Παρ11222024

Last updateΠαρ, 22 Νοε 2024 1pm

Ταξίδι στο χρόνο: Τα παπόρια της Σίφνου

 

Μια εικόνα νοσταλγίας και χαρμολύπης

 

express milos5

Μέσα στην τρέλα που βιώνουμε καθημερινά νιώθουμε να ακούγεται ξαφνικά μια βραχνή φωνή:

"Φούντο την αριστερή"

Είναι ο καπετάν-Στέλιος Βιτσαράς στην αριστερή βαρδιόλα του "Μήλος Εξπρές". Αρχετυπική μορφή ενός πλοίου, μιας εταιρείας, μιας εποχής και μιας Ακτοπλοΐας που δεν υπάρχει πια.

Πλοίο-σύμβολο μιας "καραβίσιας εποχής, όπως γράφει φίλος καραβολάτρης. Πλοίο μοναδικό που σύνδεσε για 14 χρόνια τις Δυτικές Κυκλάδες με τον Πειραιά με τρόπο υποδειγματικό.

Ξεκίνησε τα δρομολόγιά του το 1988 με τα σινιάλα της εταιρείας του Μηνά Σταθάκη και του Στέλιου Μανούσου. Με "ΣΜ" στην τσιμινιέρα του και την αναγραφή «LINDOS LINES» στις μπάντες του.

Με πληρώματα εκλεκτά που σπάνια άλλαζαν, με πλοιάρχους που έγραφαν ιστορία. Ο καπετάν-Γιώργης Σιγάλας ήταν ο πρώτος του καπετάνιος. Στην Ελλάδα το έφερε ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης.
Ο καπετάν-Στέλιος Βιτσαράς το απογείωσε.

Ο καπετάν-Σιδερής Μαμίδης ήταν ο τελευταίος του καπετάνιος με τα σινιάλα της SAOS FERRIES. Το τελευταίο όνομα με το οποίο ταξίδεψε στο Βόρειο Αιγαίο ήταν "Νήσος Λήμνος". Tον κύκλο του τον έκλεισε στις 18 Οκτωβρίου 2004. Στο Λαύριο έπεσαν άδοξα οι τίτλοι τέλους.

 

Το πανέμορφο "Αλκυών"

Το 1979 δρομομολογείται στη γραμμή το πανέμορφο "Αλκυών" του Δημήτρη Βεντούρη, εξαδέλδου των γνωστών μας Βεντούρηδων.

Το πρώην «Μιμίκα Λ» του Κώστα του Λάτση ταξίδεψε στη γραμμή Πειραιάς-Σέριφος-Σίφνος-Μήλος-Κίμωλος-Ίος-Θήρα από το 1979 έως το 1984, μαγεύοντας τους επιβάτες και τα νησιά με το όμορφο σκαρί του και την μεγάλη του ταχύτητά.

Πράκτορές του υπήρξαν ο Απόστολος Μυτιληναίος, ο περίφημος Λάκης που διατηρούσε το καφενείο «Ο ΛΑΚΗΣ» στην Απολλωνία και ο Γιάννης Βασσάλος από τα Εξάμπελα.

Πλοίαρχος του ήταν ο μεγάλος Κυριάκος Μαστροκόλιας (ο γνωστός πλοίαρχος του "Ποσειδώνα" της Arcadia Lines). Το υπέροχο "Αλκυών" του Δημήτρη Βεντούρη συνεχίζει να ταξιδεύει στα όνειρά μας.

 

Το "Κίμωλος" και το «Σίφνος Εξπρές»

Το 1980 έρχεται μια καινούρια επανάσταση στη γραμμή με τη δρομολόγηση του "Κίμωλος" του Κωνσταντίνου Γ. Βεντούρη. Το πλοίο πρόσφερε πολλά και είναι αυτό που καθιέρωσε το απογευματινό δρομολόγιο της Παρασκευής χάρη στο οποίο τα νησιά μας έγιναν, πλέον, «νησιά του Σαββατοκύριακου».

Οι μάχες του «Κίμωλος» με το «Ιόνιον» υπήρξαν ομηρικές. Ποιο θα ξεχάσει τις μέρες που έδεναν ταυτόχρονα τα δύο πλοία στο λιμάνι. Το «Ιόνιον» στο κεφαλόσκαλο και το «'Αγιος Γεώργιος» στο μεγάλο μόλο.

Το 1983 έρχεται το αγαπημένο "Γεώργιος Εξπρές", η παρουσία του οποίου δεν ήταν μόνιμη στη γραμμή, καθώς ταξίδευε κύρια στην Παροναξία. Όμως, πραγματοποιούσε και αυτό αρκετές προσεγγίσεις περιστασιακά. Το 1988 θα έρθει το"Μήλος Εξπρές" και η πλάστιγγα θα γείρει προς τη μεριά της εταιρείας των Σταθάκη-Μανούσου. Τα επόμενα χρόνια η εταιρεία του Ευάγγελου Βεντούρη, η Ventouris Sea Lines (VSL), θα στείλει στη γραμμή το "Σίφνος Εξπρές", πλοίο εξαιρετικά καλοτάξιδο, πολυτελές, αλλά σχετικό αργό και γι' αυτό το συνόδευε το προσωνύμιο «Ζολώτας».

Το 1993 η VSL θα στείλει στη γραμμή το «Γεώργιος Εξπρές» και τις επόμενες δύο χρονιές το «Απόλλων Εξπρές 2». Σπουδαία καράβια, αλλά το «Μήλος Εξπρές» ήταν ακτύπητο.

 

Το «Δήλος» από Ραφήνα

Το καλοκαίρι του 1987 θα δρομολογηθεί το «Δήλος» του Στρίντζη (Strintzis Lines) από Ραφήνα.Το δρομολόγιο ήταν Ραφήνα-Κύθνος-Σέριφος-Σίφνος-Κίμωλος-Μήλος.

Το πλοίο ήταν εξαιρετικό, το δρομολόγιο βολικό, αλλά για «να πιάσει στη γραμμή» χρειαζόταν μεγαλύτερη υπομονή και επιμονή από την εταιρεία, η οποία δεν συνέχισε τα δρομολόγια.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter