Σαβ05182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Καταπλέουν» νομοθετικές πρωτοβουλίες για τα ναυπηγεία

nafpigeia skaramaga 09

Δέσμη νομοθετικών πρωτοβουλιών που στόχο έχουν να επιταχύνουν τις διαδικασίες για την αναζωογόνηση των ναυπηγικών μονάδων του Κόλπου της Ελευσίνας αναλαμβάνουν να "τρέξουν" τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης.

Το «πράσινο φως άναψε» το παρουσίασαν το υπουργικό Συμβούλιο υπό την Προεδρία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την διάρκεια του οποίου ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, 'Άδωνις Γεωργιάδης παρουσίασαν τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που δρομολογούνται άμεσα για την εξυγίανση και αξιοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας.
Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη στρατηγικό στόχο της Κυβέρνησης αποτελεί η εξυγίανση της αμυντικής και ναυπηγικής βιομηχανίας και η διασφάλιση, μέσω αυτής, της θωράκισης της εθνικής μας άμυνας.
Σε ό,τι αφορά στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας απέρριψε τις προσφυγές του Δήμου Χαϊδαρίου κατά των δύο διαγωνισμών (ΕΝΑΕ και ΕΤΑΔ) και πλέον, ανοίγει ο δρόμος για τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων στον πλειοδότη επενδυτή.
Με βασικό στόχο τη δυναμική επανεκκίνηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, θα δρομολογηθεί σύντομα προς νομοθέτηση πλέγμα διατάξεων το οποίο ρυθμίζει περαιτέρω ζητήματα χωροθετήσεων και υπαγωγής σε καθεστώς στρατηγικής επένδυσης ταχείας αδειοδότησης, θέτοντας ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την αξιοποίηση, την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς και την προώθηση της ελληνικής ναυπηγίας εν γένει.
Σε ό,τι αφορά στα Ναυπηγεία Ελευσίνας με το νομοσχέδιο για την εξυγίανσή τους επιδιώκεται η παροχή εξουσιοδότησης στον Υπουργό Ανάπτυξης για την ενιαία συμμετοχή του Δημοσίου ως πιστωτή στην επιχειρούμενη εξυγίανσή τους. Δεδομένου ότι το Δημόσιο είναι ο μεγαλύτερος πιστωτής του εταιρικού φορέα των Ναυπηγείων, αλλά και του προφανούς δημοσίου συμφέροντος στην κατά το δυνατόν ταχύτερη εξυγίανση και επανενεργοποίησή τους, η ουσιώδης συμμετοχή του Δημοσίου στη διαδικασία αυτή είναι επιβεβλημένη. Η προτεινόμενη εξουσιοδότηση θα επιτρέψει την άμεση και ενιαία συμμετοχή του Δημοσίου στη διαδικασία εξυγίανσης, με οφέλη τόσο ως προς την ανάκτηση απαιτήσεων όσο και στα πεδία της εθνικής οικονομίας, εθνικής ασφάλειας, απασχόλησης και τοπικής οικονομίας. Οι επιδιωκόμενοι στόχοι μεταξύ άλλων είναι:
-Η συμμετοχή του Δημοσίου στη διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
-Η προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων στον εξυγιανθέντα φορέα.
-Η κάλυψη οφειλών των εργαζομένων και η καταβολή αποζημιώσεων σε αυτούς.
-Η επανεκκίνηση της λειτουργίας του Ναυπηγείου σε βιώσιμη βάση.
- Η εξυπηρέτηση αναγκών ναυπήγησης και συντήρησης πλοίων της ευρύτερης περιοχής.
-Η ανάκτηση υφισταμένων απαιτήσεων του Δημοσίου κατά του φορέα των Ναυπηγείων.
-Η εξασφάλιση φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών που θα προκύψουν ως αποτέλεσμα της επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων.
-Η εξυπηρέτηση ναυπηγικών αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης για την απόφαση εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, δήλωσε:
"Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε το σχέδιο που παρουσιάστηκε για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, τα οποία φαίνεται πως πλέον θα πάψουν να βρίσκονται σε αναζήτηση επενδυτή προκειμένου να γυρίσουν σελίδα. Σε γενικές γραμμές το σχέδιο εξυγίανσης περιλαμβάνει ανάληψη χρεών περίπου 220 εκατ. ευρώ, τα οποία θα αποπληρωθούν σταδιακά με επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας και δημιουργία 1.000 θέσεων εργασίας στο εμπορικό κομμάτι, αλλά και άλλων 1.000 στο αμυντικό. Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης, ανέφερε ότι η επένδυση στα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα αποδειχθεί εκτός από εθνικά χρήσιμη και κοινωνικά σωστή, καθώς θα βοηθήσει όχι μόνο να διατηρηθούν με κερδοφορία, αλλά και να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας σε μια δύσκολη περίοδο. Υπογράμμισε ότι το Πολεμικό Ναυτικό χρειάζεται απαραιτήτως ναυπηγεία στην Ελλάδα, ενώ για το εμπορικό σκέλος δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή από τη σημερινή, καθώς η γενική απόφαση της Ευρώπης και της Δύσης είναι οι ναυπηγική βιομηχανία να επιστρέψει από την Ανατολή στη Δύση. Επίσης ο ευρωπαϊκός στόλος με το 59% να είναι ελληνόκτητος καλείται να αντιστρέψει την αναλογία, 25% δια θαλάσσης και 75% μέσω αγωγών, της μεταφοράς και προμήθειας φυσικού αερίου στις 27 χώρες της ΕΕ. Η δέσμευση της κυβέρνησης, όλο το προηγούμενο διάστημα της αναμονής, ενώπιον των εργαζομένων ότι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας δεν θα κλείσουν και η προαναγγελία για νομοθετική ρύθμιση, ώστε να αρθούν τα κωλύματα που έχουν ανακύψει στην προσπάθεια διάσωσης τους είναι γεγονός και οφείλεται στην επιθυμία, επιμονή και υπομονή όλων των πλευρών. Η απόφαση να προχωρήσει το σχέδιο της ONEΧ, υπογραμμίζει το γεγονός ότι η αμερικανική κυβέρνηση έχει δώσει ισχυρές δεσμεύσεις, στο πλαίσιο της επίσκεψης του πρωθυπουργού στην Ουάσιγκτον, ότι θα συμμετάσχει στο εγχείρημα, χρηματοδοτώντας το εμπορικό κομμάτι, ενώ θα συνεχίσει τη συζήτηση με το Πολεμικό Ναυτικό για τα προγράμματα των κορβετών. Στο στρατιωτικό κομμάτι έχει ήδη συμφωνηθεί να συμμετέχει και η ιταλική Fincantieri αναλόγως με προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού. Η «ναυπηγική τρίαινα» με τα ναυπηγεία της Σύρου, της Ελευσίνας και σύντομα του Σκαραμαγκά έχει αρχίσει να αναδύεται. Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία ξαναπιάνει δουλειά!".

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter