Κυρ07212019

Last updateΚυρ, 21 Ιουλ 2019 7am

«Ανακάλυψαν» τα τρένα τα... λιμάνια

sidirodromos

Εμπορικοί συρμοί πρόκειται να δρομολογηθούν από το προσεχές έτος, με προσδιορισμένη συχνότητα μεταξύ εμπορικών λιμένων της χώρας, εισάγοντας αυτή στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί από τους αρμοδίους τα τελευταία 24ωρα.

Η δρομολόγηση εμπορικών συρμών ικανών να μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια, καθώς εμπορικοί-φορτηγοί συρμοί υπήρχαν από καταβολής του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, απαντά σε ένα πάγιο αίτημα των παραγωγικών τάξεων αλλά κυρίως των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων της χώρας που μέχρι σήμερα, και παρά τις αλλεπάλληλες από ετών επισημάνσεις τους είχαν στερηθεί ενός σημαντικού εργαλείου.

Όπως άλλωστε το είχαν στερηθεί και οι στο παρελθόν εκάστοτε διοικήσεις των εμπορικών λιμένων που «έβλεπαν» άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια με πλέον κοντινότερα τα Ιταλικά αλλά και τα Τουρκικά να «τοποθετούνται» στον ανταγωνισμό σε καλύτερες θέσεις.

Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι σχεδόν προ εικοσαετίας ο κ. Π. Παναγόπουλος είχε προκαλέσει αίσθηση κάνοντας τότε λόγο για σιδηροδρομικό πορθμείο μεταξύ του λιμένα του Βόλου και λιμένα της Συρίας παραθέτοντας τα γεω-στρατηγικά και οικονομικά οφέλη που θα προέκυπταν τότε για τη χώρα ενώ αναρίθμητες είναι και οι περιπτώσεις επισημάνσεων των προέδρων της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης για την αναγκαιότητα σιδηροδρομικής κάλυψης των λιμένων.

Στην ομάδα των τότε «οραματιστών» κατατάχθηκε και ο τέως γ.γ. Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Γ. Βλάχος από την προσοχή του οποίου δεν είχε διαλάθει η κοσμογονική αλλαγή που ήταν τότε σε εξέλιξη στα εμπορικά λιμάνια της ΕΕ και η οποία φαίνεται ότι σύντομα θα ολοκληρωθεί με την ανα-τοποθέτηση των μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων ελέω των επιταγών του διεθνούς εμπορίου.

Εμπειρογνώμονες σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών έχουν επίσης επισημάνει ότι η Ελλάδα στερήθηκε σημαντικών κονδυλίων από προγράμματα της ΕΕ που έτρεχαν και τρέχουν πάνω στη φιλοσοφία του συνδυασμού τραίνο-πλοίο αλλά και των ευκαιριών για τα ελληνικά λιμάνια.

Και χρειάστηκε η τοποθέτηση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά και η εν συνεχεία συμφωνία με την ΗΡ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να γίνει κατανοητή η σημασία της σιδηροδρομικής κάλυψης. Η αρτιότητα της οποίας σήμερα είναι το ζητούμενο διαγενομένων των εξελίξεων περί τις ιδιωτικοποιήσεις εταιριών του ΟΣΕ, των εμπορικών λιμένων κλπ αλλά και της ανάπτυξης σύγχρονου τροχαίου υλικού για την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.

Στον καμβά των εξελίξεων η ηλεκτροκίνηση των συρμών και η ανάπτυξη δικτύου υψηλών ταχυτήτων μεταξύ Πειραιά-Θεσσαλονίκης θα δημιουργήσει επιπρόσθετα πεδία για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών λιμένων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter