Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Καπετάν-Στέφανος Μουντές: Μισεμός για ένα μακρινό ταξίδι

Ζάκυνθος 10Κείμενο: Αντώνης Λαζαρής – Φώτης Καρλής

Ο καπετάν-Στέφανος Μουντές, από τον Βροντάδο της Χίου, μίσεψε αναπάντεχα για ένα μεγάλο ταξίδι. Μια μεγάλη απώλεια για την οικογένειά του, τον κόσμο της θάλασσας, τους συνταξιδιώτες του, το καράβι του.

Ο καπετάν-Στέφανος Μουντές ανέλαβε την πλοιαρχία του «Ζάκυνθος Ι» την άνοιξη του 2012. Κατάφερε να φέρει σε πέρας τη δύσκολη αποστολή του και να ξαναδώσει ζωή στο πλοίο που είχε παραμείνει για κάποια χρόνια δεμένο στη Ζάκυνθο.

Και εκεί που φάνηκε ότι όλα πήγαιναν καλά, ήρθε αυτό το αναπάντεχο σαλπάρισμα.

Ένα μεγάλο κρίμα.

Ο καπετάν-Στέφανος Μουντές ήταν συγγενής με τον ποιητή Ματθαίο Μουντέ. Ο πατέρας του καπετάνιου και ο ποιητής ήταν πρώτα ξαδέλφια και ο παππούς του με τον πατέρα του ποιητή αδέλφια.

Στο μυαλό έρχονται οι στίχοι από το ποίημα του Ματθαίου Μουντέ

«Ταξιδεύουμε αδέρφια» (1976) που μελοποίησε ο Σταύρος Ξαρχάκος και τραγούδησε η Δήμητρα Γαλάνη:

Τους δρόμους ξετυλίγει το ταξίδι
Ένα κουβάρι δρόμους
Ξετυλίγει το ταξίδι
Ταξιδεύουμε αδέρφια
Ταξιδεύουμε

Τα καλοκαίρια ξετυλίγει το ταξίδι
άνεμους και μπόρες
ξετυλίγει το ταξίδι
ταξιδεύουμε αδέρφια
ταξιδεύουμε

Τα όνειρά μας ξετυλίγει το ταξίδι
Κουβάρι της ζωή μας
Ξετυλίγει το ταξίδι
Αχ σ' όλη τη ζωή θα ταξιδεύουμε
Ταξιδεύουμε αδέρφια
ταξιδεύουμε

Σ' όλη τη ζωή θα ταξιδεύουμε

Και ο καπετάν-Στέφανος Μουντές ταξίδευε πράγματι σε όλη του τη ζωή. Το 1988 τελείωσε το Ναυτικό Λύκειο του Βροντάδου. Μπαρκάρισε αμέσως και αφού συμπλήρωσε την υπηρεσία που χρειαζόταν έδωσε εξετάσεις για το Δίπλωμα του Ανθυποπλοιάρχου στο Υπουργείο.

Ταξίδεψε για χρόνια στου Λιγνού μέχρι υποπλοίαρχος.

Στην Ελληνική Ακτοπλοΐα και την Minoan Flying Dolphins

Μετά το 1998-1999 ήρθε στην Ελληνική Ακτοπλοΐα.

Ξεκίνησε ως υποπλοίαρχος στο «Highspeed I» της Minoan Flying Dolphins. Στη συνέχεια έπιασε ύπαρχος και μετά καπετάνιος, κυρίως, σε πλοία νέας τεχνολογίας της εταιρείας, καθώς και σε ro-ro.

Στην ακτοπλοΐα ήρθε για να είναι πιο κοντά στο σπίτι του, για μια πιο ανθρώπινη ζωή σε σχέση με τη δύσκολη ζωή στα φορτηγά. Ήταν η εποχή που στα ποντοπόρα ο αριθμός των ελλήνων ναυτικών είχε μειωθεί αισθητά.

Καπετάνιος πρωτόπιασε στο «Highspeed I».

Στην πορεία ταξίδεψε ως καπετάνιος με το «Flying Cat I», το «Flying Cat IΙ» και το «Flying Cat IΙΙ».
Ταξίδεψε και με τα ro-ro της εταιρείας.

Το καλοκαίρι ήταν στην ακτοπλοΐα και το χειμώνα στα ro-ro.

