Δευ11302020

Last updateΔευ, 30 Νοε 2020 4pm

Θ. Βενιάμης: «Δεν καταλαβαίνουν όλοι οι συνάδελφοί μας σε άλλες χώρες ότι η ναυτιλία δραστηριοποιείται σε διεθνή ύδατα και σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες»

veniamis 770

Δεν υπάρχουν ισχυρότεροι πιστοί στην παγκοσμιοποίηση και στους ισότιμους όρους στη ναυτιλία από τους Έλληνες εφοπλιστές επισημαίνει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θ. Βενιάμης σε συνέντευξη του στην Lloyd’s List.

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι η προσφορά και η ζήτηση καθορίζει τις ναυτιλιακές συναλλαγές σημειώνοντας πως υπό αυτή τη συνθήκη και χάρη στην οξυδέρκεια και την ανταγωνιστικότητα επιτυγχάνουν. Σχολιάζοντας την κίνηση της ΕΕ για την λήψη μέτρων περιφερειακού χαρακτήρα ο κ. Βενιάμης τονίζει ότι βιομηχανία διεθνώς, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕΕ, έχει προειδοποιήσει επανειλημμένα ότι μια αγορά άνθρακα είναι ακατάλληλη για τη ναυτιλία, ειδικά για τις bulk trades από τις οποίες εξαρτάται ο κόσμος για την ενέργεια και τα τρόφιμα. Το «παράπονο», όπως αναφέρει, μεγεθύνεται από το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση εμφανίζεται αποφασισμένη να προτείνει τα δικά της μέτρα για τα πλοία που εμπορεύονται σε μια παγκόσμια αγορά. Με αφορμή τα λεχθέντα στην τελευταία σύνοδο ολομέλειας του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ με τα οποία υποστηρίχθηκαν τα περιφερειακά μέτρα ο πρόεδρος της ΕΕΕ καυτηριάζει για μία ακόμη φορά αυτή την «πρακτική» για περιφερειακή και ακόμη και εθνική ρύθμιση για την προώθηση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές του κλάδου. "Δεν καταλαβαίνουν όλοι οι συνάδελφοί μας σε άλλες χώρες ότι η ναυτιλία δραστηριοποιείται σε διεθνή ύδατα και σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες", δήλωσε ο κ. Βενιάμης. "Δυστυχώς», πρόσθεσε, «αυτό παρέχει μόνο τροφή για πολιτικά συμφέροντα που δεν καταλαβαίνουν τη ναυτιλία".
Από τις επισημάνσεις Βενιάμη δεν έλειψαν και εκείνες για την συλλογικότητα.«Μεγαλώνεις για να εκτιμήσεις την αξία της συλλογικότητας», λέει. "Ποτέ δεν είναι "εγώ". Είναι πάντα "εμείς". Είναι μια συλλογική προσπάθεια." «Είμαστε υπέρ της ενοποίησης της φωνής μας με τους άλλους και της υποστήριξης κοινών προτάσεων», λέει ο κ. Βενιάμης. "Πιστεύουμε ότι αυτό για το οποίο αγωνιζόμαστε είναι επίσης καλό για τους άλλους."Στο σημείο αυτό ο πρόεδρος της ΕΕΕ αναφέρεται στην συμβιβαστική πρόταση προς την Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την εισαγωγή υποχρεωτικών περιορισμών στην ισχύ των κινητήρων για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία. Η πρόταση , όπως αναφέρει, είχε τη στήριξη της Ελλάδας, της Ιαπωνίας και της Νορβηγίας, μεταξύ άλλων, καθώς και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου. "Ήταν μια συλλογική πρόταση από μεγάλα ναυτιλιακά έθνη", λέει. Ο πρόεδρος της ΕΕΕ αναφέρεται επίσης στην πρόοδο που έχει σημειωθεί σε επίπεδο ΙΜΟ τονίζοντας ότι οι Έλληνες μαζί με τις περισσότερες άλλες γωνιές της ναυτιλιακής βιομηχανίας αποδέχονται ότι θα πρέπει να καταβληθεί φόρος άνθρακα, αλλά θέλουν αυτό να είναι κάτω από μια παγκόσμια εισφορά που διατηρεί ίσους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των διεθνών ανταγωνιστών.
Θέλουν τα έσοδα να επιστρέψουν στη βιομηχανία για τη χρηματοδότηση της έρευνας σχετικά με τις νέες τεχνολογίες και, ιδιαίτερα, τα νέα καύσιμα. «Γιατί αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει λύση για το 2030 ή το 2050», λέει ο κ. Βενιάμης. Ο πρόεδρος της ΕΕΕ δεν αφήνει ασχολίαστο επίσης το γεγονός ότι δεν υπάρχουν προτάσεις από τα ναυπηγεία και τους κατασκευαστές μηχανών" Είμαστε στο 2020 και δεν έχουμε δει τίποτα νέο από τους κατασκευαστές κινητήρων, αλλά ακόμα όλοι μας κοιτάζουν! Αν θέλετε να μειώσετε τις εκπομπές χερσαίων μεταφορών δεν πηγαίνετε στους οδηγούς και να τους ρωτήσετε τι να κάνουν», λέει. "Η ευθύνη πέφτει στους κατασκευαστές οχημάτων."
Για την Ευρωπαϊκή ναυτιλία ο κ. Βενιάμης αναφέρεται στον κίνδυνο να χάσει τη ναυτιλία της όπως έχασε τον ναυπηγικό τομέα, κάνει λόγο για την πανδημία και για τις κινήσεις που έκανε η ΕΕΕ, ενώ έμφαση δίνει και στο θέμα της προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα καθώς και τις ρυθμίσεις που επήλθαν. Η διττή πρόθεση των νέων μέτρων είναι να αποκατασταθεί η χαμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας, η οποία πλέον δεν αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα πέμπτο του ελληνικού στόλου, αλλά και να δοθεί στους νέους Έλληνες περισσότερες ευκαιρίες να βρουν δουλειά στα πλοία.Αυτό θεωρείται ως μια δυνητικά πολύτιμη σανίδα σωτηρίας που ρίχνονται στους νέους του έθνους, μεταξύ των οποίων η ανεργία παραμένει υψηλή ως κληρονομιά της δημοσιονομικής κατάρρευσης της χώρας κατά την τελευταία δεκαετία. Ο κ. Βενιάμης είναι σαφές ότι θεωρεί ότι αυτό αποτελεί βασικό μέρος της δικής του κληρονομιάς ως πρόεδρος της ΕΕΕ.
«Φέρνουμε πίσω την ελληνική ναυτική τέχνη», λέει. Το νέο νομικό πλαίσιο χρειάζεται μερικές μικρές αλλαγές και στη συνέχεια η ΕΕΕ σκοπεύει να ξεκινήσει μια εκστρατεία προσλήψεων βιομηχανία με στόχο τους νέους ανέργους Έλληνες.
"Μέχρι το επόμενο έτος, υπό το νέο καθεστώς, η ελληνική σημαία μπορεί να είναι ανταγωνιστική με άλλες ευρωπαϊκές σημαίες και είμαι βέβαιος ότι την επόμενη δεκαετία θα δούμε την πλειονότητα των ελληνικών πλοίων να επιστρέφουν στη σημαία. Αν πετύχουμε με τη ναυτική ικανότητα, η ελληνική ναυτιλία μπορεί να προσβλέπει σε ευτυχισμένα και επιτυχημένα χρόνια μπροστά μας».
Τέλος αναφέρεται και στην ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ η οποία έχει συγκεντρώσει τεράστια ποσά για να βοηθήσει την ελληνική κοινωνία στα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης, αλλά και για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης όπως οι ελληνικές πυρκαγιές του περασμένου έτους και η σημερινή πανδημία.«Οι Έλληνες εφοπλιστές αγαπούν τη χώρα μας», λέει ο κ. Βενιάμης. "Το επίκεντρο της επιχείρησής μας είναι εντελώς εκτός Ελλάδας, αλλά είμαστε πρώτοι στη σειρά για να βοηθήσουμε".

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter