Τετ01152025

Last updateΤρι, 14 Ιαν 2025 5pm

Χρ. Στυλιανίδης: «Η Ναυπηγοεπισκευή και η Βιωσιμότητα της Ελληνικής Ακτοπλοΐας στο επίκεντρο των παρεμβάσεων μας» - Δ. Θεοδωράτος: «Πάνω από 1 δισ. έχουν επενδυθεί για την αναβάθμιση του στόλου από την ελληνική ακτοπλοΐα»

0Επιβάτες

Με την παρουσία κορυφαίων πολιτικών στελεχών και επιδραστικών ανθρώπων του ναυτιλιακού κλάδου πραγματοποιείται η ημερίδα με τίτλο: «Σύγχρονες Ακτοπλοϊκές Μεταφορές, Βιώσιμη ανάπτυξη των Νησιών», την οποία διοργανώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας.

Κατά την έναρξη της εκδήλωσης, απηύθυναν χαιρετισμό διακεκριμένοι ομιλητές, μεταξύ των οποίων, ο Χρήστος Στυλιανίδης, Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η Μαρίνα Χατζημανώλη, Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, ο Σταύρος Μιχαηλίδης, Βουλευτής Χίου και Τομεάρχης Ναυτιλίας ΠΑΣΟΚ καθώς και ο Διονύσιος Θεοδωράτος, Πρόεδρος του ΣΕΕΝ.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, κατά την έναρξη της ομιλίας του υπογράμμισε τη σημασία ευθυγράμμισης της εθνικής ναυτιλιακής στρατηγικής με τις ευρωπαϊκές προτεραιότητες, επισημαίνοντας τον καθοριστικό ρόλο των νησιών στην ευρωπαϊκή ταυτότητα. Ο Υπουργός τόνισε τη σημασία της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την επίτευξη των κοινών στόχων. «Η ακτοπλοΐα αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της συνδεσιμότητας των νησιών μας και έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας», υπογράμμισε ο κ. Στυλιανίδης.
Στη συνέχεια, ο Υπουργός παρουσίασε τις βασικές κατευθύνσεις της πολιτικής του Υπουργείου, οι οποίες, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, βασίζονται σε δύο πυλώνες: την καινοτομία και την ισορροπημένη παρέμβαση. «Η ελληνική ακτοπλοΐα καλείται να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής και να υιοθετήσει νέες τεχνολογίες και πρακτικές», σημείωσε, τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη για μια ισορροπημένη παρέμβαση του κράτους, ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του κλάδου και η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών στους πολίτες.
Συγκεκριμένα, ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε στις εξής πρωτοβουλίες:
Ψηφιακή αναβάθμιση και προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών: Με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας και την παροχή καλύτερων υπηρεσιών στους επιβάτες, το Υπουργείο προωθεί την ψηφιοποίηση των διαδικασιών και την ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Συστήματα slots για την ασφαλή λειτουργία των λιμένων: Η εφαρμογή συστημάτων χρονοθυρίδων θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση των λιμένων και στην αύξηση της ασφάλειας.
Σχέδιο για πράσινα πλοία στις άγονες γραμμές: Το Υπουργείο προωθεί ένα πρωτοποριακό μοντέλο συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του στόλου στις αγροτικές γραμμές με πράσινα πλοία.
Master plan για το Αιγαίο: Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αξιολόγηση των υποδομών και την ανάπτυξη της ακτοπλοΐας στο Αιγαίο.
Maritime cluster: Η δημιουργία ενός ναυτιλιακού cluster θα συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας και στην προσέλκυση επενδύσεων.
Αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης: Το Υπουργείο προωθεί την αναβάθμιση των ναυτικών σχολών και την παροχή σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Ο κ. Στυλιανίδης, κλείνοντας την ομιλία του, υπογράμμισε ότι η ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευής, με προτεραιότητα την ενεργειακή αναβάθμιση του υφιστάμενου στόλου και την κατασκευή νέων, φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, αποτελεί βασικό στόχο του Υπουργείου Ναυτιλίας. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για συνεχή προσπάθεια, μέσω διαπραγματεύσεων με ευρωπαϊκούς θεσμούς και άλλους εταίρους, ώστε να εξασφαλίζεται η βελτίωση της θέσης της ελληνικής ακτοπλοΐας και η μεγιστοποίηση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης σε καίριους τομείς. «Η ναυτιλία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, λόγω της πράσινης μετάβασης και των γεωπολιτικών εξελίξεων. Είμαστε αποφασισμένοι να καταστήσουμε την ελληνική ακτοπλοΐα έναν σύγχρονο, βιώσιμο και ανταγωνιστικό κλάδο», δήλωσε, καταλήγοντας με έμφαση στην ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου επεσήμανε τη σημασία ενίσχυσης της συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου στον τομέα της ναυτιλίας, τονίζοντας: «Η θάλασσα μας ενώνει. Μαζί μπορούμε να δυναμώσουμε τη φωνή μας διεθνώς». Παράλληλα, αναφέρθηκε στην επιτυχία της επανέναρξης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου, ενώ παρουσίασε δράσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας για την αντιμετώπιση προκλήσεων, όπως η απανθρακοποίηση και η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού.
Ο κ. Μιχαηλίδης, Βουλευτής Χίου και επικεφαλής του Τομέα Ναυτιλίας ΠΑΣΟΚ, τόνισε την καθοριστική συμβολή της ακτοπλοΐας στη συνοχή της χώρας, χαρακτηρίζοντάς τη "ζωτική αρτηρία" της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. «Η ακτοπλοΐα αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της εθνικής ανάπτυξης», ανέφερε, καλώντας την Πολιτεία να επισπεύσει τις απαραίτητες υποδομές και να επενδύσει σε μέτρα ασφάλειας.
Τέλος, στην ομιλία του, ο κ. Θεοδωράτος καλωσόρισε θερμά τους συμμετέχοντες, αποδίδοντας ιδιαίτερη σημασία στην παρουσία της Υφυπουργού Μαρίνας Χατζημανώλη, που για πρώτη φορά συμμετέχει σε εκδήλωση του ΣΕΕΝ ως εκπρόσωπος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο Πρόεδρος τόνισε τη σημασία της ασφαλούς και βιώσιμης ακτοπλοΐας για τη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, αναφέροντας: «Η ακτοπλοΐα αποτελεί θεμέλιο λίθο για την απασχόληση και την οικονομική σταθερότητα. Απαιτείται σαφής και συνεκτική ναυτιλιακή πολιτική, ώστε να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις του μέλλοντος».