Με το «Celtic Sun» ταξίδεψε για δύο μήνες από το Λίβερπουλ για Δουβλίνο και στη συνέχεια από Ισπανία για Κανάρια.
Στο πλοίο αυτό θα παραμείνει μέχρι το Φεβρουάριο του 2009, όταν το έφερε και το έδεσε στο Πέραμα. Στην πορεία το πλοίο μετονομάστηκε σε "Hellenic Sailor".

Στη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου

Από το 2009 και μετά θα ταξιδέψει με τα πλοία της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου. Ταξίδεψε με το «Παναγία Θαλασσινή» από Λαύριο για Ψαρά-Μεστά, με το «Παναγία Πάρου» από Άγιο Κωνσταντίνο για Σκιάθο-Σκόπελο-Αλόννησο, με το «Αλκυόνη» για Σποράδες και το «Aqua Maria» από Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο-Λήμνο-Καβάλα.
Στο «Aqua Maria» θα παραμείνει μέχρι το 2011.

Ταξίδια με όλους τους τύπους των πλοίων

Ταξίδεψε για χρόνια με τα πλοία νέας τεχνολογίας.

Αλλά, ήταν επιλογή του να «μπλέξει» με όλους τους τύπους των πλοίων, καθώς αυτό του έδινε περισσότερες επιλογές στην αναζήτηση εργασίας.
«Εκείνα τα χρόνια μας έλεγαν να πάμε σε πλοία Νέας Τεχνολογία για να έχουμε μέλλον. Μάλλον, αυτό στην πορεία αποδείχθηκε ότι δεν ήταν σωστό. Επέλεξα να ταξιδέψω με όλους τους τύπους των πλοίων. Το σημαντικό είναι να ξέρεις πάντα να βρίσκεις την άκρη».

Πίστευε ότι τα παλιά βαπόρια αντέχουν καλύτερα στο χρόνο, καθώς το κράμα τους είναι καλύτερο από των νεότερων πλοίων.
Η διαφορά ανάμεσα στο ταχύπλοο και το ro-ro ήταν μεγάλη για τον καπετάν-Στέφανο Μουντέ, και το πέρασμα από τον ένα τύπο στον άλλο δεν ήταν εύκολη υπόθεση.

«Το Ζάκυνθος Ι»

Για το «Ζάκυνθος Ι» ένιωθε μεγάλη χαρά που το βαπόρι ξανάβγαινε για δρομολόγια.
«Είναι ωραίο να βγαίνουν βαπόρια ξανά σε δρομολόγια.

Το πλοίο έχει τα πάντα: Προπέλες μεταβλητού βήματος, stabilizers, thrusters. Τα βαπόρια δεν έχουν ηλικία.

Όταν τα επισκευάζεις και πληρείς τους κανονισμούς, τότε το πλοίο δεν έχει ηλικία». Το γκαράζ του πλοίου είναι μεγάλο και παίρνει συνολικά 152 αυτοκίνητα Φορτώνει σε τρία επίπεδα.

Η διαχείριση του πλοίου

«Όταν μπαίνεις σε ένα πλοίο ως καπετάνιος πρέπει να μπορέσεις να βρεις μια φόρμουλα επικοινωνία με το πλήρωμα, την εταιρεία και τους επιβάτες.
Είναι δύσκολες οι ισορροπίες.

Και, βέβαια, έχεις να αντιμετωπίσεις τις πάσης φύσης δυσκολίες που γεννούνται ανά πάσα στιγμή εξαιτίας των φύσεων των ελληνικών λιμανιών.
Θα πρέπει πάντα να είσαι πιο μπροστά από αυτό που κάνεις και να έχεις πάντα εναλλακτικές λύσεις. Όταν μπαίνεις σε ένα λιμάνι πρέπει να έχεις στο μυαλό σου όλους τους παράγοντες που μπορούν να σε δυσκολέψουν".

Καλό ταξίδι καπετάνιε

Τα όνειρά μας ξετυλίγoυν το ταξίδι. Κουβάρι της ζωή μας που ξετυλίγει το ταξίδι.
Αχ σ' όλη τη ζωή θα ταξιδεύουμε»
Καλό ταξίδι καπετάνιε .......

 

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter