Σαβ08242019

Last updateΣαβ, 24 Αυγ 2019 11am

Καθυστερεί ο "κατάπλους" κερδών στον ΟΛΠ (;)

olp-5678

«Στραβά αρμενίζουμε»... Με την επισήμανση αυτή χρήστης των λιμενικών εγκαταστάσεων του ΟΛΠ θέλησε να σχολιάσει τα όσα παρουσίασε χθες ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς καθώς στο Business Plan προβλέπεται ότι τα έσοδα του ΟΛΠ θα παραμείνουν φέτος στα επίπεδα του 2013 (κοντά στα 108,2 εκατ. ευρώ), ενώ το 2015 θα αυξηθούν στα 117,5 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα τα καθαρά κέρδη του ΟΛΠ αναμένεται πως φέτος θα υποχωρήσουν στα 7,3 εκατ. ευρώ (από 8 εκατ. το 2013) και το 2015 θα αυξηθούν σε 13,75 εκατ. ευρώ. Είναι άξιο λόγου ότι ο προβλήτας Ι θα παραμείνει ζημιογόνος για τον ΟΛΠ μέχρι και το 2018 (τελευταίο έτος του επιχειρησιακού σχεδίου) με τις ζημιές να παραμένουν σε επίπεδα άνω των 10 εκατ. ευρώ ετησίως καθώς όπως αναφέρεται «με δεδομένο ότι ο προβλήτας Ι έχει ήδη προσεγγίσει τη βέλτιστη παραγωγική του δυναμικότητα, τα περιθώρια αύξησης των εσόδων είναι περιορισμένα.

Το αβίαστο «συμπέρασμα» που προκύπτει είναι ότι «χάρη στην COSCO διασώζεται» το λιμάνι, που φέτος είδε να αλλάζει θέση προς τα εμπρός στην πρώτη πενηντάδα των λιμένων της κατάταξης. Μάλιστα το ετήσιο αντάλλαγμα παραχώρησης που καταβάλει στην ΟΛΠ ΑΕ η θυγατρική της Cosco Pacific, ΣΕΠ ΑΕ για τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά θα αυξηθεί σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο του οργανισμού που εγκρίθηκε χθες από το διοικητικό συμβούλιο από τα 34,1 εκατ. ευρώ το 2013 σε 80,1 εκατ. το 2018 με μέση ετήσια αύξηση της τάξης του 19%.

Να υπενθυμιστεί ότι ο φιλικός διακανονισμός, ο οποίος ουσιαστικά εκτός των άλλων προβλέπει και επένδυση «δώρο» στον ΟΛΠ με τον προβλήτα πετρελαιοειδών, πέρασε «δια πυρός και σιδήρου» από τα αρμόδια κοινοτικά όργανα τα οποία μετά από σημαντική χρονική καθυστέρηση «άναψαν πράσινο φώς» για να προχωρήσει η όλη υπόθεση του διακανονισμού «κλίνοντας» επί της ουσίας τον φάκελο καθώς δεν προέκυψε κώλυμα.

Η χρονική καθυστέρηση, σύμφωνα με εκτιμήσεις χρηστών, που γίνεται και εξόφθαλμα προφανής και από το Business Plan είναι ότι χάρη στις καθυστερήσεις ο ΟΛΠ χάνει επιπρόσθετα έσοδα. Τα οποία και περιγράφονται... στο εν λόγω πλάνο με ορίζοντα μελλοντικό γεγονός το οποίο παραδέχεται η παρούσα ηγεσία του λιμένα όχι όμως και οι συνδικαλιστικοί φορείς των εργαζόμενων που αντιδρούν τόσο στην διαδικασία του διακανονισμού όσο και στις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του λιμένα. Που έχει δρομολογήσει το ΤΑΙΠΕΔ.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter