Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Διπλό "μέτωπο" σε Κούβα και Μαρόκο για την Attica Group

84196a26770540ae80f36a08b5acff9b

Με στόχο την ενίσχυση του κύκλου εργασιών με νέους συνδυασμούς δρομολογίων και την περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου σε νέες αγορές κινείται η διοίκηση της Attica Group, μέλους του ομίλου Marfin Investment Group (MIG). Στα άμεσα σχέδια της διοίκησης είναι η ενίσχυση της θυγατρικής της εταιρείας Africa Morocco Links (AML) με σκοπό την επέκταση της δραστηριότητας της σε νέες γραμμές μεταξύ Μαρόκου και Ηπειρωτικής Ευρώπης. Η AML από τον περασμένο Ιούνιο έχει δρομολογήσει δύο πλοία, το "Διαγόρας" και "Ελευθέριος Βενιζέλος" στη γραμμή Tanger Med (Μαρόκο) - Algeciras (Ισπανία), η οποία εξυπηρετεί σχεδόν τα 2/3 της συνολικής επιβατηγού κίνησης μεταξύ Μαρόκου και Ηπειρωτικής Ευρώπης.

Στο πλαίσιο αυτό στο επόμενο διάστημα εξετάζεται η δρομολόγηση πλοίων και σε άλλες γραμμές, όπως η Nador (Μαρόκο) - Almeria (Ισπανία) αλλά και σε γραμμή που συνδέει το Μαρόκο με τη Γαλλία. Σημειώνεται πως το δια θαλάσσης μεταφορικό έργο ανάμεσα στο Μαρόκο και την Ευρώπη υπολογίζεται σε περίπου 4 εκατομμύρια επιβάτες, 1 εκατομμύριο Ι.Χ. αυτοκίνητα και 260.000 φορτηγά οχήματα, με σημαντικές προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη.

Η Attica Group ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι τη δραστηριοποίηση στην νέα αυτή αγορά, έπειτα από την σύναψη συμφωνίας με την "BMCE Bank Of Africa Group" (BMCE), μια από τις μεγαλύτερες τράπεζες του Μαρόκου. Η συμφωνία προέβλεπε την είσοδο της ελληνικής εταιρείας ως στρατηγικού επενδυτή στην Africa Morocco Links (AML) με ποσοστό 49%. Το 51% ελέγχεται από Μαροκινούς μετόχους, με κύριο μέτοχο την τράπεζα BMCE, μέλος του Ομίλου Financecom, η οποία αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα του Μαρόκο, με παρουσία σε περισσότερες από 31 χώρες, εκ των οποίων 20 στην Αφρική.

Στην Κούβα μετά τον Φιντέλ

Παράλληλα, ο όμιλος συνεχίζει τις διαδικασίες για την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Κούβα, μέσω της 100% αμερικανικής θυγατρικής της, Superfast Ferries (USA). Το περασμένο καλοκαίρι έλαβε ειδική άδειας από το αρμόδιο U.S Department of the Treasury’s Office of Foreign Assets Control (OFAC), για την παροχή υπηρεσιών μεταφορών με επιβατηγά πλοία ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κούβα. Ταυτόχρονα, υπέβαλε αίτηση προκειμένου να της χορηγηθούν οι απαραίτητες κανονιστικές και άλλες άδειες και από την κυβέρνηση της Κούβας.

Το business plan της Attica περιλαμβάνει καθημερινά απευθείας δρομολόγια ανάμεσα στο λιμάνι του Μαϊάμι και στο λιμάνι της Αβάνας, απόστασης 230 μιλίων, σε λιγότερο από 10 ώρες, με τα πλοία της. Σε παλαιότερη τοποθέτησή του, ο κ. κ. Σπύρος Πασχάλης, διευθύνων σύμβουλος της Attica Group είχε αναφέρει πως η σταδιακή απελευθέρωση της κρουαζιέρας και πρόσφατα των αεροπορικών συνδέσεων στην Κούβα, δημιουργεί αισιοδοξία ότι σύντομα θα προχωρήσει και η διαδικασία για τη δρομολόγηση επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων.

Πίεση στο 9μηνο

Στο εννεάμηνο του 2016, οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 216 εκατ. ευρώ (μείωση 3% έναντι του εννεαμήνου 2015) ενώ τα ενοποιημένα κέρδη EBITDA 62,3 εκατ. ευρώ (έναντι 72,9 εκατ. το εννεάμηνο 2015). Όπως αναφέρεται από την εισηγμένη, οι κύριοι παράγοντες της επίδοσης αυτής σχετίζονται με τον αντίκτυπο των προσφυγικών ροών στα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου και των Δωδεκανήσων, καθώς και με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στις ακτοπλοϊκές μεταφορές.

O στόλος του Ομίλου Attica αριθμεί σήμερα 13 επιβατηγά- οχηματαγωγά πλοία που εξυπηρετούν περισσότερους από 40 προορισμούς σε Ελλάδα και εξωτερικό, μέσω των θυγατρικών εταιρειών Superfast Ferries, Blue Star Ferries και AML.

 

Πηγή: www.capital.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter