Στο ύψη το ενδιαφέρον για το «λιμενικό άξονα» της Εγνατίας
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2016 10:23
Στο επίκεντρο του διεθνούς επενδυτικού ενδιαφέροντος βρίσκονται στο σύνολό τους τα λιμάνια που σχηματίζουν τον «λιμενικό άξονα της Εγνατίας» αρχής γενομένης από την επικείμενη δεύτερη, και πολυσυζητημένη, φάση του διαγωνισμού του ΟΛΘ. Που μέλλεται να «τρέξει» εντός του τελευταίου τριμήνου του έτους.Ωστόσο ο εν λόγω άξονας φαίνεται πως σταδιακά θα αναδείξει τη στρατηγική του σημασία για τις συνδυασμένες μεταφορές αποκαλύπτοντας ότι το από δεκαετιών ενδιαφέρον των τοπικών κυρίως παραγωγικών τάξεων δεν στερείτο βάσης.
Ωστόσο «κλειδί ανάπτυξης» για τον εν λόγω άξονα αποτελούσε και αποτελεί η όποια εξέλιξη θα δρομολογηθεί προσεχώς στο «σιδηροδρομικό τοπίο» καθώς Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Αλεξανδρούπολη θα αποκτήσουν «υπερ-περιφερειακό» ρόλο , όπως αναλυτές αναφέρουν ελέω σιδηροδρόμου.
Για τον τελευταίο και τις αναγκαίες παρεμβάσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και της Αλεξανδρούπολης οι συζητήσεις καλά κρατούν αισίως την τελευταία δεκαετία, κατά την οποί μάλιστα καταγράφηκαν και διακρατικές συμφωνίες για την διακίνηση μεταξύ λιμένων με πρόσωπο της Μαύρη Θάλασσα και του Αιγαίου.
Οι οποίες τώρα εκτιμάται ότι θα προσλάβουν νέα διάσταση καθώς οι Κινεζικές επενδύσεις στις συνδυασμένες μεταφορές στη Βαλκανική απ άκρου σε άκρο εξελίσσονται. Να σημειωθεί ότι πέραν της Θεσσαλονίκης και του ιστορικού της ρόλου στο «μαλακό υπογάστριο» των Βαλκανίων το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αλλεπάλληλες φορές.
Με τους σχεδιασμούς για σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, κέντρου διακίνησης πετρελαιοειδών, κόμβου για σιδηροδρομική παράκαμψη του Βοσπόρου μέσω Βουλγαρίας (Μπουργάζ) και εσχάτως με την ανακοινωθείσα υπογραφή MOU μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης με κινεζικό επενδυτικό όμιλο Sinoftone Group και τη Navision Cpaital Partners για δραστηριότητες που επι της ουσίας αναφέρονται στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών και των logistics σε ευρύτερο πεδίο.
Να σημειωθεί τέλος ότι Καβάλα και Ηγουμενίτσα επίσης διαδραματίζουν στον εν λόγω άξονα σημαίνοντα ρόλο με την Ηγουμενίτσα να «στερείται» σιδηροδρομικής κάλυψης επί του παρόντος αλλά να κατέχει τα σκήπτρα στις διακίνηση φορτίων από και προς Τουρκία για την ΕΕ.