Τρι09222020

Last updateΤρι, 22 Σεπ 2020 11pm

Bimco: Τι αναφέρει, σε ανακοίνωση της, για την νέα μελέτη του ΙΜΟ για τις εκπομπές CO2 από τα πλοία

bimco

Επειδή πολλά λέγονται και γράφονται το τελευταίο διάστημα για την νέα μελέτη του ΙΜΟ για τους αέριους ρύπους του θερμοκηπίου (4th Greenhouse Gas study) το theseanation.gr παρουσιάζει στη συνέχεια την πλήρη ανακοίνωση της Bimco σχετικά με το θέμα.

H ανακοίνωση της η Bimco με τίτλο «Η νέα μελέτη είναι σημαντικό εργαλείο αποφάσεων πολιτικής» αναφέρει τα εξής: «Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) δημοσίευσε την 4η μελέτη για τους αερίου ρύπους του θερμοκηπίου (CO2) που εκπέμπονται από τα πλοία (4th Greenhouse Gas study) και η BIMCO βρίσκει τα αποτελέσματα πολύ ενθαρρυντικά, καθώς τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να επιτύχει το στόχο του ΙΜΟ για μείωση κατά 50% των εκπομπών το 2050.

«Αυτή η μελέτη δείχνει ότι είναι δυνατόν να επιτευχθεί ο στόχος του 2050», λέει ο Lars Robert Pedersen, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της BIMCO.

Ο κ. Pedersen επισημαίνει ότι τα σενάρια ζήτησης - δηλαδή η μελλοντική ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές στον κόσμο - φαίνονται ρεαλιστικά και ευθυγραμμίζονται με άλλες σύγχρονες μελέτες που έχουν γίνει, για παράδειγμα από τον DNVGL. Τούτου λεχθέντος, πιθανότατα βρίσκονται στο υψηλότερο άκρο του φάσματος, καθώς οι δραστικές επιπτώσεις από την πανδημία COVID-19 δεν έχουν ενσωματωθεί στις προβλέψεις και η χαμηλότερη οικονομική δραστηριότητα θα έχει αντίκτυπο - τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η διεθνής ναυτιλία αντιπροσώπευε περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών CO2 το 2018. Η μελέτη προβλέπει ότι το 2050, οι παγκόσμιες εκπομπές CO2 από τη ναυτιλία θα είναι μεταξύ του 10% χαμηλότερες και 30% υψηλότερες από ότι το 2008, ανάλογα με μια σειρά εύλογα μακροπρόθεσμα οικονομικά και ενεργειακά σενάρια. Το 2018, οι εκπομπές CO2 από τη ναυτιλία ήταν 10% κάτω από τα επίπεδα του 2008.

«Αυτή η μελέτη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μας πει τι πρέπει πραγματικά να κάνουμε και πόσα πρέπει να κάνουμε, για να φτάσουμε στο επίπεδο στόχου της στρατηγικής του ΙΜΟ», λέει ο Pedersen.

Τώρα, η ναυτιλιακή βιομηχανία χρειάζεται συνεχή έρευνα και ανάπτυξη για να καταστήσει την τεχνολογία μηδενικών εκπομπών εμπορική πραγματικότητα.

«Μέσω του International Maritime Research Fund μπορούμε να συγκεντρώσουμε κεφάλαια (“crowd-source” funding) από ολόκληρο τον κλάδο για να δαπανήσουμε για καινοτομία και τεχνολογία που απαιτείται για την κατασκευή πλοίων μηδενικών εκπομπών. Όταν σε αυτό προσθέσετε τις μεγάλες πρωτοβουλίες ορισμένων μεγάλων εταιρειών του κλάδου, νομίζω ότι είναι ρεαλιστικό να κατασκευαστεί ένα πλοίο μηδενικών εκπομπών μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας », λέει ο Pedersen.

Το Διεθνές Ταμείο Έρευνας για τη Θάλασσα είναι μια πρόταση από την ναυτιλιακή βιομηχανία προς τον ΙΜΟ που προβλέπει την επιβολή ενός τέλους στα καύσιμα 2 δολ. ανά τόνο καυσίμου - περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ για 10 χρόνια –τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση καινοτομίας και έρευνας.

Η 4th Greenhouse Gas study του IMO είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση https://docs.imo.org ως έγγραφο στην MEPC 75/7/15»

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter