Τρι02252020

Last updateΤρι, 25 Φεβ 2020 4pm

Σινο-Ινδική «κούρσα» για ενεργειακά λιμάνια

Karachi-Port-US-Containers

Το ενεργειακό και η διαχείριση των ορυκτών και αποθεμάτων φαίνεται ότι έχει προσελκύσει την προσοχή της Ινδίας και της Κίνας δεδομένης της σημασίας διαχείρισης των ενεργειακών αποθεμάτων συνυπολογιζομένης και της «στροφής» σε παγκόσμια κλίμακα σε φιλικότερες προς το περιβάλλον μορφές τους.

Και οι δύο χώρες το τελευταίο διάστημα, όπως παρατηρούν ειδικοί αναλυτές έχουν εστιάσει σε στρατηγικού χαρακτήρα «τοποθετήσεις» σε λιμάνια που παρέχουν «προσβάσεις» στη Μέση Ανατολή αλλά και στην Ασία γενικότερα.

Πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας στοιχεία για επένδυση της Ινδίας στο Chabahar του Αφγανιστάν αλλά και της Κίνας στο Gwadar του Πακιστάν όπου θα συμβούν επενδύσεις της τάξης των δέκα δις δολαρίων για να καταστεί το λιμάνια από τα πλέον σύγχρονα και λειτουργικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι στοιχεία που έρχονται στο φώς από διοργάνωση για τις επενδύσεις σε ναυτιλία και λιμάνια (SMEM) εμφανίζουν ένα άνευ προηγουμένου «επενδυτικό οργασμό» σε λιμάνια από τη Μέση Ανατολή μέχρι την ευρύτερη περιοχή της θάλασσας της Νότιας Κίνας με τοποθετήσεις δις αμερικανικών δολαρίων σε υλικοτεχνικές υποδομές αλλά και εξυπηρέτησης πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων αερίων μηδέ εξαιρουμένων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Όσον αφορά στις κινήσεις Κίνας και Ινδίας οι συζητήσεις για τους άξονες που επιχειρούνται να δημιουργηθούν από τις επενδύσεις αυτές «δίνουν και παίρνουν» με μερίδα αναλυτών να βρίσκεται κυριολεκτικά επάνω από τους χάρτες που απεικονίζουν τις ενεργειακές και εμπορευματικές ροές. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι στα τέλη Οκτωβρίου το "theseanation" είχε αναφερθεί στην «λιμενική κινητικότητα» στην Ασία σημειώνοντας ότι συμβαίνουν Βιετναμέζικες επενδύσεις σε Ιρανικό λιμάνι, Ινδικές επενδύσεις σε Ιρακινό λιμάνι, Κινεζική επένδυση σε Πακιστανικό λιμάνι αλλά και στο Καμποτζιανό Πνόμ Πένχ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter