Πεμ05022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενίσχυσε τους κανονισμούς σταθερότητας των RoPax

0Estonia ferry1

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε χθες, 26 Απριλίου, ένα νέο νόμο που λέει ότι θα βελτιώσει τις απαιτήσεις ευστάθειας για τα επιβατηγά πλοία Ro-Ro που λειτουργούν ως οχηματαγωγά πλοία ευθυγραμμισμένα με τους κανονισμούς SOLAS που είχαν εγκριθεί προηγουμένως από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό. Σύμφωνα με τα μέλη του Συμβουλίου, η νέα οδηγία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση της ασφάλειας των πλοίων και των επιβατών τους στην ΕΕ, σύμφωνα με τα νέα διεθνή πρότυπα στον τομέα.
Κατά την εξέταση των νέων προτύπων, η ΕΕ αναγνωρίζει ότι τα πλοία RoPax παρέχουν πολυάριθμες θαλάσσιες συνδέσεις εντός των κρατών μελών, μεταξύ των κρατών μελών και με χώρες εκτός της ΕΕ. Τα πλοία αναγνωρίστηκαν για τη σημασία τους στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές στην Ευρώπη. Η πρόταση αναθεώρησης της υφιστάμενης οδηγίας για τη σταθερότητα και την ασφάλεια προήλθε από θαλάσσια ατυχήματα, όπως το ναυάγιο του Estonia το 1994 και τις επακόλουθες προσπάθειες της ναυτιλιακής κοινότητας για τη βελτίωση της ασφάλειας των πλοίων.
Η αναθεωρημένη οδηγία της ΕΕ έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει, στο μέτρο του δυνατού, τη συνοχή με τα ισχύοντα διεθνή πρότυπα για την ευστάθεια των επιβατηγών πλοίων που έχουν υποστεί ζημία, τα οποία επικαιροποιήθηκαν πρόσφατα στο πλαίσιο της σύμβασης SOLAS. Επιδίωξαν να διασφαλίσουν ότι η ΕΕ ενσωματώνει το μοντέλο του ΔΝΟ που θεσπίστηκε πρόσφατα για την αξιολόγηση της επιβιωσιμότητας των επιβατηγών πλοίων RoRo που έχουν υποστεί ζημία, καθώς και νέες σχετικές απαιτήσεις.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η εφαρμογή των απαιτήσεων ευστάθειας της SOLAS 2020 θα οδηγούσε σε σημαντική μείωση του κινδύνου για επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία που έχουν πιστοποιηθεί ότι μεταφέρουν περισσότερα από 1.350 άτομα, σε σύγκριση με το επίπεδο ασφάλειας που προκύπτει από την τελευταία οδηγία της ΕΕ που εκδόθηκε πριν από 20 χρόνια, το 2003. Ως εκ τούτου, η νέα οδηγία ενσωματώνει τις απαιτήσεις της SOLAS 2020.
Ωστόσο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο σημείωσε επίσης ότι τα νέα διεθνή πρότυπα του ΙΜΟ δεν ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις απαιτήσεις που ισχύουν ήδη στην ΕΕ για τα μικρότερα νέα σκάφη. Ως εκ τούτου, ο νέος νόμος διατηρεί ένα επίπεδο απαιτήσεων ασφαλείας ισοδύναμο με το ισχύον δίκαιο της ΕΕ για τα εν λόγω πλοία. Η οριοθέτηση μεταξύ μικρών και μεγάλων πλοίων ορίζεται σε 1.350 επιβάτες.
Ο κανόνας στοχεύει στη βελτίωση της επιβίωσης σε περίπτωση σύγκρουσης ή άλλου συμβάντος, παρέχοντας παράλληλα διαχειρίσιμες επιλογές για τα πλοία που έχουν πιστοποιηθεί ότι μεταφέρουν λιγότερους από 1.350 επιβάτες. Αυτά τα μικρότερα οχηματαγωγά πλοία μπορούν να επιλέξουν να συνεχίσουν να ακολουθούν τους υφιστάμενους κανονισμούς ή να κινηθούν για την υιοθέτηση των νέων απαιτήσεων. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται να επανεξετάσει τη βιωσιμότητα αυτής της επιλογής το 2033.
Εκτός από την ενσωμάτωση των απαιτήσεων της SOLAS 2020, η νέα οδηγία της ΕΚ στοχεύει επίσης στην ενίσχυση των απαιτήσεων εισόδου στόλου εντός της ΕΕ για υπάρχοντα μεγάλα σκάφη που δεν έχουν ακόμη πιστοποιηθεί στην ΕΕ. Η οδηγία προβλέπει προθεσμία 18 μηνών για την πιστοποίηση των πλοίων και προβλέπει επίσης νέους κανόνες για τα πλοία που είτε ναυλώνονται για να λειτουργούν από αερομεταφορείς της ΕΕ είτε από εποχιακά απασχολούμενα πορθμεία. Θα πρέπει επίσης να πιστοποιούν τουλάχιστον ένα μήνα πριν από την έναρξη της υπηρεσίας, με μόνη εξαίρεση τις καταστάσεις έκτακτης ανάγκης όπου το σκάφος υποχρεούται να διατηρήσει την υπάρχουσα υπηρεσία.
Η νέα οδηγία θα δημοσιευθεί σύντομα στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και στη συνέχεια θα τεθεί σε ισχύ. Τα κράτη μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους 18 μήνες για να μεταφέρουν την οδηγία στην εθνική τους νομοθεσία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter