‘Έτοιμη να ανοίξει σαμπάνιες…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 27 Μαΐου 2021 11:36
Προετοιμάζεται να ανοίξει σαμπάνιες είναι κατά πληροφορίες η Ιταλική ναυπηγική βιομηχανία η οποία είναι έτοιμη να διεκδικήσει την υλοποίηση του σχεδιασμού για την ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου. Οι Ιταλικές ναυπηγικές μονάδες που είναι γνωστές για την κατασκευή όλων των τύπων επιβατηγών πλοίων έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τους σχεδιασμούς που έχει εκπονήσει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου που βρίσκεται υπό συζήτηση μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων. Οι Ιταλοί, σύμφωνα με εκτιμήσεις, αισιοδοξούν γνωρίζοντας ότι αφ ενός η αναγέννηση της εν Ελλάδι ναυπηγικής βιομηχανίας είναι στα «σπάργανα» και αφ ετέρου ποντάρουν στο «τέρας» της γραφειοκρατίας. Το τελευταίο και στο παρελθόν «είχε βάλει το χέρι του» όταν είχαν γίνει κινήσεις άντλησης κονδυλίων από ευρωπαϊκά προγράμματα που υποστήριζαν την διασφάλιση της συνοχής της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ευρώπη αλλά και των motorways of the seas. Στη σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμιστεί ότι το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά πρόσφατα σχετικά είχε επισημάνει την αναγκαιότητα επίσπευσης των διαδικασιών για την αναγέννηση του ναυπηγικού τομέα απαριθμώντας τα θετικά από το όλο εγχείρημα για την τοπική οικονομία του Πειραϊκού χώρου αλλά και εφιστώντας την προσοχή για τις απώλειες που θα μπορούσαν να συμβούν καθώς στον ορίζοντα βρίσκεται η κατασκευή φρεγατών για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού και φυσικά η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου. Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. κ. Βασίλης Κορκίδης έχει τονίσει ότι διακαής πόθος είναι η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου να συμβεί σε ελληνικές ναυπηγικές μονάδες από ελληνικά χέρια υπενθυμίζοντας την υψηλή τεχνογνωσία και το άρτιο τεχνικό υπόβαθρο των Ελλήνων που ασχολούνται στον τομέα των ναυπηγοεπισκευών. Μάλιστα σε πρόσφατη συνέντευξή του στο “theseanation” ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. είχε χαρακτηρίσει οξύμωρο η ισχυρότερη ναυτιλία στον κόσμο να μην έχει ναυπηγοεπισκευαστική υποστήριξη ενώ είχε επισημάνει πως αφ ενός η ακτοπλοΐα της χώρας θα αναζητήσει ναυπηγικές γυάρδες είτε για να εκσυγχρονίσει υφιστάμενες μονάδες είτε για να κατασκευάσει πλοία προσαρμοσμένα στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες της ελληνικής πολυνησίας και αφ ετέρου γιατί η αμυντική βιομηχανία της χώρας δεν μπορεί να μείνει χωρίς υποστήριξη.
Υπενθυμίζεται ότι σε ναυπηγική μονάδα του Κόλπου της Ελευσίνα προ ετών είχε κτιστεί επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο το οποίο σήμερα είναι δρομολογημένο στις ελληνικές θάλασσες με τα σινιάλα μεγάλου ακτοπλοϊκού Ομίλου.
Καλά πληροφορημένες πηγές πάντως θέλουν το προσεχές διάστημα η ηγεσία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος θα αναζητήσει την παρέμβαση του μεγάρου Μαξίμου ώστε να μην χαθεί μία ακόμη ευκαιρία για τα ελληνικά χέρια. Υπενθυμίζεται τέλος ότι σήμερα «φωτεινό» παράδειγμα επιτυχημένης αναζωογόνησης ναυπηγικής μονάδας είναι εκείνη της Σύρου (ONEX) η οποία σε ελάχιστο διάστημα εισήλθε επιτυχώς στον χάρτη των ναυπηγείων της Μεσογείου και μάλιστα ανταγωνιστικά προς άλλες μονάδες που μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών Ελλήνων και ξένων.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.