Πρόεδρος ΣΕΕΝ, Δ. Θεοδωράτος: «Πάνω από 1 δισ. έχουν επενδυθεί για την αναβάθμιση του στόλου από την ελληνική ακτοπλοΐα»
Η πρώτη ενότητα της ημερίδας του ΣΕΕΝ «Σύγχρονες Ακτοπλοϊκές Μεταφορές, Βιώσιμη ανάπτυξη των Νησιών» έθεσε στο επίκεντρο την Ανταγωνιστικότητα και την Πράσινη Μετάβαση της Ακτοπλοΐας. Στο πλαίσιο αυτό, ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), κ. Νικόλαος Βέττας παρουσίασε τα ευρήματα της μελέτης που διεξήχθη από το ΙΟΒΕ με τίτλο «Η επίδραση από την εφαρμογή της νομοθεσίας “Fit for 55” στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας στην Ελλάδα». Η μελέτη αναλύει τις πιθανές επιπτώσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας «Fit for 55» στον τομέα της ελληνικής ακτοπλοΐας και, κατ' επέκταση, στην οικονομία των νησιωτικών περιοχών. Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, η εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών ενδέχεται να επιφέρει αύξηση του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών εταιρειών κατά περίπου 320 εκατομμύρια ευρώ έως το 2031, σε σύγκριση με ένα σενάριο μη εφαρμογής των μέτρων. Οι πιθανές συνέπειες αυτής της αύξησης του κόστους περιλαμβάνουν τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων και την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων με αποτέλεσμα τη μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 10,4% το 2031. Τέλος, θα επιφέρει απώλεια θέσεων εργασίας, λόγω της συνολικής μείωση της δραστηριότητας του κλάδου της ακτοπλοΐας.
Η μελέτη εκτιμά ότι η συνολική απώλεια του ΑΕΠ θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 650 εκατομμύρια ευρώ έως το 2031, ενώ οι απώλειες θέσεων εργασίας θα μπορούσαν να ανέλθουν σε 16.000 σε ολόκληρη την ελληνική οικονομία. Προτείνει επίσης την ανάγκη λήψης μέτρων στήριξης από την πολιτεία προκειμένου να μετριαστούν οι αρνητικές επιπτώσεις της νέας νομοθεσίας στον τομέα της ακτοπλοΐας και στην οικονομία των νησιών. Καταλήγοντας, ο κύριος Βέττας έδωσε επίσης έμφαση στην ανάγκη επένδυσης στην πράσινη μετάβαση της επιβατηγού ναυτιλίας και στις νέες τεχνολογίες που μπορούν να αναβαθμίσουν τα λιμάνια και τον στόλο.
Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης: «Αναγκαία μία καλή συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα»
Αναφερόμενος στο κόστος των «πράσινων πλοίων», ο Υπουργός κ. Στυλιανίδης έδωσε έμφαση στη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και συγκεκριμένα στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα πράσινα πλοία, μέσω ΣΔΙΤ, σε ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 265 εκατ. Σχετικά με το θέμα των άγονων γραμμών, ο Υπουργός τόνισε επίσης την ανάγκη εξειδίκευσης στις τοπικές ανάγκες αντί μίας οριζόντιας, ενιαίας προσέγγισης. Ο κος Στυλιανίδης αναφέρθηκε στη συνέχεια στη σημασία του μοντέλου ΣΔΙΤ για τις μακροχρόνιες συμβάσεις, οι οποίες επιτρέπουν την αποτελεσματικότητα και τον έγκαιρο προγραμματισμό. «Αυτή η προσέγγιση ήταν η μόνη λύση για να γίνει η πράσινη μετάβαση στις άγονες γραμμές με ασφαλή πλοία», ανέφερε κλείνοντας ο Υπουργός.

Σχετικά με το ίδιο θέμα, ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Δ. Θεοδωράτος τόνισε: «Δε θα ασπαστώ την άποψη ότι οι ακτοπλόοι δεν έχουν κάνει βήματα για την ανάπτυξη της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας. Είμαστε περήφανοι για τις υπηρεσίες που προσφέρουμε, ειδικά σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Πάνω από 1 δις έχουν επενδυθεί για την αναβάθμιση του στόλου από την ελληνική ακτοπλοΐα». Τόνισε επίσης ότι οι Έλληνες ακτοπλόοι είναι έτοιμοι να επενδύσουν, καθώς και να αξιοποιήσουν τις διαθέσιμες ευκαιρίες, αρκεί αυτές να υπάρξουν. Το θέμα της πράσινης ανάπτυξης δεν είναι καινούριο, σύμφωνα με τον κύριο Θεοδωράτο, αλλά έχουν ήδη επενδυθεί σημαντικά κεφάλαια, ενώ οι ακτοπλόοι είναι σε διαρκή επαφή με το Υπουργείο. Ακολουθώντας τον συλλογισμό του Υπουργού Ναυτιλίας, ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ αναφέρθηκε επίσης στη σημασία των μακροπρόθεσμων συμβάσεων 12ετίας, οι οποίες «έφεραν νέα πλοία» καθώς και τη δυνατότητα καλύτερου προγραμματισμού για τους επιχειρηματίες του κλάδου.

Ναυτιλιακός Πρεσβευτής ΙΜΟ/Πρόεδρος Ιδρύματος Ευγενίδου, Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης: «Εγρήγορση και προσοχή στον ανθρώπινο παράγοντα»
Σχετικά με το μοντέλο ΣΔΙΤ και την πράσινη μετάβαση, ο κ. Λ. Δημητριάδης – Ευγενίδης δήλωσε πως αναμένονται με αισιοδοξία οι ευκαιρίες που θα προκύψουν από το ΣΔΙΤ και τις πιλοτικές επιδοτούμενες γραμμές. Παρόλα αυτά τόνισε την ανάγκη για άμεσα μέτρα που θα αφορούν τα επείγοντα ζητήματα, όπως τη μετάβαση των συμβατικών πλοίων στο πετρέλαιο από τον Μάιο 2025, κάτι που θα επιφέρει πολύ σημαντική αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων. Μαζί με τον πληθωρισμό, οι συνέπειες πρόκειται να είναι σοβαρές για τον κλάδο. «Τα πλοία μας είναι εξαιρετικά, αλλά πρέπει να παλέψουμε για τη μετάβαση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ναυτιλιακός Πρεσβευτής ΙΜΟ/Πρόεδρος Ιδρύματος Ευγενίδου, προσθέτοντας πως «χρειάζεται εγρήγορση και προσοχή στον ανθρώπινο παράγοντα».
Χρήστος Στυλιανίδης: «Η αύξηση στο κόστος των εισιτηρίων μπορεί να αντιμετωπιστεί με συμμαχίες και σωστή αξιοποίηση του ETS»
Με τη συζήτηση να στρέφεται στο κρίσιμο ζήτημα των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ο Υπουργός Χ. Στυλιανίδης αρχικά αναφέρθηκε στην έλλειψη βασικών λιμενικών υποδομών στα νησιά, τα οποία δημιουργούν θέματα ασφάλειας. Όπως εξήγησε, στη θέση μικρών λειτουργικών έργων, επιχειρήθηκαν στο παρελθόν φαραωνικά έργα που σπατάλησαν πολλά λεφτά δίχως να λύσουν τα πιο επείγοντα, άμεσα ζητήματα. Το Υπουργείο κινήθηκε γρήγορα ώστε να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ. «Κάνουμε συσκέψεις, στις οποίες τέθηκε επίμονα ότι το ETS της ναυτιλίας δεν μπορεί να διατίθεται αλλού. Πρέπει να επιστρέφει στην ακτοπλοΐα, δηλαδή εκεί από όπου προέρχεται», δήλωσε ο κ. Στυλιανίδης. «Θα βρούμε συμμαχίες και θα συζητήσουμε για το πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το ETS για να αντιμετωπιστεί η αύξηση στο κόστος των εισιτηρίων», κατέληξε.
Ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, κ. Διονύσιος Θεοδωράτος, συμφώνησε με τη σειρά του ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη υποδομών. «Δεν προχωράνε τα έργα γιατί καθυστερούν οι επιδοτήσεις», ανέφερε. Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, ο κ. Θεοδωράτος δήλωσε πως «το ακτοπλοϊκό εισιτήριο είναι ακριβό γιατί, εκτός από το κομμάτι των καυσίμων (που αποτελεί το 47% του κόστους λειτουργίας του πλοίου), υπάρχει επίσης το μισθολογικό κόστος, το κόστος των ανταλλακτικών, των επισκευών, κ.α.». Επιπλέον, αναφέρθηκε στη ρήτρα καυσίμου που έχει θέσει ως όρο το Υπουργείο Ναυτιλίας και έχει περάσει από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, σύμφωνα με την οποία η τιμή του εισιτηρίου προσαρμόζεται σύμφωνα με τις τιμές των καυσίμων. «Η τιμή του καυσίμου αποτελεί το 10-12% αυτού που θα επιφέρει την αύξηση στο εισιτήριο από 01/05/2025», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Συνεχίζοντας τη συζήτηση, ο κύριος Ευγενίδης υπογράμμισε τη σημασία του Παρατηρητηρίου τιμών που υλοποίησε το Υπουργείο, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη να στηριχθεί η ανταγωνιστικότητα. «Δεν είναι καλό να ελέγχεται η ακτοπλοΐα από έναν ή δύο operators», τόνισε.
Τη συζήτηση έκλεισε ο Γενικός Διευθυντής ΙΟΒΕ, κ. Νικόλαος Βέττας, ο οποίος μίλησε για τη σημασία της σταθερότητας και προβλεψιμότητας όσον αφορά τον ανταγωνισμό, ενώ αναφέρθηκε επίσης στο δημογραφικό ζήτημα της Ελλάδας και τις επιπτώσεις του στον κλάδο της ναυτιλίας. Σε συνδυασμό με αποχώρηση των ανθρώπων από τα νησιά, εξήγησε, αυτό δημιουργεί μία μεγάλη πρόκληση, που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με καινοτόμες λύσεις, όπως η αξιοποίηση των «ψηφιακών νομάδων».

Στ. Γκίκας: «Με όραμα και σχέδιο, δημιουργούμε τα νησιά του μέλλοντος»

Η ανάγκη για εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών και η βελτίωση της συνδεσιμότητας των νησιών αναδείχθηκε στη συζήτηση με τίτλο «Νησιωτικότητα – Λιμενικές Υποδομές» που αποτέλεσε την 2η Ενότητα της ημερίδας του ΣΕΕΝ. Οι συμμετέχοντες ανέλυσαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα νησιά ως προς την προώθηση της πράσινης μετάβασης και της αναβάθμισης των λιμενικών υποδομων, παρουσιάζοντας προτάσεις για την αναβάθμιση των υποδομών της νησιωτικής Ελλάδας. Στην ημερίδα συμμετείχαν ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Εμμανουήλ Κουτουλάκης, ο Αντιπρόεδρος Ακτοπλοΐας ΣΕΕΝ - Γενικός Διευθυντής LEVANTE FERRIES,κ. Ευστράτιος Απέργης, ο Πρόεδρος ΕΛΙΜΕ, κ. Αθανάσιος Λιάγκος, ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης και ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Κυκλάδων, κ. Ιωάννης Ρούσσος.
Στην ομιλία του, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Στέφανος Γκίκας, αναφέρθηκε στη νησιωτικότητα ως στρατηγική προτεραιότητα της κυβέρνησης, παρουσιάζοντας τα βασικά επιτεύγματα και τις μελλοντικές πρωτοβουλίες: «Η κυβέρνησή μας έθεσε για πρώτη φορά τη νησιωτικότητα και την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο επίκεντρο. Μέσω συμφωνίας με την ΕΤΕπ, εξασφαλίσαμε 66 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη υποδομών, ενώ στον τομέα των υδάτινων πόρων υλοποιήσαμε 350 έργα, βελτιώνοντας την υδροδότηση μέσω προγραμμάτων αφαλάτωσης. Παράλληλα, το πρόγραμμα GReco Islands προωθεί δράσεις για την αντιμετώπιση ελλείψεων νερού, προσεγγίζοντας συνολικά τα 280 εκατ. ευρώ. Οι λιμενικές υποδομές ενισχύονται με πόρους ύψους 350 εκατ. ευρώ για σημαντικά έργα που θα ολοκληρωθούν έως το 2027. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο, παρά τις προκλήσεις, εξορθολογίζεται, με στόχο ένα πιο ουσιαστικό πλαίσιο για τις ανάγκες των νησιωτικών περιοχών. Με όραμα και σχέδιο, στοχεύουμε το 2030 να έχουμε νησιά με σύγχρονες υποδομές, βιώσιμη ενέργεια και ποιοτικές υπηρεσίες.»

Ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Εμμανουήλ Κουτουλάκης, αναφέρθηκε στις ευκαιρίες και προκλήσεις της πράσινης μετάβασης για τα νησιά, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για γενναίες χρηματοδοτήσεις και τη δημιουργία βιώσιμων μοντέλων χρηματοδότησης. «Η πράσινη μετάβαση αποτελεί ταυτόχρονα πρόκληση και ευκαιρία για τα νησιά μας. Χρειάζονται τολμηρές παρεμβάσεις για τη στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων και σημαντικές επενδύσεις που θα μειώσουν το κόστος σε βάθος χρόνου και θα προωθήσουν την καινοτομία», δήλωσε.

Ο Αντιπρόεδρος Ακτοπλοΐας ΣΕΕΝ και Γενικός Διευθυντής της LEVANTE FERRIES, κ. Ευστράτιος Απέργης, εστίασε στις ανάγκες αναδιοργάνωσης των λιμενικών ταμείων και στα προβλήματα που προκύπτουν από την έλλειψη διοικητικής και τεχνικής υποδομής. Σε δήλωσή του τόνισε: «Η απλοποίηση διαδικασιών και η ενίσχυση των διοικητικών δομών στα λιμενικά ταμεία είναι απαραίτητες για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και την αποτελεσματική διαχείριση των λιμένων».
Ο Πρόεδρος ΕΛΙΜΕ, κ. Αθανάσιος Λιάγκος, ανέδειξε τη σημασία της συμμετοχής των λιμενικών οργανισμών σε ενεργειακές κοινότητες, αλλά και την ανάγκη ενίσχυσης του στελεχιακού δυναμικού στα λιμάνια. Χαρακτηριστικά σημείωσε: «Η σωστή στελέχωση και η επένδυση στην εκπαίδευση των εργαζομένων είναι βασικά συστατικά για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των λιμενικών μας υποδομών».
Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης, επεσήμανε την ανάγκη αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου και την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στα λιμενικά ταμεία. Όπως ανέφερε: «Πρέπει να κινηθούμε γρήγορα για να ξεπεράσουμε αναχρονισμούς και εμπόδια που επιβραδύνουν την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών».
Ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Κυκλάδων, κ. Ιωάννης Ρούσσος, εστίασε στη σημασία της ενδοκυκλαδικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ειδικά για την εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων και την υποστήριξη της τοπικής οικονομίας αναφέροντας: «Η ανασχεδίαση των δρομολογίων με συναίνεση όλων των εμπλεκόμενων είναι κρίσιμη για τη βελτίωση της συνδεσιμότητας και την ενίσχυση της καθημερινότητας των νησιωτών».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter