Πεμ06202019

Last updateΤετ, 19 Ιουν 2019 9pm

Γιγαντιαία Κινεζική επένδυση σε λιμάνι του Κόλπου

gwadar

Κοντά στα δύο δις αμερικανικά δολάρια θα κοστίσει η επένδυση της Κίνας στο λιμάνι του Gwadar το management του οποίου βάσει συμφωνίας θα έχει αρχικά για περίοδο σαράντα ετών.

Το φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού, η στρατηγική σημασία του οποίου είναι σημαντική για τις εμπορευματικές ροές στην ευρύτερη περιοχή του Κόλπου, εντάσσεται στον «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού» την ανάπτυξη του οποίου η Κίνα υλοποιεί βάσει ενός μεγαλεπήβολου προγράμματος που συνδέεται και με τον ταχύρυθμο εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη του υπό Κινεζική σημαία στόλου της. Στα λιμάνια που η Κίνα τοποθετείται σύμφωνα με τα στοιχεία στο πλαίσιο της ανάπτυξης του εν λόγω «θαλάσσιου δρόμου» έχει προβλεφθεί να συμβούν επενδύσεις δις δολαρίων με εξασφαλισμένη μάλιστα και την αδιάκοπη υποστήριξη του χρηματοπιστωτικού της συστήματος. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η Κίνα πραγματοποιεί ιδιαίτερα μεγάλες επενδύσεις και σε σιδηροδρομικές υποδομές στην Ασία αλλά και τα Βαλκάνια σε βαθμό τέτοιο που αναλυτές των συνδυασμένων μεταφορών έφτασαν να αναρωτιούνται αν η Κίνα θα εγκαταλείψει τις θαλάσσιες οδούς! Πράγμα όμως απίθανο καθώς η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές με ορίζοντα πενταετίας το πρόγραμμα ανάπτυξης του Κινεζικού στόλου αλλά και του «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού» απόληξη του οποίου στη Μεσόγειο θα είναι το λιμάνι του Πειραιά. Εφ όσον βέβαια κατακυρωθεί στην Κινεζική COSCO ο διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ η διαδικασία του οποίου διέρχεται, σε επίπεδο δηλώσεων κυβερνητικών στελεχών «δια πυρός και σιδήρου».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter