Κυρ11012020

Last updateΣαβ, 31 Οκτ 2020 1pm

Πλακιωτάκης: Με όχημα τη ναυτιλία

0plakiotakis bouli

Με αφορμή την κύρωση πρωτοκόλλου τροποποίησης συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας- Ρωσίας του 2001 αλλά και τη συμφωνία μεταξύ Ελλάδας -Ισραήλ για τις θαλάσσιες μεταφορές ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης από του βήματος της Βουλής ανέφερε τα ακόλουθα:
«Η πρώτη συμφωνία με την Ρωσική Ομοσπονδία, αποτελεί στην ουσία μία τεχνική προσαρμογή λόγω εξέλιξης στο Διεθνές Δίκαιο και αφορά τα έντυπα ταυτότητας των ναυτικών και η 2η αφορά μια πλήρης ναυτιλιακή συνεργασία με το Ισραήλ.
Όπως και στην πρώτη συμφωνία, διασφαλίζονται πλήρως τα ναυτιλιακά συμφέροντα της χώρας, διασφαλίζεται νομική ασφάλεια, σταθερότητα, δραστηριοποίηση των όρων του ελληνόκτητου και ελληνικού πλοίου και βεβαίως διασφαλίζονται τα δικαιώματα και των ναυτικών μας.
Αντιλαμβάνεται κανείς ότι η επικαιροποίηση σε τεχνικό επίπεδο, της συμφωνίας με τη Ρωσική Ομοσπονδία, προσφέρει πρόσβαση σε μία πολύ μεγάλη ναυτιλιακή αγορά, δεδομένου ότι η Ρωσία είναι μία από τις πρώτες χώρες σε παγκόσμιο επίπεδο, παραγωγής πετρελαίου και LNG. Επειδή ακριβώς η Ελλάδα διαθέτει τέτοιου είδους εξειδικευμένα πλοία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί προς όφελος του εξωτερικού εμπορίου της Ρωσίας.
Η διεθνής συμφωνία με το Ισραήλ, όπου μάλιστα φέτος συμπληρώνονται και 30 χρόνια από την εγκαθίδρυση των διπλωματικών σχέσεων με τη χώρα μας, σίγουρα εμβαθύνουν ακόμη περισσότερο τη στρατηγική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών, συμβάλουν στην ευημερία αλλά και στην περιφερειακή σταθερότητα, κάτι που επιβεβαιώθηκε και από την πρόσφατη συνάντηση των δύο πρωθυπουργών, του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του κ. Νετανιάχου. Αντιλαμβάνεστε ότι επειδή ακριβώς θα προκύψουν ανάγκες για τη μεταφορά ενεργειακών πόρων από και μέσω Ισραήλ, θεωρώ ότι με την προς κύρωση συμφωνία παρέχεται ένα πλήρες θεσμικό πλαίσιο και σημαντικό εργαλείο για την εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών και στον τομέα της ενέργειας.
Με όχημα τη ναυτιλία, η οποία αποτελεί το μεγάλο στρατηγικό όπλο αυτής της χώρας, μπορεί να λειτουργήσει ως μηχανισμός διεύρυνσης και άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων με άλλα κράτη.
Τέλος, θέλω να τονίσω ότι και τα λιμάνια μας, με αφορμή και τη ναυτιλιακή συνεργασία με το Ισραήλ, μπορούν να λειτουργήσουν ως κόμβοι διαμετακομιστικού εμπορίου, κάτι για το οποίο η κυβέρνησή μας ήδη έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες ως προς την αξιοποίηση των μεγάλων περιφερειακών λιμένων της χώρας.
Επιπλέον, θέλω να τονίσω για μία ακόμη φορά, ότι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που πήραμε τέλη Ιουλίου, αφορούν πρώτον την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου, την δημιουργία κινήτρων για αύξηση της απασχόλησης στα ελληνικά πλοία, αφορά και μόνο την ποντοπόρο ναυτιλία και θέλω να το ξεκαθαρίσω αυτό. Δεν αφορά την ακτοπλοΐα.
Με δεδομένο ότι η απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών τα τελευταία 30 χρόνια έχει μειωθεί δραματικά, σας ανέφερα ότι τη δεκαετία του 70' οι Έλληνες ναυτικοί ήταν περίπου 80.000. Σήμερα είναι 18.000. Άρα, κάτι δεν πήγε καλά. Αυτό προσπαθούμε να αλλάξουμε, γι αυτό παίρνουμε τις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα στον νέο άνεργο αυτής της χώρας να βρει απασχόληση στην ποντοπόρο ναυτιλία. Και μην μου πείτε για μισθούς γαλέρας, διότι μισθός 1,800 και 2,000 δολαρίων, πείτε μου εσείς, άλλους ανάλογους μισθούς στη στεριά. Πριν μιλήσετε για μισθούς γαλέρας, για δικαιώματα ναυτεργατών, βοηθήστε κι εσείς έτσι ώστε να λύσουμε ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα απασχόλησης των νέων άνεργων ελληνόπουλων.
Θέλουμε να ενισχύσουμε την ελληνική σημαία, να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου και νομίζω σε αυτή την προσπάθεια πρέπει να είμαστε όλες και όλοι μαζί».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter