Τρι01282020

Last updateΤρι, 28 Ιαν 2020 9am

Το Βόρειο Αιγαίο εκτός των δρομολογίων κρουαζιέρας το 2017

PnKtBVwPhM5XDoERPs3Y

Για δεύτερη χρονιά, το 2017, ο ελληνικός τουρισμός κρουαζιέρας θα πληγεί σαν αποτέλεσμα του τουρκικού πραξικοπήματος το περασμένο καλοκαίρι, με το μεγαλύτερο πλήγμα να δέχονται τα λιμάνια του βορείου- ανατολικού Αιγαίου. "Είναι βέβαιο ότι στη σεζόν 2017 θα υπάρχει πτώση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή αυτή του Αιγαίου αφού, όπως διαπιστώθηκε και στη διοργάνωση Seatrade Cruise MED 2016, που έγινε τέλος Σεπτεμβρίου στην Τενερίφη, σχεδόν όλες οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν κάνει αλλαγές στα δρομολόγιά τους και έχουν ακυρώσει τους τουρκικούς προορισμούς", είπε στη Voria.gr η κ. Κρύση Παλάση, partner της CTM Hellas.

Tα δρομολόγια των πλοίων κρουαζιέρας στο βόρειο Αιγαίο, είτε τα πλοία πιάνουν Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη είτε ακόμη και Βόλο, έχουν αλλάξει για το 2017 καθώς η περιοχή μας, για τις εταιρείες κρουαζιέρας, συνδέεται με την Κωνσταντινούπολη και τα τουρκικά παράλια στο Αιγαίο.

«Οι εταιρείες κρουαζιέρας βλέπουν την περιοχή συνολικά, βλέπουν το ανατολικό Αιγαίο και για μία ακόμη σεζόν θα παρασύρουν τον τουρισμό κρουαζιέρας στην Ελλάδα, τα όσα συνέβησαν στην Τουρκία, εξελίξεις που επιβάρυναν το κλίμα ρευστότητας και αστάθειας που αρχικά είχε εκδηλωθεί στη βόρεια Αφρική με την λεγόμενη αραβική άνοιξη και επιτάθηκε με τις συρράξεις σε Ιράκ και κυρίως σε Συρία», εξήγησαν τόσο η κ. Παλάση όσο και ο συνεταίρος της κ. Πάνος Σωτηρίου.

Το ενδιαφέρον για την ανατολική Μεσόγειο και την Ελλάδα υπάρχει και θα εκδηλωθεί όταν ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Στην καλύτερη περίπτωση, για να επανέλθουν τα δρομολόγια στη περιοχή του βορείου Αιγαίου, στους προ του τουρκικού πραξικοπήματος αριθμούς, θα περάσει τουλάχιστον μία διετία. Στη σεζόν του 2017, ακόμη και για τους περιζήτητους ελληνικούς προορισμούς, όπως είναι η Μύκονος και η Σαντορίνη, η κίνηση θα είναι μικρότερη.

Η ελληνική αγορά κρουαζιέρας χωρίζεται σε τρεις νοητές ζώνες, τόνισε ο κ. Σωτηρίου: Στις κρουαζιέρες στο Ιόνιο όπου δεν υπάρχουν θέματα ασφαλείας αλλά θα υπάρξουν επιπτώσεις από την κίνηση για διέλευση λιγότερων μεγάλων κρουαζιερόπλοιων από τα κανάλια της Βενετίας. Στις κρουαζιέρες σε Κρήτη, Δωδεκάννησα, Κυκλάδες και νησιά Αργοσαρωνικού. Στη βόρεια ζώνη του Αιγαίου, που άμεσα συνδέεται με τα μεγάλα τουρκικά λιμάνια.

Ο κλάδος της κρουαζιέρας, που πραγματοποιεί τεράστιες επενδύσεις σε νέα, μεγάλα κυρίως πλοία, ήταν αναγκασμένος να αναζητήσει διεξόδους και η διέξοδος αυτή, σε ένα σημαντικό βαθμό έγινε με το άνοιγμα στη μεγάλη ασιατική αγορά, ενώ σε άνοδο βρίσκεται και η αγορά της Αυστραλίας, στην οποία κάνουν δρομολόγια μεσαίου μεγέθους πλοία, κάποια από τα οποία έπιαναν και σε ελληνικά λιμάνια.
Να σημειωθεί ότι το 2016 παραδόθηκαν 27 κρουαζιερόπλοια στα οποία επενδύθηκαν 11 δισ. ευρώ, ενώ μέχρι το 2024 αναμένεται να παραδοθούν περίπου 70 επιπλέον πλοία.

Ο κ. Σωτηρίου υποστηρίζει ότι τα λιμάνια του βορείου Αιγαίου, όπως επί παραδείγματι της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας, μαζί με τους τουριστικούς φορείς αυτών των πόλεων, θα πρέπει να συνεργαστούν για να διαμορφώσουν ένα εξειδικευμένο πακέτο για την περιοχή, να συνεργαστούν για να πουλήσουν το προϊόν τους και να μη βλέπουν την προσέλκυση της κρουαζιέρας τοπικιστικά γιατί οι εταιρείες του κλάδου «δεν βλέπουν σημεία, αλλά περιοχές».

Σε ό,τι αφορά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επειδή δεν υπάρχει περίπτωση δημιουργίας συμφόρησης στους ντόκους, οι εταιρείες δεν κάνουν ακόμη επιβεβαιώσεις (confirmations). Eικόνα για την κίνηση κρουαζιέρας κατά το 2017, εκτιμάται ότι θα έχει ο ΟΛΘ τον Δεκέμβριο του 2016. Όμως από τώρα είναι γνωστόν ότι μετά από χρόνια επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, το διήμερο 18-19 Οκτωβρίου 2017, το Golden Iris της ισραηλικής ΜΑΝΟ Maritime.

Πηγή: www.voria.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter