Δευ06242019

Last updateΔευ, 24 Ιουν 2019 2pm

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Brexit: Ανεβαίνει το Λίβερπουλ στις προτιμήσεις

0Λιβερπουλ

Με όλα τα σενάρια ανοικτά για την εκτόνωση της κυκλοφοριακής και τελωνειακής κρίσης που θα συμβεί στα Βρετανικά λιμάνια την επαύριον του Brexit στους σχεδιασμούς εισήλθε και το λιμάνι του Λίβερπουλ το οποίο μπορεί να προσφέρει λύσεις στο Βρετανικό σύστημα logistics. Υπενθυμίζεται ότι προ μηνών εξετάστηκαν διάφορα σενάρια, και μάλιστα με ρεαλιστικό τρόπο, για τις καθυστερήσεις φορτηγών οχημάτων που μεταφέρουν αγαθά μέσω των πορθμείων στις δύο πλευρές της Μάγχης γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα να εξαχθούν συμπεράσματα για πολύωρες ως πολυήμερες καθυστερήσεις των φορτηγών οχημάτων με καταλήψεις λωρίδων κυκλοφορίας κεντρικών οδικών αξόνων που συνδέονται με τα λιμάνια. Να σημειωθεί ότι το λιμάνι του Λίβερπουλ μέχρι σήμερα είναι γνωστό για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, για το transshipment , τις short sea γραμμές αλλά και για τις φάσεις ανάπτυξης των εγκαταστάσεών του που ξεκίνησαν από το 2016 και με την ολοκλήρωσή τους προσέδωσαν νέα δυναμική σε αυτό. Ωστόσο στις συζητήσεις που είναι σε εξέλιξη για το ποια Βρετανικά λιμάνια και κατά πόσο θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν την κίνηση φορτηγών οχημάτων αλλά και εμπορευματοκιβωτίων έχουν υπεισέλθει και αυτές για την διαμόρφωση του κόστους διακίνησης ανά λιμάνι που όμως αποτελεί μέγα ζήτηση για τις αλυσίδες λιανικής η οποίες τώρα προετοιμάζονται να επανατοποθετηθούν. Μάλιστα με βάση τα στοιχεία μία εξ αυτών η B&M με ένα εξαιρετικά μεγάλο δίκτυο καταστημάτων επέλεξε το Λίβερπουλ μετά τις πρώτες καθυστερήσεις σε Felixstowe και Southampton. Να σημειωθεί ότι υψηλόβαθμα στελέχη του τομέα των λιανικών πωλήσεων είχαν ενώσει τις φωνές τους με στελέχη του βρετανικού λιμενικού συστήματος τα οποία εξ αρχής των συζητήσεων για το Brexit είχαν θέσει το θέμα του χρονικού καινού στις ροές των εμπορευμάτων εξ αιτίας αδυναμιών του λιμενικού συστήματος η οποίες εκτιμάται ότι θα γιγαντωθούν ελέω των τελωνειακών διαδικασιών που θα επιβληθούν. Στις αρχές πάντως του έτους στο λιμάνι του Felixstowe, και χωρίς να υπάρχουν διαδικασίες που θα επιβληθούν από το Brexit οι καταγεγραμμένες καθυστερήσεις για τα φορτηγά έφτασαν και τις 14 ημέρες σε περιόδους αιχμής. Επίσης την ίδια περίοδο στις συζητήσεις που κυριάρχησαν για τα προβλήματα των οδικών μεταφορών στα λιμάνια από το Brexit αίσθηση προκάλεσε η διαπίστωση ότι ένας εξαιρετικά μεγάλος αριθμός οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων δεν είναι Βρετανοί υπήκοοι γεγονός που προκάλεσε προβληματισμό για το κενό που θα μπορούσε να δημιουργηθεί από την μελλοντική έλλειψή τους.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter