Κυρ02232020

Last updateΚυρ, 23 Φεβ 2020 11am

Άδωνης Γεωργιάδης: «Το κράτος βρίσκει πάντα τρόπο να ταλαιπωρεί…»

0COVER

Μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση για την εμφανή αλλά και αφανή συνεισφορά της ναυτιλίας στην οικονομία και γενικότερα οικονομική ανάπτυξη της χώρας πυροδότησε η παρουσίαση της έρευνας της Deloitte που παρουσιάστηκε απόψε στο πλαίσιο του 5ου ναυτιλιακού συνεδρίου της «Ν». Τα στοιχεία της μελέτης που παρουσίασε ο κ. Χρ. Θεοχαρόπουλος ώθησαν το πάνελ που αποτελούσαν οι κ. Κ. Αχλαδίτης, Λ. Δημητριάδης Ευγενίδης, Π. Λασκαρίδης, Ι. Πλατσιδάκης, Ε. Πολυχρονοπούλου και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Α. Γεωργιάδης να τοποθετηθεί για θέματα της ναυτιλίας και της οικονομίας που περιστρέφεται γύρω από το ναυτιλιακό και παραναυτιλιακό cluster γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα να καταγραφούν «πικρές» όπως όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν, αλήθειες. Από τη συζητηση καταδείχθηκε για μία ακόμη φορά ότι η εμφανής συνεισφορά της ναυτιλίας από το 2011 μέχρι και το 2018 ήταν της τάξης των 55,782 δις ευρώ ενώ η αφανής που προσδιορίζεται από τοποθετήσεις ναυτιλιακών κεφαλαίων σε διάφορους τομείς της οικονομίας είναι εξ ίσου σημαντική αλλά δεν είχε καταγραφεί από την παρούσα έρευνα. Στις επισημάνσεις των ομιλητών για το πώς θα καταστεί η οικονομία της χώρας μαγνήτης επενδύσεων κοινή ήταν η πεποίθηση των ομιλητών ότι απαιτείται μία βαθειά τομή ώστε το κράτος να περιορίσει τη γραφειοκρατία στο βαθμό εκείνο ώστε να παρέχει ευθέως ανταγωνιστικό πλαίσιο προς άλλες ευρωπαϊκές και μη οικονομίες οι οποίες προσελκύουν «άκοπα» επενδύσεις. Με αφοπλιστική ειλικρίνεια και την αμεσότητα που τον διακρίνει ο υπουργός παραδέχθηκε ότι « το κράτος πάντα βρίσκει τρόπο να ταλαιπωρεί...» για να αποσπάσει θερμό χειροκρότημα από το ακροατήριο που παρακολούθησε παρά το προχωρημένο της ώρας πάνελ. Να σημειωθεί ότι ο κ. Π. Λασκαρίδης αναφέρθηκε στο Ολλανδικό παράδειγμα όπου οι εισροές από επενδύσεις και από την αξιοποίηση των παραναυτιλιακών υπηρεσιών κερδίζει υποπολλαπλάσια σε σχέση με αυτά που κερδίζει η Ελλάδα. Στο σημείο αυτό ο κ. Κ. Αχλαδίτης αναφέρθηκε στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής, την διακίνηση ανταλλακτικών και υλικών για πλοία στηλιτεύοντας πολιτικές οι οποίες δεν συμβάλουν στην ανάπτυξη των δραστηριοποιούμενων επιχειρήσεων και στρεβλώνουν βασικές παραμέτρους του ανταγωνισμού. Μάλιστα έθεσε και το θέμα της αξιοποίηση του cluster που έχουν από κοινού συστήσει η Ε.Ε.Ε. το Ε.Β.Ε.Π. και το Ν.Ε.Ε. αλλά και της εξωστρέφειας που πρέπει να διακατέχει τον τομέα των υπηρεσιών προς τη ναυτιλία γεγονός που όπως χαρακτηριστικά τόνισε μπορεί να οδηγήσει τον Πειραιά να καταστεί hub για ανταλλακτικά πλοίων. Να σημειωθεί ότι οι κ. Λασκαρίδης, Δημητριάδης – Ευγενίδης και Πλατσιδάκης αναφέρθηκαν και σε ναυτιλιακά ζητήματα με αφορμή τα στοιχεία της έρευνας της Deloitte τα οποία όπως ανέφεραν χρήζουν περαιτέρω εξέτασης με στόχο η ναυτιλία να περάσει ευρύτερα το μήνυμά της με τους κ. Λασκαρίδη και Δημητριάδη-Ευγενίδη να θίγουν θέματα που άπτονται της πολιτικής που ακολουθεί η ελληνική πλοιοκτησία. Έμφαση δόθηκε και στο μέγα ζήτημα της ναυτικής εκπαίδευσης και της παραγωγής στελεχών για τις ανάγκες της ναυτιλίας με τους κ. Πλατσιδάκη και Δημητριάδη Ευγενίδη να θέτουν θέματα πολιτικής για τα οποία όπως ανέφερε το πρωί ο υπουργός ΝΝΠ κ. Πλακιωτάκης έχουν τεθεί στο «μικροσκόπιο» του υπουργείου. Τέλος από την πλευρά της η κ. Πολυχρονοπούλου αναφέρθηκε στις προσπάθειες ελληνικών επιχειρήσεων που κατασκευάζουν υλικά για πλοία να διεισδύσουν στις μεγάλες ναυπηγικές μονάδες της Ασίας, στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, αλλά και στις προοπτικές που υπάρχουν τόσο για τις επιχειρήσεις αυτές όσο και για την απασχόληση στην περίπτωση που αναγεννηθεί ο ναυπηγοεπισκευαστικός τομέας της χώρας.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter