Τετ10232019

Last updateΤρι, 22 Οκτ 2019 9pm

Λι Κετσιάνγκ: Αστείρευτες οι δυνατότητες του Πειραιά

Samaras-ketsiang-1

Τις προθέσεις της Κίνας να αναπτύξει περαιτέρω το λιμάνι του Πειραιά, καθιστώντας το πύλη του εισαγωγικού και εξαγωγικού της εμπορίου προς την Ευρώπη και την εγγύς Ανατολή, παρουσίασε πριν από λίγο στις εγκαταστάσεις της PCT S.A. ο Κινέζος Πρωθυπουργός, Λι Κετσιάνγκ, ο οποίος τόνισε τη σημασία του λιμανιού του Πειραιά για τα εμπορικά συμφέροντα της Κίνας.

Ο Πειραιάς είπε, προσφέρει αμεσότητα στις αγορές της Ευρώπης καθώς μειώνει κατά πολύ τους χρόνους διασποράς των εμπορευμάτων αλλά και το κόστος, γεγονός το οποίο χαρακτήρισε αρκετά σημαντικό και για τις διμερείς σχέσεις Ελλάδος-Κίνας στον εμπορικό και γενικά οικονομικό τομέα.

Ο Κινέζος πρωθυπουργός ευχαρίστηκε τον κ. Σαμαρά και ανέφερε: «Αρχικά επισκεφθήκαμε την Ακρόπολη που είναι η υπερηφάνια και το σύμβολο της Ελλάδας και μετά το λιμάνι του Πειραιά που αποδεικνύει την προοπτική και τη δυνατότητα της συνεργασίας των δύο χωρών. Επισκεφθήκαμε το συντονιστικό κέντρο και ακούσαμε τον σχεδιασμό της Cosco και εγκαινιάσαμε το πρώτο τραίνο που θα μεταφέρει εμπορεύματα στην ανατολική Ευρώπη. Το έργο έχει δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας και ανταγωνίζεται κάθε ξένο σταθμό διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

Αποδεικνύει αυτό ότι η ελληνοκινεζική συνεργασία παράγει απτά αποτελέσματα. Το πιο σημαντικό είναι ότι πρέπει να διερευνήσουμε τις μελλοντικές δυνατότητες. Το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να γίνει πύλη εισόδου της Κίνας στην Ευρώπη. Η Κίνα και η Ευρώπη είναι οι μεγαλύτεροι εταίροι. Το 80% μεταφέρονται από θαλάσσης. Το λιμάνι έχει μειώσει το κόστος και τη διάρκεια μεταφοράς των εμπορευμάτων κατά 7- 11 ημέρες. Ευχόμαστε ότι με κοινή προσπάθεια θα κάνουμε το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα πιο ανταγωνιστικά του κόσμου και να συμμετάσχουμε στη οικοδόμηση και συντήρηση του σιδηροδρομικου δικτύου από το λιμάνι μέχρι την ενδοχώρα της Ευρώπης ώστε να μειώσουμε τον χρόνο μεταφορά κατά μία έως δύο ημέρες. Η ελληνοκινεζική συνεργασία ευνοεί την ευημερία στην Ευρώπη και τη σταθερότητα της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης».

Οι δύο Πρωθυπουργοί από το κέντρο ελέγχου των εγκαταστάσεων της PCT S.A. από κοινού άναψαν πράσινο για την αναχώρηση έμφορτου σιδηροδρομικού συρμού με προϊόντα κινεζικών και όχι μόνο εταιρειών υψηλής τεχνολογίας, τα οποία θα κατευθυνθούν σιδηροδρομικώς στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Από την πλευρά του ο Έλληνας Πρωθυπουργός ανάφερε: «Ο Πειραιάς τα τελευταία χρόνια κατακτά τη θέση του σαν βασική πύλη εισόδου από την Ασία. Η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο δίνει μία νέα προοπτική για τη χώρα την οποία ήδη αξιοποιούν μεγάλες εταιρίες όπως η ΖΤΕ, η Sony, η Hewlet. H εντυπωσιακή αύξηση των εμπορευματικών όγκων αποδεικνύει τα πλεονεκτήματα της ελληνοκινεζικής συνεργασίας. Όπως διαπιστώσατε, οι δυνατότητες μεγαλύτερης ανάπτυξης είναι τεράστιες.

Δημιουργούνται δυνατότητες για την επόμενη γενιά σημαντικών επενδύσεων και εννοούμε όχι μόνον τη μεταφορά εμπορευμάτων αλλά και την ανάπτυξη κλάδων όπως είναι η κρουαζιέρα και η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Η αύξηση των επενδύσεων οδηγεί σε αύξηση της παραγωγής και της απασχόλησης και αναβάθμιση της Ελλάδας στην περιοχή. Παράλληλα, η Κίνα αυξάνει τη ζήτηση ναυτιλιακών υπηρεσιών. Η Ελλάδα ως μεγάλη ναυτιλιακή δύναμη διακινεί μεγάλο μέρος της κινεζικής παραγωγής και είναι ο μεγαλύτερος πελάτης των κινεζικών ναυπηγείων».

Αργότερα σήμερα σε ελληνοκινεζικό φόρουμ αναμένονται να γίνουν σημαντικές τοποθετήσεις για θέματα εμπορικής και ναυτιλιακής συνεργασίας κάτι που τονίστηκε και από τους δύο Πρωθυπουργούς καθώς όπως ειπώθηκε, η Ελλάδα είναι από τους καλύτερους πελάτες της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας δεδομένου ότι εκεί χτίζονται πλοία για λογαριασμό Ελλήνων εφοπλιστών.

Αντιδρά η ΟΜΥΛΕ

Με ανακοίνωση της η ΟΜΥΛΕ καταφέρεται κατά της σημερινής εκδήλωσης, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι ο Έλληνας Πρωθυπουργός επισκέπτεται τις εγκαταστάσεις της PCT S.A. αλλά όχι τον Ο.Λ.Π. και τονίζει ότι η Ομοσπονδία έχει «προκαλέσει» τη κυβέρνηση να κάνει αποτίμηση της τετράχρονης παρουσίας της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

Η Ομοσπονδία στην ίδια ανακοίνωση προβαίνει σε επισημάνσεις από τη δική της οπτική γωνία αναφορικά με την επένδυση της Cosco, ενώ υπενθυμίζει ότι έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις από την πλευρά του Δημοσίου στους τομείς της ακτοπλοΐας, της κρουαζιέρας και του car terminal.

Η ΟΜΥΛΕ σημειώνει ότι τα Λιμάνια αποτελούν το μεγάλο στρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας και δηλώνει ότι θα συνεχίσει τη προσπάθεια της για την ανατροπή της ιδιωτικοποίησης των ΟΛΠ, OΛΘ και των άλλων λιμανιών.

Σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ καυτηριάζει τη σημερινή εκδήλωση θέτοντας σχεδόν ανάλογα ερωτήματα με εκείνα που έθεσε με ανακοίνωση της η ΟΜΥΛΕ περί των ωφελειών από την είσοδο της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

Ακολουθεί η ανακοίνωση :

«Για μια ακόμα φορά, τέταρτη μέσα σε 14 μήνες, ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, αυτή τη φορά μαζί με τον Κινέζο Πρωθυπουργό Λι Κετσιάνγκ, επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, για να πανηγυρίσει την «εντυπωσιακή αύξηση των εμπορευματικών όγκων» και να μοιράσει μερικές χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Βέβαια, θέσεις εργασίας... μοίραζε ο ίδιος και το Μάρτη του 2013, όταν και πάλι πανηγύριζε για την εμπορική συμφωνία δύο εταιρειών, της Cosco με την Hewlet Packard. Από τότε, δε δημιουργήθηκε ούτε μια (1) θέση εργασίας και είναι ειρωνεία και ασέβεια προς τους χιλιάδες ανέργους της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, να εμφανίζεται 14 μήνες μετά ο κ. Σαμαράς και να συνεχίζει, ανερυθρίαστα, να μοιράζει αφειδώς, νέες θέσεις εργασίας.

Όμως, ο Πρωθυπουργός δείχνει ασέβεια και προς τους εργαζόμενους του ΟΛΠ, που επί πλέον έχει κατασυκοφαντήσει, διότι, όχι μόνο δεν έχει επισκεφτεί ούτε μια φορά τον Οργανισμό, αλλά χάρισε στην Cosco τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού, η οποία κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού και ανήκει στον ΟΛΠ και όχι στον κ. Σαμαρά.

Θα μπορούσαμε να θέσουμε πολλά ερωτήματα στον κ. Σαμαρά, όπως α) Ποιά είναι τα οφέλη της χώρας από την αύξηση των εμπορευματικών όγκων της Cosco και μάλιστα, όταν, τα περισσότερα διέρχονται transit και η εταιρεία ζητάει να μην πληρώνει καν το ελάχιστο συμφωνηθέν εγγυημένο αντάλλαγμα στον ΟΛΠ; β) Πόσες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν, ή μάλλον χάθηκαν και με ποιές εργασιακές συνθήκες; γ) Ποιές φοροαπαλλαγές απολαμβάνει ; δ) Γιατί η παράταξή του, όταν ήταν στην κυβέρνηση, επέλεξε να χαρίσει σε τρίτους το συγκριτικό πλεονέκτημα της θέσης του λιμανιού, το οποίο αναγνωρίζει και ο Κινέζος Πρωθυπουργός, λέγοντας, ότι έχει μειώσει τις μέρες μεταφοράς κατά 7 έως 11;

Δεν περιμένουμε, βέβαια, απαντήσεις. Όταν ο απερχόμενος πρωθυπουργός αδιαφορεί για τη δραματική αύξηση της ανεργίας των ναυτικών και τη συνεχή μείωση του ελληνικού νηολόγιου και συμπεριφέρεται σαν ατζέντης εφοπλιστικών συμφερόντων, επιχαίροντας για τις συμφωνίες των εφοπλιστών να ναυπηγούν πλοία σε κινέζικα ναυπηγεία, ο κατήφορος δεν έχει τέλος.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν είναι αντίθετος, ούτε με τις οικονομικές, ούτε με τις εμπορικές σχέσεις και συναλλαγές με την Κίνα, ούτε βεβαίως με καμιά χώρα του κόσμου, που σήμερα είναι και πρωταγωνιστής στην παγκόσμια σκακιέρα. Όμως, οι σχέσεις αυτές, δεν μπορούν σε καμιά περίπτωση να βασίζονται στην υποτέλεια και στην απεμπόληση οποιασδήποτε εθνικής κυριαρχίας και των συμφερόντων του ελληνικού λαού.

Γι' αυτό, η μόνη λύση για να μπει η χώρα στο δρόμο της παραγωγικής ανασυγκρότησης και της ανάπτυξης προς όφελος του ελληνικού λαού, είναι να φύγει το γρηγορότερο η δικομματική κυβέρνηση της καταστροφής».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter