Πεμ03212019

Last updateΤετ, 20 Μαρ 2019 11pm

«Πράσινα» καύσιμα για πλοία και όχι μόνο χωρίς… μετατροπές

rupoi ploion6

«Πράσινα» καύσιμα για πλοία και όχι μόνο χωρίς... μετατροπές στις μηχανές τους υπόσχεται η συνεργασία Chevron και Occidental μέσα από ένα πιλοτικό πρόγραμμα ανάπτυξης βελτιωμένων συνθετικών καυσίμων «απαλλαγμένων» από εκπομπές αερίων ρύπων θείου και διοξειδίου του άνθρακα.

Στόχος του εγχειρήματος που εξελίσσεται στο Squamish κοντά στο Βανκούβερ είναι η εμπορική εκμετάλλευση με την είσοδο της Chevron και Occidental σε μεγάλης κλίμακας παραγωγή. Η είδηση αποκτά ιδιαίτερη σημειολογική αξία, καθώς αν το όλο εγχείρημα στεφθεί με επιτυχία, θα δικαιωθεί η θέση που είχαν διατυπώσει εξ αρχής στις συζητήσεις για τα βελτιωμένα καύσιμα και τα νέα όρια που επιβάλλει ο ΙΜΟ για τις εκπομπές αέριων ρύπων επώνυμα, στελέχη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας ,ότι το θέμα της μείωσης των αέριων ρύπων είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των διυλιστηρίων και όχι της ναυτιλίας η οποία χρησιμοποιεί τα καύσιμα και την ποιότητα που προσφέρονται στη διεθνή αγορά. Επισημαίνεται ότι η ΕΕΕ έχει τονίσει μεταξύ άλλων ότι «εάν δεν υπάρξει σημαντική πρόοδος στον τομέα των εναλλακτικών καυσίμων και της τεχνολογίας πλοίων, θα παραμείνει εξαρτημένη από την χρήση ορυκτών καυσίμων. Ως εκ τούτου, η μακροπρόθεσμη ικανότητα της ναυτιλίας να παραμείνει στη συμφωνημένη πορεία μείωσης των εκπομπών GHG εξαρτάται αναπόφευκτα από την απαραίτητη διαθεσιμότητα παγκοσμίως εναλλακτικών καυσίμων χαμηλής ή μηδενικής περιεκτικότητας σε άνθρακα, τα οποία παράλληλα είναι ασφαλή για την αποτελεσματική λειτουργία του παγκόσμιου στόλου. Αυτή η επιφύλαξη είναι απολύτως καθοριστικής σημασίας για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα». Όσον αφορά στην περιεκτικότητα σε θείο στα ναυτιλιακά καύσιμα η ΕΕΕ σημειώνει επίσης ότι «οι προκλήσεις που απορρέουν από την επικείμενη εφαρμογή του ανώτατου ορίου του 0,5% στην περιεκτικότητα σε θείο των ναυτιλιακών καυσίμων απαιτούν μια ευέλικτη προσέγγιση που θα διασφαλίσει την ομαλή μετάβαση προς την πλήρη συμμόρφωση».

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter