Παρ10182019

Last updateΠαρ, 18 Οκτ 2019 3pm

Συζητήσεις για χαμηλές ταχύτητες

rypoi naftilia 057288

Συζητήσεων συνέχεια για το θέμα της μείωσης των CO2 ρύπων και της υιοθέτησης του μέτρου των χαμηλών ταχυτήτων από τα πλοία. Στις συζητήσεις που εξελίχθηκαν στη διάρκεια της ναυτιλιακής εβδομάδας του Λονδίνου διαφάνηκε μια τάση διαφοροποίησης ως προς την εξεύρεση κοινής ρότας για το σύνολο της ναυτιλίας.
Εκπρόσωποι των τομέων των δεξαμενόπλοιων και του ξηρού φορτίου στις συζητήσεις υποστήριξαν ότι η μείωση των ταχυτήτων είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για τη μείωση κατά 40% των CO2 ρύπων ως το 2030. Να σημειωθεί ότι η πλευρά της MAERSK, που ουσιαστικά απεικονίζει την τάση του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, αρκετές φορές έχει επιχειρηματολογήσει επι του θέματος από μία διαφορετική ωστόσο οπτική γωνία, σε σχέση με τους τομείς των δεξαμενόπλοιων και του ξηρού φορτίου, όπου και υπεισέρχονται και άλλες παράμετροι. Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποτύπωσε η Shipping Watch, επικαλούμενη email της MAERSK, φαίνεται να επιζητείται μία επέκταση των μελετών επι του όλου ζητήματος στα πεδία των καυσίμων και των τεχνολογικών λύσεων για την εξεύρεση της «χρυσής τομής» καθώς θεωρεί ότι η δραστική μείωση των ταχυτήτων θα ευνοήσει τα παλαιότερα πλοία. Σχολιάζοντας την επι της ουσίας «διαφοροποίηση» της MAERSK ο αντιπρόεδρος του ICS L. Kristoffersen σημείωσε την αναγκαιότητα ανάληψης δράσης αξιοποιώντας την υφιστάμενη τεχνολογία για να επιτευχθούν οι στόχοι της ναυτιλίας.
Να σημειωθεί ότι η ΕΕΕ υποστηρίζει επι του θέματος τις προσπάθειες του ICS και άλλων διεθνών οργανισμών της ναυτιλίας και του ΙΜΟ για την ανάπτυξη εφικτών και λειτουργικών βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμών μέτρων υποστηρίζοντας παράλληλα σθεναρά και την πρόταση που υπεβλήθη από την Ελλάδα στο ISWG-GHG 5 του ΙΜΟ που είναι κατάλληλη κυρίως για πλοία μεταφοράς χύδην φορτίων (bulk-tramp) δηλαδή την περεταίρω ενίσχυση του SEEMP μέσω κανονιστικών μέτρων. Ωστόσο η ΕΕΕ έχει επισημάνει επίσης ότι οι νέοι περιβαλλοντικοί κανόνες θα πρέπει να βασίζονται σε έγκυρη τεχνική και επιστημονική γνώση να είναι λειτουργικοί και να εφαρμόζονται σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι εν Λονδίνο διεξαχθείσες πάντως συζητήσεις έρχονται σε χρονική συγκυρία όπου ο ΙΜΟ εξετάζει όλες τις λύσεις με στόχο να βρει την καλύτερη δυνατή για μείωση των CO2 ρύπων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter