει της προσοχής των επιτελών των εταιριών της κρουαζιέρας.

Η σημερινή πτώση της ζήτησης για κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τις θετικές παγκόσμιες προβλέψεις της Cruise Lines International Association (CLIA), που υπολογίζει 25,3 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας για το 2017, μία αύξηση 4,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στην οποία θα συμβάλει και η προσθήκη, φέτος, στον παγκόσμιο στόλο 26 νέων κρουαζιερόπλοιων κάθε κατηγορίας, όπως ποντοπόρων, περιήγησης ποταμών και τουρισμού ειδικών ενδιαφερόντων.

Ωστόσο οι εκτιμήσεις για το yachting και την ανάπτυξή του, παρά τα προβλήματα που έχει καταγράψει η ΕΠΕΣΤ, και τα οποία ζητούν λύση, είναι ενθαρρυντικές δεδομένου ότι Κυκλάδες και Ιόνιο εξακολουθούν να παραμένουν ψηλά στη δημοφιλία για προσεγγίσεις σκαφών του τομέα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter