Κυρ11012020

Last updateΣαβ, 31 Οκτ 2020 1pm

«Τροχιοδεικτικές βολές» από την ECSA…

rypoi naftilia 057288

«Τροχιοδεικτικές βολές» από την ECSA στην απόφαση της Ε.Ε. να εντάξει την Ευρωπαϊκή ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας ρύπων. Η Ένωση δημοσιοποίησε στοιχεία μελέτης που εκπονήθηκε από την ECSA και το ICS με θέμα "Implications of application of the EU Emissions Trading System (ETS) to international shipping, and potential benefits of alternative Market-Based Measures (MBMs)". Σχολιάζοντας την εν λόγω εξέλιξη σε επίπεδο Ε.Ε. ο Γενικός Γραμματέας της ECSA Martin Dorsman σημείωσε τα ακόλουθα:
«Από τότε που εγκρίθηκε η αρχική στρατηγική του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία το 2018, ο ναυτιλιακός κλάδος εργάζεται σκληρά για την επίτευξη αυτών των στόχων και έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο. Επιπλέον, υπέβαλε πρόταση για ένα Διεθνές Ταμείο Θαλάσσιας Έρευνας και Ανάπτυξης. Η πρόταση επιδιώκει τη θέσπιση ενός προγράμματος για την επιτάχυνση της εισαγωγής τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και μηδενικού άνθρακα και καυσίμων για νέα και υπάρχοντα σκάφη. Δεν πρέπει να υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία ότι η βιομηχανία είναι πλήρως αφοσιωμένη στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και τη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσον ένα μέτρο που βασίζεται στην αγορά της ΕΕ (MBM), εκτός από άλλα βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα μέτρα που έχει θέσει ο ΔΝΟ, θα εκτροχιάσει τις διεθνείς διαπραγματεύσεις στον ΙΜΟ και θα επαναφέρει την πρόοδο που έχει ήδη σημειωθεί. Επιπλέον, είναι το EU ETS της ΕΕ ένα αποτελεσματικό και αποδοτικό μέτρο; Εάν όχι, ποιες είναι οι εναλλακτικές λύσεις;» Και συνέχισε : «Αντί να εφαρμόσουμε τυφλά το EU ETS της ΕΕ για τη ναυτιλιακή βιομηχανία που ήδη προωθείται προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, θα πρέπει πρώτα να απαντήσουμε σε όλα αυτά τα ερωτήματα με μια ανεξάρτητη, διεξοδική και ολοκληρωμένη εκτίμηση επιπτώσεων». "Η ECSA καλεί όλους τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να συζητήσουν με τη βιομηχανία και να συζητήσουν ανοιχτά τόσο τα πλεονεκτήματα όσο και τα μειονεκτήματα μιας δράσης της Ε.Ε. και τις διάφορες επιλογές πολιτικής. Αναμένουμε επίσης να συμβάλουμε πλήρως στην άσκηση εκτίμησης επιπτώσεων, η οποία επιμένουμε ότι αποτελεί απόλυτη ανάγκη", κατέληξε ο κ. Dorsman.
Η κίνηση της Ε.Ε.  όπως αναφέρεται θα υπονόμευε τις διεθνείς διαπραγματεύσεις για την εφαρμογή της αρχικής στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία και θα αύξανε την πολιτική ένταση με τρίτες χώρες, οδηγώντας ενδεχομένως σε εμπορικές διαφορές.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter