Πεμ11212019

Last updateΤετ, 20 Νοε 2019 8pm

«Βαρύς» για τις τσέπες των καταναλωτών ο «ευρω-πράσινος φόρος»

doseis 000

Βαρύς για την τσέπη του τελικού καταναλωτή θα αποβεί η τυχόν υιοθέτηση «πράσινου φόρου» στη ναυτιλία και τις αερομεταφορές.

Η υπόθεση της επιβολής του εν λόγω φόρου που είναι υπό συζήτηση έρχεται σε χρονική συγκυρία κατά την οποία η ναυτιλία ετοιμάζεται να «πάρει το κύμα» από την επιβολή των προβλεπόμενων από τον ΙΜΟ νόμου για τα αποθειωμένα καύσιμα. Έρευνα της γερμανικής Landesbank Baden-Württemberg καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα νέα μέτρα για τη ναυτιλία θα έχουν σημαντικό κόστος για το σύνολο της παγκόσμιας οικονομίας. Σύμφωνα με αυτή, η ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας θα είναι το 2020 «αισθητά χαμηλότερη». Και αυτό διότι οι αλλαγές που απαιτούνται είναι ιδιαίτερα κοστοβόρες και οι περισσότεροι πλοιοκτήτες δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένοι. Όπως επισημαίνουν οι συντάκτες, η συνακόλουθη αύξηση του κόστους μεταφοράς σε συνάρτηση με τη μείωση του αριθμού των διαθέσιμων εμπορικών πλοίων συνθέτουν ένα δύσκολο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον που πλήττεται ήδη από τους εν εξελίξει και επαπειλούμενους εμπορικούς πολέμους. Η συμβουλευτική S&P Global Platts εκτιμά το κόστος των αλλαγών για την παγκόσμια οικονομία στο ένα τρισεκατομμύριο δολάριο για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Να σημειωθεί ότι το θέμα της επιβολής του εν λόγω «πράσινου» φόρου έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων στο άτυπο Eurogroup στο Ελσίνκι το Σεπτέμβριο. Ωστόσο αντίθετη στην επιβολή «πράσινου φόρου» (σε αερομεταφορές και ναυτιλία) για την κλιματική αλλαγή δηλώνει η κυβέρνηση, όπως επισημαίνει αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών. Το θέμα αυτό είναι μείζον για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς- τόσο σε επίπεδο Eurogroup, όσο και σε επίπεδο Ecofin- με τις συζητήσεις να επικεντρώνονται στο πώς οι προϋπολογισμοί και η φορολογική πολιτική θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων από την κλιματική αλλαγή. Σημειώνεται ότι το ζήτημα συζητήθηκε ακροθιγώς και στην πρόσφατη σύνοδο του ΔΝΤ στην Ουάσινγκτον. Στην ίδια γραμμή πάντως με την Αθήνα για το εν λόγω θέμα φαίνεται να είναι η Μάλτα και η Κύπρος.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter