Δευ03012021

Last updateΔευ, 01 Μαρ 2021 5pm

Συνέχισαν ανοδικά οι δείκτες της αγοράς ξηρού φορτίου

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η αγορά ξηρού φορτίου είδαμε να συνεχίζει τη θετική πορεία της, με το γενικό δείκτη της ναυλαγοράς, BDI, να καταγράφει οριακή αύξηση 56 μονάδων, την τελευταία εβδομάδα, και να κλείνει στις 1810 μονάδες την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, η αγορά του ειρηνικού εμφάνισαν πιέσεις, εξαιτίας της αύξησης της προσφερόμενης χωρητικότητας και προβλέψεων και επερχόμενων κακών καιρικών συνθηκών στην Αυστραλία. Η Αυστραλία ενίσχυσε την περιοχή με κάποια φορτία άνθρακα προς την Άπω Ανατολή και την Ινδία. Έτσι, τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 7,5-8$/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Ο Ατλαντικός είχε ένα ήρεμο ξεκίνημα με μειωμένο όγκο φορτίων για το Φεβρουάριο, ενώ τα πλοία που μετακινούνται προς την περιοχή αυξάνονται. Οι περισσότερες γραμμές εμφάνισαν πτωτικές τάσεις, εκτός από τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια που παρουσίασαν εβδομαδιαία άνοδο γύρω στα 7Κ $. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 19-20 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 45,5-46,5Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό ο Αμερικανικός Κόλπος έμεινε στα ίδια επίπεδα αν και ο ανταγωνισμός μεταξύ πλοιοκτητών ήταν έντονος. Η Βαλτική προσέφερε μπόνους στα πλοία που μπορούσαν να πλέουν σε περιοχές με πάγο. Η περιοχή της ECSA ήταν ο πρωταγωνιστής στα πλοία αυτού του μεγέθους, αφού παρουσίασε αυξημένη ζήτηση για μεταφορές σιτηρών και με φυσικό επακόλουθο την άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Ασία έκλεισαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα (με παράδοση στην Άπω Ανατολή), από τον Αμερικάνικο Κόλπο και Β. Λατ. Αμερική προς την ίδια κατεύθυνση στα $ 17,5-19Κ /ημέρα + 750-900Κ $ ΒΒ και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια από την Ευρώπη έφτασαν στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στον Ειρηνικό, η Κίνα συνέχισε να ζητά άνθρακα, παρά την αυξημένη παραγωγή της. Νοτιότερα, η Αυστραλία εμφάνισε κάποια φορτία τα οποία όμως δεν ήταν αρκετά να καλύψουν τα "ανοιχτά" πλοία της περιοχής. Επιπλέον, δεδομένου ότι η Ινδονησία έχει ρίξει ταχύτητα, πολλοί πλοιοκτήτες προσπαθούσαν να κλείσουν κάποιο κυκλικό ταξίδι μέσω Λατ. Αμερικής. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία η αγορά συνέχισε να πιέζει τους ναύλους προς τα πάνω, κυρίως λόγω της έλλειψης "ανοιχτών" πλοίων. Επίσης, τα φορτία άνθρακα συνέχισαν να οδηγούν την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έφτασαν στα 15-16Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή συνέχισε τη θετική της πορεία, με τα κλεισίματα τα οποία πραγματοποιήθηκαν σε υψηλότερα νούμερα από την προηγούμενη περίοδο. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 9,5-10.5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 8-9Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 4,5-5,5Κ/ημέρα.
Ο αραβικός κόλπος και η Δυτική Ινδία ξεκίνησαν τη βδομάδα δυναμικά. Όμως, προς το τέλος εβδομάδας παρατηρήθηκε μία στασιμότητα καθώς καμία πλευρά δεν ήθελε να κάνει κίνηση.Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 5,5-6,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικανικός κόλπος παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Ωστόσο, παρατηρήθηκε κινητικότητα με κάποια φορτία petcoke, τα οποία αναμένεται να συνεχιστούν και κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 18-19Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 23,5-24,5Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA κατέγραψε άνοδο με αυξημένη ροή φορτίων και περιορισμένο αριθμό διαθέσιμων και μετακινούμενων πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα αυξήθηκαν στα $ 14,5-15,5/ημέρα + 440-550Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 17-18Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης κινήθηκε ανοδικά, με αρκετή δραστηριότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ πολλά λιμάνια της βαλτικής έχουν αρχίσει να πιάνουν πάγο. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 20,5-21,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 18,5-19,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 23,5-24,5Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο κινήθηκε ανοδικά, με μεγάλο αριθμό απαιτήσεων και μειωμένο αριθμό διαθέσιμων πλοίων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 28-29 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 18-19Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies, η αγορά της Ευρώπης παρουσίασε άνοδο την προηγούμενη εβδομάδα, όχι τόσο λόγω της ζήτησης η οποία ήταν σταθερή, αλλά κυρίως λόγω της μειωμένης προσφερόμενης χωρητικότητας. Περισσότερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα scrap φορτία προς τη Μεσόγειο. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 15-16Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 14-15Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12-13Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος είχε ένα αργό ξεκίνημα, αλλά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας ανέβασε στροφές, με πολλά ενδομεσογειακά φορτία. Επίσης, υπήρχε αυξημένο ενδιαφέρον και για απαιτήσεις περιόδου. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο ανέβηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 12-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 21-22Κ/ημέρα.
Η άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ειδικά ο Αμερικανικός Κόλπος δέχτηκε πιέσεις, καθώς παρατηρήθηκε πτώση της δραστηριότητας και μείωση του αριθμού συμφωνιών. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 14,5-15,5Κ /ημέρα και στην Ασία έμειναν στα $ 21,5-22,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA, την προηγούμενη εβδομάδα, παρουσίασε σημάδια ανάκαμψης, με τους ναύλους να δείχνουν ανοδικές τάσεις προς όλες τις διαδρομές. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 21-22Κ/ημέρα.
Στον Ειρηνικό, η αγορά συνεχίζει την ανέλπιστα καλή πορεία της. Η ζήτηση παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ προσφερόμενη χωρητικότητα, ιδίως στη νοτιοανατολική Ασία, ήταν μειωμένη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 9,5-10,5Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 11-12Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter