Κυρ12222024

Last updateΣαβ, 21 Δεκ 2024 2pm

Containers: Αυξάνονται οι ναύλοι αλλά σε ηπιότερους ρυθμούς

box ship misc merlion pics8 876

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε μικρή βελτίωση της δραστηριότητας στα πλοία των 8500 TEUs, ωστόσο 5 πλοία εξακολουθούν να είναι ανοικτά και οι ναύλοι μειώθηκαν ελαφρώς. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως ένα πλοίο μεταφορικής ικανότητας 8000 TEUs επέκτεινε τη χρονοναύλωση του με την PIL για 12 μήνες με $ 21Κ /ημέρα (λίγο χαμηλότερα από την προηγούμενη περίοδο), ενώ ένα πλοίο των 8500 TEUs ναυλώθηκε για 12 μήνες στην κοινοπραξία 2Μ για $ 18,5Κ /ημέρα.

Επίσης, υπάρχουν πολλές δουλειές για πλοία χωρητικότητας 5000-7000 TEUs με σταθερές τιμές, ωστόσο η διάρκεια των ναυλώσεων αναμένεται να μειωθεί λίγο.

Στην κατηγορία των PANAMAXes, είχαμε την επέκταση της χρονοναύλωσης, από τη MAERSK, ενός πλοίου χωρητικότητας 4.250 TEUs. Η νέα ναύλωση έγινε στην Καραϊβική, έχει διάρκεια 4-6 μήνες κι έκλεισε με καθαρό ναύλο στα $ 11,5Κ/ημέρα.

Παράλληλα, ο Περσικός κόλπος είδε τους ναύλους του να ανεβαίνουν ξεπερνώντας τα $ 11Κ /ημέρα, αλλά για ναυλώσεις μικρής διάρκειας.

Οι πλοιοκτήτες που επιζητούν ετήσιες ναυλώσεις θα πρέπει να μειώσουν τις απαιτήσεις τους προκειμένου να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των ναυλωτών.

Όσον αφορά τα πλοία των 3500 TEUs, δεν είχαμε κάποιο νεότερο, εκτός από τη ναύλωση ενός πλοίου, διάρκειας 6-7 μήνων, με ημερήσιο ναύλο στα $ 11,4Κ.

Σχετικά με τα πλοία των 2.000 - 3.000 TEUs, τα πλοία χωρητικότητας 2800 TEUs βλέπουν τους δείκτες τους να ανεβαίνουν σταθερά. Την προηγούμενα εβδομάδα οι ναύλοι έφτασαν στα $ 12Κ/ημερα (ενώ την προηγούμενη περίοδο βρίσκονταν στα $ 10,5 /ημέρα). Η διαθέσιμη χωρητικότητα εξακολουθεί να είναι σφιχτή με πολύ λίγες εναλλακτικές λύσεις στην αγορά. Επιπρόσθετα, τα «2,5άρια» ξεπέρασαν το όριο των $ 11Κ /ημέρα.

Η SIMATECH επέκτεινε τη χρονοναύλωση ενός πλοίου για 5-7 μήνες, στη Μέση Ανατολή για $ 11,5Κ /ημέρα.

Στην κατηγορία των πλοίων 1000-2000 TEUs, ο ρυθμός στο τμήμα των 1700 TEUs έπεσε λίγο και τα ποσοστά φαίνεται πλέον να εκτιμώνται σε υγιή επίπεδα.

Στην Ασία οι πλοιοκτήτες είναι σε θέση να επιτύχουν ημερήσιους ναύλους από $ 10,8Κ έως $ 11,3Κ.

Τα μικρότερα πλοία της κατηγορίας, των 1100 TEUs, δεν εμφάνισαν κάποια δραστηριότητα αλλά η αγορά βρίσκεται σε ισορροπία σε όλο τον κόσμο με σχεδόν καθόλου πλοία και ναυλωτές, οι οποίοι θα πρέπει να ρυθμίσουν την ζήτηση τους για πλοία πολύ νωρίτερα. Στην Ασία οι ημερήσιοι ναύλοι έχουν φθάσει στα $ 8Κ, ενώ στον Ατλαντικό κυμαίνονται από $ 8,5Κ έως $ 9Κ, ανάλογα με τη θέση.

Τέλος, τα FEEDERS, των 700 TEUs βλέπουν τους ναύλους τους να βελτιώνονται, αν και ο ρυθμός αύξησης επιβραδύνθηκε το τελευταίο διάστημα. Πλέον, ένα πλοίο κλείνεται στην Ασία στα $ 5,5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter